کد خبر: ۸۷۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۲

توصیه‌های کرباسچی، عبدی و کدیور برای پیروزی کروبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامحسین کرباسچی رییس ستاد انتخابات مهدی کروبی در اولین گردهمایی روسای ستادهای انتخابات کروبی در سراسر کشور گفت: «اگر با جدیت کار کنیم با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد حتما موفق خواهیم شد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، در این نشست که دو مشاور عالی دیگر کروبی، عباس عبدی و جمیله کدیور نیز خضور داشتند، کرباسچی افزود: «ما باید به تحلیل شرایط بپردازیم و یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد نوع رای دهندگان در کشور است». 

وی افزود: «ما سه گروه رای دهنده داریم گروهی که همواره و تحت هر شرایطی به ما رای می‌دهند که ما نباید انرژی زیادی صرف جمع‌آوری این نیروها بکنیم. گروهی دیگر رای دهندگانی هستند که تحت عنوان رای‌دهندگان غائب از آن نام می‌بریم که این گروه از رای‌دهندگان به رقبای انتخاباتی ما رای می‌دهند و بنابراین نباید انرژی ما صرف این نیروها نیز شود. اما گروهی هستند که در تردید به سر می‌برند و البته تعدادشان هم زیاد است و باید برای جلب آرا و حمایت آنها تلاش کنیم».

شهردار اسبق تهران گفت: «گاهی ما در امر تبلیغات از این امر غفلت می‌کنیم ولی در صورتی که اگر به این موارد توجه کنیم و خوب کار کنیم حتما نتیجه خواهیم گرفت».

عبدی: اجماع ایده انحرافی است

ر اساس این گزارش، عباس عبدی نیز در سخنانی در اولین گردهمایی روسای ستادهای انتخابات مهدی کروبی در سراسر کشور گفت: «به جای اینکه به طرح این ما بحث بپردازیم که کاندیدایی به نفع کاندیدای دیگری کناره‌گیری کند به دنبال وجه ایجابی باشیم».

عبدی گفت: «وجه سلبی برای یک حرکت انتخابی کفایت نمی‌کند بلکه هر حرکت انتخابی باید وجه ایجابی داشته باشد. بنابراین اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم رقابت میان آقای کروبی و موسوی برای بهبود اوضاع بسیار مهم است و بنابراین اکنون دو گروه باید به دنبال معرفی وجه ایجاد خودشان باشند». 

وی با اشاره به مباحثی که از سوی برخی از گروه‌های سیاسی مبنی بر کناره گیری یکی از کاندیداهای اصلاح طلب به نفع دیگری برای ایجاد انسجام جریان اصلاحات مطرح می‌شود گفت: «من زمانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که این موضوع را مطرح کرد گفتم که اگر قرار باشد که چنین سوالی مطرح شود آقای کروبی آخرین فردی است که باید به این سوال پاسخ دهد. وقتی چنین موضوعی مطرح می‌شود که فردی به نفع دیگری کنار می‌رود این سوال مطرح می‌شود که آیا گروهی به دنبال ایجاد جوسازی هستند و یا اینکه گروهی فاقد اعتماد به نفس می‌باشند. طرح این موضوع یک ایده انحرافی است که می‌گویند تنها یک کاندیدا وجود داشته باشد و این ناشی از فقدان اعتماد به نفس برخی دوستان است».

وی همچنین با توجه به شعار و برنامه‌هایی که از سوی مهدی کروبی اعلام شده است گفت: «ایران کشوری است که از گروه و اقوام مختلفی تشکیل شده است و بنابر چنین تنوعی که در کشور داریم علی‌رغم طرح شعارهای ملی، باید شعارهایی منطقه‌ای نیز تعریف کنیم».

وی افزود: «هر یک از ستادهای استان‌ها باید بنابر مطالبات منطقه‌ای به تدوین شعار ویژه آن منطقه بپردازنند».

وی تاکید کرد: «ستاد مرکزی می‌تواند مطالبات ملی را مطرح کند ولی ستاد در استان‌ها باید مطالبات منطقه‌ای را تدوین کند تا اینکه بر اساس مناطق مختلف برنامه‌ریزی صورت گیرد». 

وی گفت: «مردم نیز بدانند که وقتی با یک گونی سیب زمینی رای دهند بعد از انتخابات نمی‌توانند مطالبات خود را پیگری کنند ولی اگر برای رای هزینه کنند بعد از انتخابات می‌توانند پیگیر مطالبات خود باشند».

کدیور: کروبی در دفاع از حقوق زنان متمایز از دیگران است 

بر اساس این گزارش، جمیله کدیور نیز طی سخنانی در اولین گردهمایی روسای ستادهای انتخابات مهدی کروبی در سراسر کشور با اشاره به دغدغه‌های کروبی در دفاع از حقوق زنان گفت: «به نظر ما آقای کروبی در دفاع از حقوق زنان متمایز از دیگران است. ایشان نسبت به توان زنان در عرصه‌های مختلف باور دارند و همواره دیدگاه‌های خودشان را در غالب نامه‌نگاری و بیانیه‌های بیان کرده‌اند و حقوق زنان از جمله مسائلی است که در دیدگاهای دیگر کاندیداها مورد غفلت قرارگرفته است». 

وی توضیح داد: «آقای کروبی همواره پیگیر مشکلات دیگران بوده‌اند و برای حل و فصل مشکلات دانشجویان، فعالان سیاسی و زنان از اعتبار خودشان هزینه کرده‌اند». 

وی گفت: «یکی از ویژگی‌های آقای کروبی که موجب شده تا ما به عنوان جامعه زنان ایشان را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود انتخاب کنیم جدیت ایشان در پیگری مشکلات و مسائل تا حصول نتیجه است».

وی از تمامی روسای ستادهای استانی درخواست کرد تا فردی را به عنوان پیگری امور بانوان در ستاد معرفی کنند تا با ستاد زنان مهدی کروبی در مرکز تعامل داشته باشد. 

وی همچنین گفت: «مطالبات زنان باید به صورت مستقل تدوین و مطرح شود».

همچنین در ادامه این جلسه کارگاه آموزشی در رابطه با آرایش انتخاباتی و تبلیغات موثر برای روسای ستادهای انتخاباتی مهدی کروبی در سراسر کشور برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین