کد خبر: ۸۷۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۱
در جمع ستاد جوانان 88 استان کردستان، بیان شد

آرمین: موسوی بهترین گزینه نیروهای تغییرطلب است

در بدترین شرایط ممکن قرارداریم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن آرمین گفت: «اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند، راهی جز مشارکت دادن اقوام در ساختار قدرت وجود ندارد و موسوی نیز به این امور مهم توجه دارد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، دکتر محسن آرمین، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، که تشکل متبوعش حمایت خود را از نامزدی مهندس میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است، طی سخنانی در ستاد جوانان 88 استان کردستان، با تحلیل شریط بحرانی ناشی از ناکارآمدی مدیریت دولت و وضعیت ایران در عرصه جهانی و منطقه‌ای گفت: «راهبرد حامیان موسوی تغییر بحران مدیریت در کشور است». 

وی با ارایه تفسیری در خصوص شرایط فراروی نیروهای «تغییر طلب» در دوطیف اصلاح طلب و اصولگرا، موسوی را با توجه به پشتوانه و تجربه مدیریتی درشرایط بحران و محبوبیت او در جامعه بهترین گزینه در انتخابات دهم ریاست جمهوری خواند. 

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به اینکه هدف تمام حامیان موسوی در هر دو جناح سیاسی کشور هدفی جز خاتمه دادن به مدیریت ناکارآمد و بحران آفرین امروز نیست، در پاسخ به پرسشها و در خواست‌های جوانان ستاد 88 استان کردستان درباره ضرورت شفاف‌سازی دیدگاه‌های موسوی نسبت به اقوام ایرانی و به خصوص کردها، گفت: «دیدگاه مهندس موسوی همان دیدگاه اصلاح طلبان است که او آن را پذیرفته و خود با درک شرایط به زودی در این زمینه سخن خواهد گفت». 

آرمین، سپس نگاه اصلاح‌طلبان را در این خصوص، در سه گزینه تشریح کرد وگفت: «موسوی اعتقاد دارد که باید ضمن احترام به فرهنگهای متنوع قومی و مذهبی و اجرای اصول قانون اساسی مرتبط به مطالبات اقوام، زمینه مشارکت سیاسی و سهیم کردن آنها در ساختار قدرت فراهم شود؛ به گونه‌ای که آنها احساس بیگانگی نکنند». 

وی نکته مهم دیگر نگاه اصلاح طلبان و موسوی به مسایل کردستان و دیگر اقوام ایرانی را توجه به توسعه و رفاه این مناطق دانست و با بیان اینکه در دوره اصلاحات گامهای اساسی در این زمینه برداشته شد، گفت: «من بسیار متاسفم که امروز دولت نهم شرایطی ایجاد کرده است که جوان کردستانی برای اثبات ایرانی بودن خود باید متوسل به سوگند اعتراف آمیز شود که ما هم ایرانی هستیم و دل در گرو این آب و خاک داریم».

آرمین تاکید کرد: «اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند، راهی جز مشارکت دادن اقوام در ساختار قدرت وجود ندارد و موسوی نیز به این امور مهم توجه دارد». 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع ستاد 88 کردستان با اشاره به اینکه مهندس موسوی گزینه‌ای است که تمام فاکتورهای کارآمدی، پایگاه مردمی، تجربه و قابلیت به صحنه آوردن مردم را دارد، افزود: «توجه به انتخابات به عنوان مهمترین پدیده و فرصت سیاسی فراروی جامعه، باید مورد توجه همه طالبان تغییر باشد».
 
او همچنین با اشاره به اینکه راهبرد اصلاح طلبان در مجلس پنجم تشکیل اقلیت قوی و در سال 76 قبولاندن وزنه سیاسی اصلاح طلبان به جناح رقیب بود که حماسه دوم خرداد خلق شد، افزود: «امروز با توجه به شرایط بحرانی کشور، راهبرد اصلاح طلبان و بخشهایی از اصولگرایان و تمامی نیروهایی که دل در گرو پیشرفت و آزادی کشور دارند، خاتمه دادن به مدیریت ناکارآمد و بحران‌آفرین فعلی است و همه باید بدون توجه به منافع جناحی به عنوان راهبردی ملی به این موضوع نگاه کنیم».
 
آرمین با تاکید بر اینکه دولت نهم به هر بخشی وارد شده ، بحران آفریده، در خصوص فن‌آوری انرژی هسته‌ای گفت: «افتخار راه اندازی "UCF" اصفهان و تکنولوژی سانتریفیوژها از دستاوردهای دوران دولت اصلاحات است و دولت نهم فقط این دستاوردها را تکثیر کرده است». 

وی اظهار داشت: «دستاوردهای دولت اصلاحات بدون تحریم ایران و ارجاع به مراجع هزینه‌آفرین بود، اما امروز ما با این همه هزینه گامی بیش از این برنداشته‌ایم».

وی اظهار داشت: «در دوره جنگ مهندس موسوی با نفت 7 تا 10 دلاری کشور را اداره کرد و با ارتقای قیمت نفت به 20 دلار در سال 64 که اوج جنگ بود، ایران توانست به بالاترین توان اقتصادی درقبل و بعد از انقلاب برسد».
 
نماینده مردم تهران در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: «این در حالی است که امروز با فروش نفت 140 دلاری و درآمد سالیانه 90 میلیارد دلار در بدترین شرایط ممکن قرارداریم».

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب در ادامه صدمات ناشی از مدیریت دولت در بخش زیرساختها را بسیار بیشتر از زیانهای اقتصادی بیان کرد و اظهار داشت: «نمونه این مسایل منحل شدن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شوراهای تصمیم‌گیری و نهادهادهای مدنی و از بین رفتن استقلال دانشگاهها و ایجاد محدودیت برای تشکلهای دانشجویی، سیاسی و فرهنگی است و امروز بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دولت، اگر کمیته تخلفات دانشگاه، حق دانشجویی را ضایع کرد، قوه قضائیه حق دخالت ندارد». 

به گفته وی، امروز با رانت، پروژه‌های اقتصادی به همفکران و پیمانکاران شبه‌نظامی واگذار می‌شود که اگر این گروه‌ها ریشه‌دار و قدرتمند شوند، مبارزه با آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. 

وی تاکید کرد: «به رغم توزیع ناعادلانه امکانات رقابتی انتخابات، ناچاریم با تمام توان در جهت پیروزی حرکت کنیم و کشور را از این شرایط بحرانی نجات دهیم».
 
آرمین در پاسخ به سوال یکی از جوانان ستاد 88 کردستان در خصوص کارنامه اصلاحات، گفت: «امروز با مدیریت چهارساله دولت نهم شاخص و شرایط مقایسه‌ای خوبی برای دفاع از اصلاحات فراهم شده و مردم قضاوت عادلانه‌ای در این زمینه دارند». 

وی در پایان گفت: «ما در مجلس ششم سکوت نکردیم و تمام تلاش ما دفاع از حقوق مردم بود و امروز هم هنوز تاوان برخی از آن مواضع را می‌پردازیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
ایران بسیار بد تر از روسیه با ادامه این روش به فروپاشی دچار خواهد شد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین