کد خبر: ۸۷۱۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷

اظهارات تند کوشنر درباره احمدی‌نژاد در آستانه سخنرانی در ژنو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرانسه روز دوشنبه هشدار داد در صورتی که محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس ضد نژاد پرستی سازمان ملل، «اتهاماتی ضد یهودی» مطرح کند، کشورهای اروپایی از این کنفرانس خارج خواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «برنارد کوشنر» وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت: «ما باید بسیار صریح باشیم. ما هیچ لغزشی را تحمل نخواهیم کرد».

خبرگزاری فرانسه همچنین نوشته است، «کوشنر» به احمدی‌نژاد هشدار داده است در صورتی که «اتهاماتی نژادپرستانه و یا ضد یهودی مطرح کند، ما به سرعت از این کنفرانس خارج خواهیم شد».

احمدی‌نژاد قبل از عازم شدن برای شرکت در این کنفرانس در «ژنو»، اسرائیل و «ایدئولوژی صهیونیزم» را «پرچم‌دار نژادپرستی» خواند و به شدت مورد انتقاد قرار داد. او قرار است ساعت 3 به وقت گرینویچ سخنرانی خود را آغاز کند.

«کوشنر» در مورد احمدی‌‌نژاد گفت: «اگر او ذره‌ای این را درک کند، این موضوع را در کنفرانس مطرح نخواهد کرد. اگر چنین کند، همه سفرای اروپایی بلند خواهند شد و مکان را ترک خواهند کرد».

اسرائیل و آمریکا این کنفرانس 5 روزه را تحریم کرده‌اند.

کشورهای اروپایی در مورد پیوستن به سایر تحریم‌کنندگان مانند آلمان، ایتالیا، لهستان، هلند، استرالیا و کانادا شک دارند.

اما فرانسه روز یکشنبه گفت که در کنار بریتانیا در این کنفرانس حاضر خواهد بود، چرا که قصد دارد «مواضعش را در مورد حقوق بشر ابراز کند.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
کفش نوش جانت.
بوش ها در مصدر قدرت نخواهند ماند و اگر افکار جنگ طلبانه داشته باشید جز این عاقبت شما نخواهد بود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین