کد خبر: ۸۷۱۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۲
سفیر سوئیس در تهران اعلام کرد

اعلام آمادگی سوئیس برای میانجیگری میان ایران و آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خانم «لیویا لئو آگوستی» سفیر سوئیس در تهران در مصاحبه با وب‌سایت یک شبکه رادیو و تلوزیونی سوئیسی بر آمادگی کشورش برای ایفای نقش میانجیگری بین ایران و آمریکا تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، تنها دیپلمات زن حاضر در تهران در گفتگو با Swissinfo ضمن اعلام خبر آمادگی سوئیس برای ایفای نقش میانجی بین ایران و آمریکا، تاکید کرد که بهبود مناسبات تهران و واشنگتن نیازمند زمان است.

وی با اشاره به اینکه کشورش در طول 30 سال گذشته نقش حافظ منافع آمریکا را در تهران ایفا کرده و از این طریق کانال‌های ارتباطی بین دو کشور را باز گذاشته، اعلام کرد که در صورت رضایت دو طرف حاضر به ایفای نقش گسترده‌ای است.

سفیر سوئیس به اجلاس جولای گذشته در ژنو در مورد ایران اشاره کرده و اظهار می‌دارد در این اجلاس برای نخستین بار یکی از مقامات بلندمرتبه وزارت خارجه آمریکا حضور داشته است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا سوئیس باید فشار بیشتری بر مقامات ایران وارد کند، اظهار داشت: «سوئیس یک ابرقدرت نیست و توانایی‌های ما بر پایه زور قرار ندارند. برگ برنده ما قوانین بین‌المللی است و ما حامی سرسخت این قوانین هستیم».

خبرنگار با اشاره به اینکه سفیر سوئیس تنها دیپلمات زن حاضر در تهران است، از وی پرسیده است که آیا کار در جامعه ایران و استفاده از حجاب برای او دشوار نبوده است؟

خانم آگوستی با رد این موضوع اظهار داشت که برخورد مقامات ایران با وی محترمانه و حرفه‌ای بوده و کارها به سرعت پیش رفته‌اند. سفیر سوئیس با اعلام این‌که موفق شده است ظرف یک ماه با احمدی‌نژاد دیدار کرده و استوارنامه‌اش را به او تقدیم کند، افزود این زمان به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود.

آگوستی با اشاره به اینکه استفاده از حجاب برای همه زنان در ایران اجباری است، اعلام داشت که به عنوان یک دیپلمات به قوانین کشوری که در آن فعالیت می‌کند احترام می‌گذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین