کد خبر: ۸۷۱۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۳

اصغر فرهادی راهی نيويورک می‌شود

اکران 4نوبتی «درباره الی» در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فيلم «درباره الی» با حضور اصغر فرهادی، ارديبهشت ماه در بخش رقابتی جشنواره‌ «تربيكا» نيويورک بيش از چهار نوبت به نمايش درمی‌آيد.

برگزاركنندگان جشنواره‌ «تربيكا» كه از روز 22 آوريل تا 3 می (2 تا 13 ارديبهشت ماه ) برپا خواهد بود؛ اعلام كردند اين فيلم در روزهای 26، 27، 29 آوريل (6، 7، 8 ارديبهشت ماه) و 2 می (12 ارديبهشت ماه) به نمايش درمی‌آيد و دو نوبت برای مطبوعات اكران دارد.

در بخش رقابتی «تربيكا» 12 فيلم حضور دارند كه فيلم «درباره الی» اصغر فرهادی به همراه فيلم «وگاس يک داستان واقعی» اميرنادری در اين بخش در كنار فيلم‌های ديگر به نمايش درخواهد آمد.

همچنين برگزاركنندگان جشنواره‌ «تربيكا» مصاحبه‌ كوتاهی با اصغر فرهادی كارگردان برگزيده‌ جشنواره برلين داشته‌اند.

فرهادی درباره‌ علت ورودش به دنيای سينما و فيلم‌سازی گفته است: «مهم ترين موضوعی كه موجب شد من فيلم‌ساز شوم، سينما بود. به عقيده‌ من، فقط سينما می‌توانست من را به فيلم‌سازی علاقه‌مند كند و فقط سينما چنين قدرتی دارد‌».

وی درباره‌ ايده ساخت فيلم «درباره الی» می‌گويد: «همه‌چيز از يک تصوير كوچک آغاز شد؛ تصوير مردی كه در هوايی سرد كنار دريا ايستاده و در انتظار جسد همسرش است تا آب آن را به ساحل بياورد. اين تصوير هميشه با من بوده و همواره ذهنم را مشغول كرده بود و به همين دليل تصميم به ساخت اين فيلم گرفتم».

فرهادی اذعان داشت: «اين يک فيلم واقعيت‌گرا است و اگرچه خانواده‌های از طبقه متوسط ايران هستند، اما مهم‌تراين است كه داستان آن می‌تواند در هر نقطه‌ای از جهان اتفاق بيافتد و حتی يک بيننده در دورترين نقطه جهان هم می‌تواند خودش را جای بازيگران فيلم قرار بدهد».

اين كارگردان مطرح كرد: «در مقايسه با بقيه كارهايم، «درباره الی» متفاوت‌تر است. من نمی‌خواهم تماشاگر اين فيلم را از دريچه‌ نگاه من ببينند، بلكه دوست دارم آن را بدون هيچ واسطه‌ای درک كند».

«فرهادی» گفته است: «در حال كار بر روی طرح فيلم‌نامه‌ بعدی‌اش است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین