کد خبر: ۸۷۱۸۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹

سوال جانشین ولی فقیه در سپاه از موسوی: 18 تیر کجا بودید؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به سخنان میرحسین در خصوص حضور در صحنه انتخابات گفت: «آن‌هایی كه امروزه احساس خطر كرده و پای در صحنه انتخابات گذاشته‌اند چرا در حوادثی نظیر 18 تیر احساس خطر نکردند». 

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور یک شنبه شب در سی‌و‌یكمین نشست ماهانه دفتر مركزی هیات فدائیان ولایت استان در مدرسه معصومیه قم در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات میرحسین موسوی مبنی بر احساس خطر كردن گفت: «باید این احساس خطر را خود ایشان جواب دهد، اما در غائله 18 تیر همه آن كسانی كه دلسوز انقلاب و نظام بودند احساس خطر كرده و به صحنه آمدند».

وی ادامه داد: «كسانی كه در بدنه یک دولتی باشند شاید برخی از مسائل را نبینند اما كسانی كه از بیرون نگاه می‌كنند اشراف كامل خواهند داشت».

ذوالنور در ادامه با اشاره به حمایت‌های رهبری از دولت نهم گفت: «رهبر معظم انقلاب كه مسائل ظاهری یک دولت را تنها نمی‌بینند كه از آن حمایت كنند، ایشان در جایگاه عظیم خود آن مسائل و كارهایی كه صورت می‌گیرد را مشاهده كرده و نظر می‌دهند».

وی افزود: «در این دولت گفتمان امام و انقلاب احیا شد و افتخار و عزت بر كشور حاكم شد».

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به خدمات دولت نهم گفت: «حضور در دوردست‌ترین نقطه محروم كشور توسط شخص رئیس جمهور و اعضای كابینه و همچنین توجه به مردم و رسیدگی به كارهای آن‌ها از جمله اقدامات پسندیده دولت است».

وی افزود: «این مشخص است كه یک مسئول زیر كولر گازی در اتاقی كه سالانه مبلمان و دكوراسیون آن عوض ‌شود متوجه محرومیت نمی‌شود، اما دولت نهم این مسائل را از بین برد».

ذوالنور با اشاره به موضوع گفت و گو با آمریكا اظهار کرد: «هنوز فراموش نكرده‌ایم كه نمایندگان مجلس ششم چگونه در خصوص گفت و گو با آمریكا حرف می‌زدند و در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از ایشان خواستند تا جام زهر را سر بكشد».

وی افزود: «امروز نیز همین است سیاست مدون آمریكا و شعار تغییر رفتار در آمریكا سیاست دو سر باخت تلقی می‌شود و سیاست اوباما در خصوص ایران نیز سیاستی دوسر باخت است».

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: «آمریكایی‌ها امروزه می‌دانند كه اگر با پیش شرط وارد شوند شكست خورده و ایران قبول نمی‌كند چرا كه می‌دانند ایران حقوق ملت خود را پای مال نخواهد كرد».

وی درباره حجاب اظهار کرد: «در خصوص موضوع حجاب آن‌ها می‌گویند چرا زن ایرانی باید چادر سر كند و ما برای آن دلایل شرعی داریم و از سوی دیگر به آن‌ها می‌گوییم كه چرا شما اجازه نمی‌دهید دختران مسلمان با روسری بر سر كلاس‌های درس حاضر شوند. اما آنها جوابی ندارند».

ذوالنور با بیان اینكه ایران همیشه باید سرافراز و عزتمند باشد افزود: «در گذشته برخی‌ها، كشورهای غربی را بالای سر خود می‌دانستند و ایران را كشوری عقب مانده فرض می‌كردند. كه این موضوع در این دولت به یكباره تغییر كرد و دیگر مسئولی احساس شرم نمی‌كند و سر خود را بالا گرفته و عزت ملی خود را به رخ همگان می‌گذارد».

وی در ادامه به موضوع هسته‌ای اشاره كرد و گفت: «در گذشته آن‌ها موضوع اعتماد سازی را مطرح كرده و خواستار حضور بازرسان آژانس، تعلیق غنی‌سازی اورانیوم و پذیرفتن پروتكل الحاقی شدند».

ذوالنور ادامه داد: «نزدیک به سه سال گذاشت و بعد از این مدت همین كشورهای غربی در اجلاس پاریس مجددا موضوع اعتماد سازی را مطرح كرده و بیان داشتند ایران باید تمامی فناوری خود را جلوی ماموران ما منهدم كند تا اعتماد ما جلب شود و این موضوع یعنی كلاهی كه تا ناف بر سر ما رفته بود».

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینكه پشت مسائل هسته‌ای موضوعاتی بود كه خون به دل رهبری کرد گفت: «تیم جدید هسته‌ای ایران وارد عرصه شد و فریاد زدند كه حالا دیگر نوبت اعتماد سازی شما است و این هنر دولت نهم بود».
 
ذوالنور افزود: «ایستادگی‌های دولت نهم موجب شد تا آن‌ها به صدور قطعنامه و تحریم رو بیاورند و امروزه شاهد هستیم كه دیگر قطعنامه و تحریم جوابگو نبوده و آن‌ها سكوت كرده‌اند».

ذوالنور افزود: «ایستادگی‌ها دولت نهم موجب شد تا امروز ایران جز چند كشور تولید کننده سوخت هسته‌ای به حساب آید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
با سلام. ممکن است ایشان توضیح بدهند استفاده از گشت های ارشاد و نیروهای انتظامی برای برقرای حجاب از کدام دلیل شرعی و منطق عقلانی پیروی می کند؟ برای آمریکایی ها توضیح دادند قدری هم برای ما توضیح بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
یکبار، دو بار ، سه بار و......صدبار چند بار این کلام امام را باید تکرار کرد که نظامیان در امور سیاسی نباید دخالت کنند. اگر امام ( ره ) زنده بودند مگر اجازه می دادند کسی این حرف بزند. ایشان اگر خیلی مخلص آقای احمدی نژاد هستند بروند حزب تشکیل بدهند ولی در مقام جانشین ولی فقیه شرعا و عرفا حق ندارند موضع سیاسی بگیرند. ولی فقیه زمان نیز همین را می گویند.
ناشناس
|
Iraq
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
من از دستت ناراحتم تو خیلی........ تشریف داری.
واسه کی این همه ....... نوشتم؟ لطف کن اونا رو چاپ کن.
ناشناس
|
Iraq
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
اگر یکی دیگر بود این سوال را میکردید؟
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
آقای موسوی در 18 تیر احساس خطر نکردند چون ادله محکمی داشتند.ایشان اعتقاد داشته و دارند که علی القاعده با وجود یک حکومت مستقر، دولت و مجلس منتخب اکثریت مطلق مردم، وجود نیروهای امنیتی و انتظامی و نظامی و از همه مهمتر حاکمیت قانون، در 18 تیر جای هیچ نگرانی برای نظام و مردم وجود نداشت.
اما شما بفرمایید که با وجود نص صریح قانون و توصیه ها و دستورات اکید امام خمینی مبنی بر خلاف بودن دخالت نیروهای نظامی در جناح بندیهای سیاسی کشور با چه
ادله ای علنا و رسما در سیاست دخالت می کنید و با استفاده از موقیت نهادی که به کل مردم ایران تعلق دارد،
له یا علیه جریانهای سیاسی قانونی کشور موضع گیری
می کنید؟!
لطفا ادله خود را بهطور صریح و شفاف توضیح دهید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین