کد خبر: ۸۷۱۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۹
الهام می‌گوید دولت نهم به پاکی و پرکاری شهره است

سخنگوی دولت هم مدعی شد؛ پول‌ها کجا رفته‌اند؟!

فضای سیاسی مشابه سال‌های 58 و 59 است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی دولت با اشاره به گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه 86 کل کشور، از رسیدگی سریع این دیوان به تفریغ بودجه استقبال کرد و گفت: «دولت از اصل شفافیت و سرعت در رسیدگی به تفریغ بودجه حمایت می‌کند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت غلامحسین الهام در یازدهمین نشست شورای هماهنگی مدیران کل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی افزود: «خدا را شاکریم که دولت نهم به دلیل پاكدستی خود از نظارت شفاف واهمه‌ای ندارد اما حرف عجولانه و مبهم زدن جز بد نام کردن دولت و افزایش شائبه‌های بیجا در بین مردم سودی ندارد».

وی اظهار كرد: «فعل و انفعالاتی که پیرامون گزارش تفریغ بودجه 86 از جمله زمان و نحوه اعلام آن رخ داد، بهانه‌ای برای تشدید حملات رسانه‌ای و انتخاباتی علیه دولت شد در حالی كه وظیفه دیوان محاسبات بررسی با دقت و موشكافانه عملكرد مالی دولت و پرهیز از عجله و تحت فشار قرار گرفتن در این امر است».

وی با تاکید بر این‌که "مردم به پاکی و پرکاری دولت نهم اذعان دارند" از ارائه اطلاعات ناقص، به نام گزارش تفریغ بودجه توسط دیوان محاسبات انتقاد کرد و گفت: «بالاخره اگر پولی نیست باید مشخص شود کجا رفته، در حالی که وزارت نفت می‌گوید اسناد را به دیوان درباره واریز وجوه به خزانه ارائه داده است و دیوان هم با تایید دریافت اسناد اعلام نتایج رسیدگی به آن را به بعد واگذار می‌کند یا این‌که در جایی دیوان می‌گوید بررسی خواهد کرد و بعد گزارش را ناقص تحویل می‌دهد كه این امر به روند قانونی و دقیق كار لطمه می‌زند».

سخنگوی دولت تصریح کرد: «هر دستگاهی که عملکردش در گزارش دیوان محاسبات کشور زیر سوال رفته، بر اساس قانون حق دارد خواستار قرائت پاسخ خود از تریبون مجلس شود و من اطلاع دارم که برخی دستگاه‌ها سال گذشته پس از ارائه متن اولیه گزارش تفریغ بودجه 86به كمیسیون بودجه مجلس، با کارشناسان دیوان جلساتی داشته و پاسخ‌ها و اسنادی داده‌اند و صورتجلساتی هم تنظیم شده است، اما متاسفانه دیوان این پاسخ ها را لحاظ نکرده و همان متن اولیه در مجلس قرائت شده است».

‌وی تصریح کرد: «این حق دولت است که از عملکرد خود دفاع کند و لذا دستگاه‌های اجرایی گزارش‌هایی مستدل و منسجم از عملکرد دستگاه‌های ذیربط تهیه کنند تا براساس آیین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی قرائت شود».

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در سه سال و نیم گذشته قدردانی کرد و در عین حال گفت: «علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز در تراز کاری دولت، مطالبات از روابط عمومی‌ها بالاست؛ چراکه دولت نهم با طیف گسترده‌ای از مخالفان سازمان یافته مواجه است و در هیچ دوره‌ای، فضای رسانه‌ای به این شدت و نوع، علیه دولت وجود نداشته است».

وی بخشی از بی‌بند و باری‌های کنونی در فضای رسانه‌ای را مشابه سال‌های 58 و 59 دانست که گروه‌های معاند، جنگ سیاسی با نظام شکل داده بودند و فشار همه جانبه‌ای بر خط امام و انقلاب وارد می‌کردند.

وی افزود: «در دوره اصلاحات، در دل دولت و کارگزاران حکومتی دامنه مطبوعات را توسعه دادند و فضای عمومی، فضای حمایت از دولت بود و رسانه منتقد و فضای نقد و انتقاد بسیار محدود بود».

‌الهام گفت: «گفتمان دولت نهم خطر زاویه داشتن برخی رسانه‌ها با نظام به شکلی که در دوران اصلاحات بود را جمع کرد ولی نباید فراموش کرد که امروز مخالفان دولت نهم با گفتمان دولت مخالفند و با مبانی خود، ‌کارکرد دولت را نقد می‌کنند».

وی موفقیت‌های دولت را ناشی از صداقت رفتاری دولت و رابطه مستقیم رییس‌جمهور و دولتمردان با مردم دانست که خلاء رسانه‌ای موجود را پوشانده است و افزود: «رییس‌جمهور همچون رسانه‌ای سیار و شفاهی به طور مستقیم با مردم رابطه برقرار کرد و اکنون خود یک رسانه است».

وی با بیان این‌که "بخشی از منتقدان، ‌مخالف قسم خورده‌ای هستند که دولت هرچه تلاش کند حرف خود را می‌زنند" افزود: «آن‌ها اساسا می‌خواهند دولت نهم نباشد و تمام تلاش خود را برای نفی دولت و ساقط کردن آن به کار بسته‌اند».

سخنگوی دولت ادامه داد: «اما برخی منتقدان منصف‌اند و با عدل و انصاف نقد می‌کنند که باید آن‌ها را جدی بگیریم، نقد آن‌ها نعمت است و دولت باید خود را در محک آیینه آن‌ها ببیند و اشتباهات موجود را اصلاح کند؛ زیرا برخی ‌تصمیمات صحیح دولت شاید در مقام عمل و اجرا دچار انحراف شود که با نقد آن‌ها اصلاح خواهد شد».

وی شتاب کاری دولت نهم را بسیار بالا توصیف کرد و خواستار شتاب گرفتن سرعت عمل روابط‌ عمومی‌ها شد و گفت: «کارکردهای دولت، موجب توقع بیشتر از روابط‌ عمومی‌هاست. نگاه مردم به دولت و ارزش‌ها تغییر کرده و در چنین فضایی روابط‌عمومی‌ها باید موفقیت‌ها را اطلاع‌رسانی کنند و به شبهات و انتقادات مطرح شده پاسخ دهند».

وی در عین حال برخی مشکلات ساختاری را نیز مانعی بر سر راه فعالیت روابط‌عمومی‌ها توصیف کرد و گفت: «علی‌رغم این مشکلات ساختاری که دولت نهم در حال برطرف کردن آن‌هاست، نگاه کهنه و سنتی به روابط‌عمومی‌ها نیز باید تغییر کند و روابط‌عمومی‌ها نیز باید خودشان را باور کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
الهام جان ، بعد از انتخابات می فهمید کجا رفته.... جای دوری نرفته گلم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
ما فقط به موسوي راي خواهيم داد لطفا اقاي الهام پرونده 4سال قبل خودت و خانمتونو ببينيد همه چي معلوم ميشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
اخه؟؟؟؟؟ نازی!!!!!!! چه اشکال داری یه میلیارد دلاری گم شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
این عزیزان برای مردم زحمت کشیده اند.حتی وقتی می بینید 1 میلیارد نیست که نباید به روی خود بیاورید. حالا خوردند.نباید اینقدر بهشان گیر داد. بگذارید دولت نهم زحماتش را برای مردم بکشد.و فقط آنها را تشویق کنید تا دیگر از این کارها نکنند.اگر فقط از آنها خرده بگیریم آنها به کارهایشان ادامه که می دهند هیچ ، دیگر کاری هم برای ایران نخواهند کرد ، که در آنصورت ایران ضربه خواهد خورد.
احمدی نژآد عشق منی. من اگه کامنت های این سایت ها را در مورد احمدی نژاد نخونم که شب خوابم نمی بره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
صداقت؟پاکی؟!!هیچکس خواستار شما نیست جناب...اینها که می گویید همه بازی انتخاباتی است ...همه می دانند که پولهای ملت همینطور ناپدید می شوند و هیچ کس نمی داند کجا می روند و چگونه خرج می شوند...به دست ما که نمی رسد ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
یک تناسب ساده:مدیریت یک مملکت 70 میلیونی ظرف سه سال حداقل یک میلیارددلار گم شده است. مدیریت بر جهان که مورد نظر اقای رئیس جمهور و دوستان ایشان است چقدر؟؟.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
کی بود کی بود من نبودم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
راستش نمی دانم کدام مردم به پاکی دولت و پرکاری آنها اذعان دارند؟ کاش سخنگو این را روشن بکند! آقای سخنگو باید به یاد داشته باشد که الان عصر کامپیوتر و سرعت است و می توان خیلی از کارها را قبلا سالها وقت می برد را می توان در عرض مدت خیلی کوتاهتری ( حتی کمتر از یک ماه ) انجام داد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین