کد خبر: ۸۷۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۶
معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور خبر داد؛

تشکيل کميسيون بررسى تبليغات انتخابات رياست جمهورى

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور خبر از تشکیل کمیسیون بررسی تبلیغات دهمین دوره ریاست جمهوری داد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، «ناصر سراج» در گفتگویی با ایرنا گفت: «این کمیسیون نخستین جلسه خود را با حضور اعضا برگزار کرد و تبلیغات نامزدهای انتخاباتی دوره دهم ریاست جمهوری در این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت». 

به گفته سراج و براساس ماده 63 قانون انتخابات اعضای این کمیسیون متشکل از وزیر کشور، دادستان کل کشور و رییس سازمان صدا وسیما یا سه نفر نمایندگان تام الاختیار آنها است. 

وی همچنین گفت: «طبق این قانون شورای نگهبان می‌تواند یک نفر از اعضای خود یا فردی از خارج را به منظور نظارت بر کار کمیسیون مزبور تعیین نماید». 

نماینده دادستان کل کشور در کمیسیون بررسی تیلیغات ریاست جمهوری گفت: «طبق قانون درصورتی که افراد مرتکب جرم درزمینه تبلیغات ریاست جمهوری شوند، شناسایی و دستگاه قضایی با این افراد برخورد قاطعی خواهد داشت». 

سراج با اشاره به اینکه رسیدگی به جرایم افراد دراین زمینه طبق سنوات گذشته خواهد بود، ادامه داد: «شاکی خصوصی و مدعی العموم می‌توانند به تخلفات و جرایم تبلیغات انتخاباتی رسیدگی کنند». 

وی با بیان اینکه دستور تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی رییس قوه قضاییه برای دادگستری‌های سراسر کشور صادر شده است، گفت: «این شعب به جرایم انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی خواهند کرد». 

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور همچنین از تشکیل ستاد استعلامات کاندیداها خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین