کد خبر: ۸۷۱۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۳۶
با عدم حضور رژیم صهیونیستی و 5 کشور دیگر روی می‌دهد

یکه تازی ایران در کنفرانس ضد نژادپرستی دوربان 2

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان ملل متحد اولین کنفرانس جهانی نژاد پرستی را در 8 سال گذشته، در حالی آغاز می‌کند که رژیم صهیونیستی، ایالات متحده و حداقل 4 کشور دیگر آن را تحریم کرده‌اند. اقدام این کشورها به دلیل نگرانی از آن انجام شده است که کشورهای اسلامی ممکن است تقاضای محکومیت اسرائیل و منع انتقاد از اسلام را داشته باشند. 

آمریکا کنفرانس ضد نژادپرستی دوربان 2 را تحریم کرد [+]
لیبی، ‌رئیس و ایران، نائب رئیس کنفرانس ضد نژادپرستی ژنو [+]

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، هلند روز یکشنبه اعلام کرد که این کنفرانس را تحریم خواهد کرد. این در حالی است که آمریکا، استرالیا، کانادا، رژیم صهیونیستی و ایتالیا از قبل اعلام کرده‌اند شرکت نخواهند کرد.

بریتانیا علیرغم نگرانی‌‌ها در مورد آنکه این کنفرانس ممکن است به مکانی برای انکار هلوکاست و یا حملات ضد یهودی تبدیل شود، دیپلمات‌هایی را خواهد فرستاد.

برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچنان سرگرم تصمیم‌گیری برای شرکت در این کنفرانس و یا تحریم آن هستند.

سخنگوی سازمان ملل گفته است، آلمان کنفرانس را تحریم خواهد کرد. این مسئله هنوز تایید نشده است.

کنار کشیدن آلمان می‌تواند مهم باشد چرا این کشور نقش یک رهبر را در تلاش‌های کنفرانس ضد نژادپرستی سازمان ملل، بازی کرده است. 

رییس حقوق بشر سازمان ملل، «ناوی پیلای» که میزبان این کنفرانس است، گفته است: «من از تصمیم ایالات متحده برای عدم شرکت، بسیار متاثر و شگفت‌زده هستم».

رییس جمهور ایران، محمود احمدی‌‌نژاد که به طور مکرر خواهان نابودی اسرائیل شده و هلوکاست را انکار کرده است، قرار است در روز اول کنفرانس سخنرانی کند.

احمدی‌نژاد عصر یکشنبه وارد «ژنو» شد و با رییس‌جمهور سوئیس، «هانس رادولف مرس» ملاقات کرد. سوئیس کشوری است که علایق دیپلماتیک ایالات متحده را در جمهوری اسلامی دنبال می‌کند. 

عصبانیت اسرائیل از ملاقات احمدی‌نژاد و رییس‌جمهور سوئیس [+]
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین