کد خبر: ۸۷۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۵
با صدور بیانیه‌ای اعلام شد

مایلی‌کهن استعفا داد: مربی شدن چه آسان، آدم شدن محال است

از اول هم ما اشتباه بودیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربی تیم فوتبال ایران با انتشار بیانیه شماره 2 خود اعلام کرد لایق و شایسته سرمربیگری تیم ملی نیست.

به گزارش آفتاب، در حالی که خبر استعفای مایلی کهن روز گذشته منتشر و سپس تکذیب شده‌بود، وی لحظاتی پیش متن بیانیه شماره 2 خود که در واقع متن استفعفایش از سرمربیگری تیم ایران محسوب می‌شود را به شرح زیر صادر کرد: 

متن کامل این بیانیه به ظرح زیر است:

بسمه تعالی
بیانیه شماره 2
 

مربی شدن چه آسان، آدم شدن محال است 

نمی‌دانم چه بگویم، چه بنویسم. به قول مجری محترم برنامه نود، این روزها بلوایی در فوتبال ما به وجود آمده که قداست آن را زیر سوال برده که همه آن ناشی از بیانیه احمقی به نام مایلی کهن است. 

بله؛ محمد مایلی کهن. این مزدور به مردم و میهن، که به یکباره تمام قداست و زیبایی فوتبال ما را شکسته و تنها نیمه خالی لیوان را دیده و همواره فریاد سر می‌دهد ای مردک (مایلی کهن) چگونه به خودت اجازه دادی با الفاظی مانند گنده باقالی، کوتوله و ... تقدس شعاری حماسی مانند توپ، تانک، فشفشه و ... را از بین ببری. 

شعار پرمحتوا و زیبایی که در عین سادگی در مقاطع مختلف کاربرد اساسی داشته؛ نه تنها در روابط با مایلی کهن بلکه دیگران نیز از آن بی‌بهره نمی‌مانند. (داور، بازیکن، مربی و ...) . 

ای خائن (مایلی کهن) آدم بی‌منطق و نادان چرا و با کدام منطقی توی احمق به هنگام مسابقه تیم سایپا با استقلال تهران، هنگامی که شعار می‌دادند توپ، ‌تانک، فشفشه، مایلی کهن و... توی نادان در صندلیت نشستی و دم برنیاوردی. 

ای مردک چرا با دیگران هم آواز نشدی و آن شعار را تو نیز سر ندادی، تازه گناه بزرگتر اینکه چرا گوش پسرت (از معدود دفعاتی بود که در ورزشگاه حاضر می‌شد) را نکشیدی و به او نگفتی که پسرم تو هم این شعار زیبا و بی‌مانند را هم صدا با تماشاچیان فهیم زمزمه کن. توپ، تانک، فشفشه و ... 

پسرم آنها به دلیل حضور مبارک تو در کنار من سنگ تمام گذاشتند و دارند پدرت را بیش از همیشه مورد لطف و تشویق خود قرار می‌دهند. 

پسرم هیچ می‌دانی که پدرت در تمامی دوران قهرمانی‌اش این گونه مورد لطف و حمایت قرار نگرفته بود. به راستی ای مزدور، خائن، گلادیاتور، با کدام منطق و جسارتی به خود اجازه دادی که بازیکنانت بدون غل و زنجیر در مسابقات حاضر شوند. 

ای مردک عقب‌مانده در هزاره سوم با کدام جسارتی این همه اتحاد و همدلی بین تماشاگران را نادیده گرفته و درصدد آن هستی تا در بین آنها فاصله انداخته و اختلاف به وجود آوری. چگونه است که چشمانت را بستی و بهترین تماشاگران دنیا را نمی‌بینی. 

ای بدبخت فلک زده، ای مردک عقب افتاده، بیشتر این عقب‌افتادگی‌ات به خاطر این است که نمی‌خواهیم تماشاگرنماهای واقعی را از کانال تلویزیونی همسایه ببینیم، هر چند چند بار دعوت شدی و دیدی که تماشاگرنماها چگونه بازیکنانشان را وقتی گل می‌زنند می‌روند و در بغل آنها قرار می‌گیرند. 

اگر تماشاگرنماها نبودند که می‌بایستی تکه بزرگ بازیکن، گوش او می‌شد. بیچاره در به در از آن جا مانده، از این جا رانده. اگر او تماشاگرنما نبود که فاصله سکوهای تماشاگران با زمین مسابقه از بین نمی‌رفت و می بایستی بین آنها خندقی کنده می‌شد. 

بله آنها تماشاگرنما هستند که پس از اتمام بازی برای هر دو تیم دست می‌زنند. اصلا آنها نه تنها تماشاگرنما هستند بلکه شرف و غیرت و مردانگی ندارند. مگر می‌شود تیم مورد علاقه‌شان بازی را واگذار کند و او برای تیم خود و رقیبش دست بزند.

مگر می‌شود تیم مورد علاقه‌اش در پایان مسابقه بازی را واگذار کند و رگ گردنش بیرون نزند. مگر نمی‌دیدی که این مسابقه آخرین مسابقه تیم مورد علاقه او و تو می‌باشد. پس باید بر اساس اصول حرفه‌ای‌گری از هر طریق ممکن و با هر ترفند در این مسابقه پیروز از زمین خارج شود. 

اینها را که دیدم و شنیدم به خود آمده و گفتم پس ای آدم کوتوله این اراجیف چه بود که در بیانیه اول نوشتی. این همه غوغا و بلوا در فوتبال نجیب و پاک ما بوجود آوردی. از خودت خجالت بکش و به خاطر این همه پاکی، دوستی، صمیمیت، اتحاد، مردانگی، تماشاگر خوب، بازیکن خوب، داور خوب، مربی خوب، مدیر خوب، ورزشگاه خوب، فدراسیون خوب، روزنامه خوب، خبرنگار خوب، تلویزیون خوب، رادیوی خوب و خیلی خوب‌های دیگر و به خاطر اینکه قداست این همه خوبی‌ها‌ را شکستی از همه معذرت بخواه و طلب عفو کن و با صدای بلند بگو من لایق و شایسته مربیگری تیم ملی کشورم نیستم و از اول هم ما اشتباه بودیم. 

عجیب است که روده‌درازی می‌کنم اما این پسر؛ علیرضا (نوه‌ام) این شعر را می‌خواند: یک توپ دارم قلقلی، سرخ و سفید و آبی، می‌زنم زمین هوا می‌ره، نمی‌دونی تا کجا می‌ره. من این توپو نداشتم ،‌مشقامو خوب نوشتم ، بابام بهم عیدی داد یک توپ قلقلی داد. 

بابا، علیرضای بهتر از جانم تو هم وقت گیر آوردی اما به خودم می‌آیم و می‌گویم این پسر 3 ساله از من کوتوله 55 ساله عقلش بیشتر است. صدایش می‌کنم و می‌گویم، عزیزم عجب توپی، عجب صفایی، عجب معرفتی، عجب مروتی، عجب مردانگی، عجب دوستی، بابا علیرضای بهتر از جانم می‌شه به من هم یکی از اون توپ ها را بدی و با همان پاکی و صداقت صمیمیت و معصومیت تو. 

محمد مایلی کهن از همه جا رانده و مانده 
اما یارب نظر تو برنگردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
کاره خوبی کرد رفت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
با روحیاتم بازی شد...
یعنی تو عمرم یکی رو ندیدم که با این سن این ادبیات رو داشته باشه.
توعمرم اینقدر که واسه این خبر خندیدم نخندیده بودم.
اگر شما تماشاچی نما های بازی های خارجی هم نگاه کنی می بینی که برای هر دو طرف دست میزنند. اصلاچطور است بگوییم تماشاچیان همگی نما هستند؟
ما ایرانیان برای بازی خوب دست زده و از اینکه جوانانمان در زمینه های ورزشی تلاش میکنند تشویقشان می کنیم.ما تماشاچی نما نیستیم.این شما هستید که مربی نما هستید.
بهت گفتند وارد عرصه های خبر ساز نشو...
آقای کفاشیان نظرتان چیه که شما را اصلا عوض کنند؟به فوتبال ایران ظلم کردی. پولی که حقوقته حرومت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
عجب حکایتی است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
.... یادمه توی یه مصاحبه چه با افتخار می گفت ما سوادمون نمی کشه ......
بی سوادی رو هم به افتخاراتت اضافه کن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
جناب مایلی کهن واقعا که با غیرتی.مرحبا به غیرت و مردونگی شما.واقعا که فوتبال ایران لیاقت شما رو نداره.متاسفم برای مسوءلان ،تلوزیون،روزنامه ها که همه و همه میخوان گنده کاریهای فوتبال ما رو ماسمالی کنند و جلوی صدای بیدار فوتبال ایران(مایلی کهن) رو بگیرند...تماشاگرهای خوب مگه خودتون ناموس ندارید.مگه خودتون خانواده ندارید.حاشا به غیرتتون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
علي دايي هيچ كاري نتوانست بكند به نظر من مايلي كهن هم نمي توانست كاري كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
آورده اند:درزمان حضرت موسی(ع)کودکی نابینا درکنار برکه ای که کودکان در آن شنا میکردند می نشست وچون به دلیل نابینایی نمی توانست با سایر کودکان شنا کند حسرت می خورد.حضرت موسی(ع)وقتی این صحنه را دید ناراحت شد وازخدا خواست که اورا بینا کند تا اوهم در شادی کودکان شریک باشد.خدا به موسی فرمود: مصلحت همین است وتو نمی دانی.جضرت موسی(ع)طاقت نیاورد وآنقدر اصرار کرد تا خدا بینایی کودک را به وی باز گرداند.کودک نابینا که بینایی خود را باز یافته بود از آن پس با کودکان به شنا کردن پرداخت ودر شادی آنان شریک شد.مدتی گذشت .تا اینکه خبر آوردند که کودکی در حال شنا در اثر برخورد با شئ تیزی در کف برکه مجروح شده است.این موضوع ادامه داشت وهرروز کودکی مجروح می شد تااینکه متوجه شدند فردی دور از چشم کودکان،چوب نی راتیز کرده ودر کف برکه فرو می کند تا وقتی کودکان درون آب می پرند آسیب ببینند! افرادی در کمین نشستند،تااینکه دیدند همان کودکی که نابینابود مرتکب این عمل می شود.آنگاه خدا به حضرت موسی فرمود:دیدی که ما مصلحت بندگان خود رابهتر می دانیم و شما از آن بیخبرید.
من همیشه برایم سؤال بود که چرا بااینکه آقای مایلی کهن آدمی متعهدبه نظام است وخیلی هم ظاهر ودر ضمن جزو کارشناسان فوتبال نیز محسوب میشود ولی فدراسیون فوتبال از ایشان در رده های تیم ملی استفاده نمی کند؟
البته با این بیانیه ای که اخیرا اقای مایلی کهن در مورد باشگاه استقلال وشخص اقای قلعه نویی ونوع ادبیات بکار گرفته در بیانیه صادر نمودند پاسخم را دریافت کردم .وبه یاد این ابیات افتادم که:
تا مرد سخن نگفته باشد ------ عیب وهنرش نهفته باشد .
از کوزه برون همان تراود که در اوست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
از اول هم انتخاب این آقا اشتباه بود. حالا هم با این ادبیات می خواهد مظلوم نمایی کند.
تمام شد آقای مایلی کهن.....تمام شد.
قرار نیست بعد از شما معجزه شود اما ماندن شما تاسف آور بود.
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
دمت گرم طنز خوبی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
اینها همه به سود گروهبان قندلی و دارو دسته اش تمام شد.
حتما فردا ایشون با تمام پروگری و زد و بند بازی و نوچه پرویش مربی آینده اعلام می شود.
معنی یکبار تصمیم درست گرفتن را که از جانب مدیر استقلال بیان شد و را فهمیدیم. یعنی مربی شما مربی تیم ملی شود.
دیگر با مربی گری جناب ژنرال آدمای حقوق بگیر و نوچه جام جهانی که هیچ به لیگ محلات هم نمی رسیم.
حالم از فوتبال سیاسی بهم می خورد.
آقای علی آباد تا کی می خواهید بمانید تا تیشه به ریشه ی ورزش بزنید؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
مردك تو لياقت ..... هم نداري چه به اين كه مربيگري كني اونم ملي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
یکی به اینا بگه کجای دنیا یه مربی با تجربه یه سال مربی گری اونم تو ایرانو سر مربی تیم ملی می کن. بعدش کجای دنیا یه آدم به منطق بدون سعه صدر مقدس نمای ... رو مربی تیم ملی می کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
آقاي مايلي كهن در صداقت گفتار شما شكي نيست شما حرف دل خيلي ها را زديد ولي اين نوع ادبيات در شان شما و مربي تيم ملي نبود. و سخني هم با آقاي قلعه نوعي! ژنرال عزيز، شما كه خودت را با آقاي پروين شبيه سازي مي كنيد بدانيد كه هيچ موقع امثال پروين براي رسيدن به هدفشان، وسيله راتوجيه نمي كردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
فوتبال ایران مثل سایر بخش ها، سیاسی شده، همش باندبازی، همش تو سرو کله هم زدن... اینا همش از مدیریت غلط ناشی میشه ، مدیریت کشور از همون بالابالا ها مشکل داره
اگه افراد لایق و شایسته مسئول ورزشی باشن نه آقای قلعه نویی به خودش اجازه همچین حرکاتی میده ، نه آقای مایلی کهن.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
ترو خدا دست از سر فوتبال بكشيد بگزاريد اين مريض به حال بيمارش بسازه چون شما خوبش نميكنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
برای هممون متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
خيلي جالب است. اساساً ما مردم جالبي هستيم!!‌ وقتي مطالب ساير بازديدكنندگان را ديدم به خودم گفتم نبايد تعجب كرد كه مايلي همچين حرف هايي بزند!! يكي از دوستان گفته حالش از فوتبال سياسي به هم مي خورد و بعد، از قلعه نويي انتقاد ميكند. دوست خوب من همين آقاي مايلي هم كه خودش آخر سياست مدار است!! اساسا مگر مي شود در اين سرزمين آدم هاي عجيب كار غير سياسي كرد. نمي شود دوست من!! اگر مي شد، خوب مي شد!

حرف بد در هر شرايطي و براي هر كسي بد است. در جامعه ما خيلي ها سواد آنچناني ندارند اما براي موفق شدن تلاش مي كنند. هيچ موجودي، در هر مقام و جايگاهي حق تمسخر اين افراد را ندارد. اين براي يك انسان حقارت بار است كه اشتباه بياني افراد ديگر را (كل يوم) به مسخره بگيرد. آقاي مايلي كهن، دوست باسواد و دلسوز فوتبال، مطمئن باش روزي كسي پيدا خواهد شد كه آبرويي كه بردي را از تو خواهد برد. اين قانون چرخ گردوني است كه مدعي ارتباط پنهاني با آن هستي.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
با سلام
آقای مایلی کهن عزیز
سلام
فداکاری تو را! را ارج می نهیم که چون دیدی به شعار هایی بی پایه ات - که تیم را به جام جهانی می برم - نمی توانی عمل کنی و حتی نمی توانی یک مساوی هم در سه بازی مانده کسب کنی، خودت را کشیدی کنار! اما عزیز جان این کار راه ساده دیگری غیر از توهین به این وآن وخودت هم داشت .اما خودت بهتر جواب دادی
سر مربی شدن چه اسان آدم شدن چه مشکل
راستی مرد مردانه بگو کی این ها به تو یاد داد تا شانه از مسئولیتی -که البته با لاتر از توان تو بود- خالی کنی؟ هر که بود خیلی مرد بود که حداقل نه گفتن -البته تو غیر اخلاقیش را انتخاب کردی-به تو آموخت-
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
اینا حالشون خوب نیست به خدا... ببرینشون دکتری جایی ثواب داره
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
با سلام.چهار سال چهار مربی با نتایجی مثال زدنی.این نتیجه مدیریت آقایان است.حداقل چهارمین مربی را خارجی بیاورید تا شعار های داخل استادیو مها را نفهمد.واقعا با این همه ادعا در مدیریت جهانی چه به سر فرهنگمان آمده که حتی فردی مثل مایلی کهن نیز فرار را بر قرار ترجیح می دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
چه آسان یادمان می رود که سایه مرگ همواره به همراهمان هست و به راحتی به فراموشی سپرده می شویم.
پس...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
واقعا برای فوتبال کشور عزیزمون متاسفم. حیف اون وقتایی که واسه این فوتبال از دست دادم به عنوان یک هوادار فوتبال ایران.
سرمربی عزیز تیم ملی چه گناهی این وسط داشت که اینگونه باید بیانیه ای اشک آور صادر کنه.
آیا اقای قلعه نویی به خواستش رسید؟
برای تمامی باعثان این ماجرا از جمله آقای کوتوله و نوچه هاش متاسفم...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
از قدیم گفتن :جلو ضرر رو ازهر جا بگیری منفعته.
آزموده را دوباره آموختن خطاست.(فدراسیون با آوردن قلعه نویی اشتباه نکند که میشه سه باره)
نیش عقرب نه از ره کین است بلکه اقتضای طبیعتش این است.(قبلاً هم مایلی کهن سابقه داشته)
سالی که نکوست از بهارش پیداست.(از همین اولش پیدا بود که این آقا این کاره نیست)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
آقاي مايلي كهن با اين مظلوم نمايي ها نمي تواني روي اشتباهاتت سرپوش بگذاري. شما حق توهين نداري.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
با سلام. برفرض مایلی هم استعفا داد حالا دنبال یه مربی بگردید تیمتونو ببره جام جهانی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
این مرد مرد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
حیف مایلی‌کهن که مربی و فوتبالیست شد او باید طنز پرداز و [...] می‌شد. حالا هم دولت انتخاب خوبی داشته چون می‌تواند با حرفها و نامه‌های اینچنینی در رختکن موجب خنده بازیکنان و بالارفتن روحیه آنان شود.مایلی جان ممنون که اینقدر من را خنداندی اما این خنده من از گریه تلخ‌تر است.برای فوتبال دولتی ایران متاسفم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
سلام به هم وطنان گرامی خواننده ی این مطلب؛

دو دستگی در نظرات مشهود هست.
علتش جدای از دعوای رنگها و برداشتهای مختلف، بر می گرده به این که ماها همیشه سعی میکنیم فقط جلوی دماغ خودمون رو ببینیم! و بعد بخاطر این سعی خودمون از خودمون خیلی ممنونیم که چقدر سعی کردیم!!
ناظر گرامی! ؛
یک طرفه به قاضی رفتن کار ساده ایست ، نه؟
آیا پیش آمده که کسی به شما فرد فهمیده و محترم باادب و با فرهنگ که در اینجا برای آقای مایلی کهن منتقد ادبی و فرهنگی از موضع بالا شده ای فحش ........... بدهد؟
احتمالا نه!
اگر هم بر حسب اتفاق این کار انجام شده باشد شما جدای از عکس العملتون چه حالی شده اید ؟
آیا اگر کظم غیظ! یا امثال این رو هم مد نظر قرار بدهید بعدش کسی دوباره تکرار کند چه؟
آیا اگر به خودت ...... ... یا .... و حتی .... کسی بدترین و رکیک ترین حرفها رو حواله بدهد و منتسب کند باز هم سکوت میکنید و بعدش به همه می گویید که چقدر روشن روان و با فرهنگ هستید؟!
خب این برای یک نفر بود،
حالا اگر دو نفر باهم همزمان به ...و.... و منتسبین گرامی شما شدید ترین اظهار عنایات و فشارات رو حواله بدهند چه؟
حتما باز هم صبر می کنید؟
خوبه.. تبریک میگم و موفق باشید ان شاءلله...!
اما اگر یک استادیم آدم... حداقل چند هزار و گاها طبق روایت شهود و ناظرین، چند ده هزار نفر هماهنگ باهم به .......محترم شما همون حرفهای لاتهای چاله میدون رو فحش بدهند و بعدش بروند سراغ ....شما یا احتمالا بعدش ...... و .... و ... و بقیه عزیزانتان...آن وقت چه می کنید؟؟ اگر احتمالا چیزایی هم پرت کنند و یا تهدیدی اینچنین هم داشته باشند چه؟
خب... به نظر میرسه ما ایرانیها بیشتر دوست داریم یک منبری گیر بیاریم و در اونجا بیشتر از اینکه به اصل مشکل و دردی که وجود دارد توجه کنیم شروع کنیم به ارائه فضل و فهم و روشنفکری و فرهنگ متعالی و باستانی که ما چقدر خوبیم و آقای فلانی چقدر بد !!
.. عزیزان گرامی...
اگر بر حسب داشتن اطلاعات پشت پرده و بعضی مسائل باند بازی برای توهین و تحقیر و جو سازی احیانا متوجه بشوید که این جور برنامه ها ابتدا توسط افراد خاصی و سپس توسط مردم جو گیر و احساسی ما (به روایت سریال واقع گرایانه مرد هزارچهره آقای مدیری) تحریک و هدایت می شود چه؟؟
آیا اگر آنها رو بشناسید چه؟
احتمالا با صبرو سکوت به بقیه افراد با فرهنگی که نمونه اش رو در همین استادیم ها می بینید بیشتر درس فرهنگ می دهید؟؟
... می بینید .. همه اش ریا کاری و تزویر هست..
عزیزان..
ما همه خودمون رو بهتر از هم میشناسیم
همه می دانیم که اونها نه تماشاگر نما بودند و نه آدم های فضایی... اونها از همین خود ما و بین ماها بودند.. آنها همونهایی هستند که شما به اشتباه تصور می کنید که اکثرا جماعتی با فرهنگ اند!!...
متاسفم که به خودمون دروغ می گوییم!
کدام فرهنگ و کدام ادب!؟
فرهنگ و ادب ما در رفتارهای اجتماعی ماها مشهوده ... در گفتگوهای بین ما!../ در شوخیها و جک های ماها !... در ترافیک کوچه و خیابون و رانندگی کردن ها و یا رفتارعابرین بی توجه !... در حق خوریها و ریا کاریها... در فخر فروشیها و حسادتها... در دروغ گفتن ها و زد و بند و رشوه دادن و گرفتن ها !... و در خیلی چیز های دیگر...

بچه های چند ساله ماها توی کوچه و خیابون به هم فحش های رکیک می دهند و چیزی نیست که ندید باشند ... چیزی نیست که نکشیده یا انجام نداده باشند...یا علاف و بیکار و سرگردان هستند یا از زور مفت خوری و شکم سیری نمی دونند با پولهای بزرگترهایشان چه کنند؟! ....درس خواندن و بقیه چیزاهاشون هم که مثنوی هفتاد منه !

چرا فکر میکنید که چند نفر آدم موفق اونهم از خانواده هایی خاص و یا با شرایط و مکنت و فرهنگ خانوادگی موجه و مثبت و گاها تکمن مالی و یا علمی درست، همه ی جمعیت ما رو تشکیل می دهند؟؟!

کاش کمی با خودمون و واقعیت وجودیمون توی این مملکت و زندگی روراست تر بودیم...
من کاری به آقای مایلی کهن یا قلعه نوعی ندارم.. نه جزو قرمزها هستم نه آبی ها... فقط خواستم یاد آوری کنم که کمی منصف و روراست باشیم و بفهمیم که چه می گوییم... یاد بگیریم که در پشت الفاط به ظاهر ادیبانه رسمی که سالیان سال هست بر اساس ریا کاری و تعریف و تمجید و تایید رودر رو وسپس زشتی و بد وبیراه پشت سر رفتار شده، نابسامانیها رو پنهان نکنیم !

قطعا اصلاح و تصحیح از راه درست خودش بهتر نتیجه می دهد.. اما نمیتوان منکر شد که نیاز به تهور و شهامت و گفتن صریح حرف حق و بیان واقعیت هست ...

از شماهایی که دعوت به فرهنگ می کنید شاید پرسیده شود که :
چرا تا بحال این روند زشت و فحش و توهین درست نشده؟
چرا با این همه تبلیغ و برنامه ریزی و برنامه رسانه ای حل نشده؟
چرا نه تنهاحل نشده بلکه بد تر هم شده؟
چرا اگر لایه های ریا کاری و تظاهر ها رو برداریم اینهمه بی فرهنگی و زشتی وجود داره؟
چرا در استادیم (ده ها هزار نفر)آدم که اهل ورزش! و کار گروهی در شعار و احساس هستند فقط به خاطر یک گل و یا خطای درست یا غلط داور به خودشون اجازه می دهند هر چه که لایق خودشون و خانواده و پدرو مادری که اینجوری غلط تربیتشون کرده اند رو با صدایی قرا و بلند به زبان بیاورند و بعدش بگویند که چرا فلانی به ماها گفته نوچه و یا لات و یا شعبان بی مخ و یا بی سواد و یا هر چیزی دیگر؟

آیا براستی این افراد چیزی به جز اینها هستند؟
آیا کسانی که به ناموس دیگران فحش می دهند و هر چه میخواهند میگویند و میکنند ( خریابیهای بعد از مسابقه ها و اتوبوس خراب کردن ها و ایجاد تشویش در خیابانها و ...) آیا از نگاه شما افرادی هستند با فرهنگ و با احترام؟؟

آیا اینها همون کسانی نیستند که بلیط می خرند و برای بعضیها وجودشون لازمه تا با پول بلیط و چیپس و هله هوله هاشون توی استادیم ها گذران کنند ؟
آیا اینها همونهایی نیستند که اول مسابقه میگویند درود بر فلانی و آخر مسابقه به ناموس فرد مذکور می پردازند و ابراز فرهنگ میکنند؟؟
آیا پشتوانه ی تیم های ورزشی ما اینها باید باشند؟

یک استادیم خالی برای یک تیم با انگیزه و کار بلد بسیار افتخار آمیز تر هست از یک استادیم پر از آدمهایی که توشون (هو کردن ) و ( فحش داد) و توهین و تحقیر رکیک مخلوط با تشویق های احساسی و موقت برای یک تیم ناکارآمد شده یک کار عادی و معمول !
افتخارهایی که توی این مملکت آفریده شده از یک گروهی یا خانواده هایی بوده که واقعا مخلص و از خود گذشته بودند.. مثل بسیاری جاهای دنیا و رسم زندگیشون همیشه اکثریت اونی نیستند که برخی از شما این بالا بر منبر خیالپردازی از اونها به عنوان با فرهنگ و ادب یاد کردید...

تک تک کسانی که توی این استادیم ها به تنهایی یا با هم رفتار و عمل به فحش و توهین رکیک و زشت کرده اند و میکنندو هر چه می خواهند می گویند، همشون آدم هایی بی غیرت و بی تربیت هستند که نه بویی از انسانیت برده اند و نه درکی از شرف و مردانگی دارند...

حال به این بیندیشید که جو سازی های یک مربی در کنار زمین که به دروغ اینچنین تماشاگرانی را با حرکاتی خاص تحریک می کند به چه هدفی و معنایی انجام شده؟...

شاید نمی دانسته که اینها جماعتی هستند که غیرت را خورده اند و آبی هم رویش؟!! ... نمی دانسته؟؟!
و شاید نمی داند که لیدرها و سر دسته ها و کسانی که شاید مواجبی از بابت تشویق (تشویش) ! جهت شعار برای تیم مقابل ( تیم دشمن!!) می دهند هم نگاهشان به رفتار این سر مربی و یا بقیه آقایان هست...
عزیزان...
برای با فرهنگ بودن باید خیلی معیارها رو دید و رصد کرد و تایید ... صرفا با تعارف و نوشابه باز کردن نمیشه بادی به غبغب انداخت و مخمور از باده ی توهم تعالی فرهنگی و اخلاقی برضد کسی نوشت و نقد کرد...

بهتر است گاهی لازم باشد کمی کلمات را با دقت بیشتری انتخاب کنیم ( قابل توجه جناب آقای مایلی کهن) و سعی کنیم که جوری بنویسیم که کسی نتواند با سو استفاده از آن نوشته و حاشیه سازی پیرامون آن، ریشه ی خرابی ها و پلشتیها و بی غیرتی ها را توجیه و پنهان کند .. دانسته یا نادانسته بهتر است آب به آسیاب اینچنین منبری هایی نریزیم.
عزیزان؛
... چون جمع شد معانی گوی بیان توان زد...
با احترام و ارادت به آنهایی که واقعا با فرهنگ و انسان هستند.
بدرود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
با سلام برای مردمی با چنین فرهنگ کهنی وادعای ادب وتربیتی رفتارهای داخل ورزشگاه که نشانه فرهنگ وشعوراست بسیار خجالت آوراست. جناب مایلی کهن صرف نظرازمسایل تیم ملی رفتارآقای قلعه نوی کنارزمین وتماشاگران بسیار ناپسند بود.من برای اولین وآخرین بار تجربه حضور در ورزشگاه راداشتم واز فرزندم دربرابر اینهمه بی ادبی شرمسار شدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
آري. توهين تماشاگران كه متاسفانه در همه ورزشگاهها و جملگي طرفداران فوتبال رايج شده، امري نكوهيده است. ولي توهين به آقاي قلعه نوعي آن هم با آن ادبيات عجيب و غريب و از سوي سرمربي تيم ملي اين مملكت جاي سوال دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
شعارهاي مردم كه از سر هيجان بازي روي سكوها داده ميشود توجيه خوبي براي هتاكي هاي شخصي كه بعنوان سرمربي تيم ملي منصوب شده نيست.مايلي كهن هم بهتره از اين به بعد براي فحاشي كردن به اينو وآن به استاديوم برود نه اينكه بعنوان سرمربي تيم ملي بيانيه اي سرشار ازعقده هاي رواني بجامانده از ساليان پيش صادر كند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
به نام خدا

متن را بخوانید و با دفاعیه دکتر کردان مقایسه کنید نتیجه میگیرید هر دو محصول یک مزرعه هستند مزرعه بی فرهنگی مزرعه هتک حرمت مزرعه زوال انسانیت که در آن خود بینی قلدری و فحاشی رشد کرده است و باغبان بخت بر گشته نیز آفت زدائی نکرده وای بر ما که بر گزیده های ورزشمان این چنین اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
آقاي مايلي كهن، سرمربي تيم استقلال، مسئول فرهنگي باشگاه يا حراست ورزشگاه و يا رئيس نيروي انتظامي ورزشگاه نيست كه جلوي فحاشي تماشاگران رابگيرد. اما شما با آن ادبياتتان روي تماشاگرنماها را هم سفيد كرديد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
تیم ملی ایران لیاقت محمد مایلی کهن را ندارد .زیرا او متدین ،معتقد ،با شرف و مداف عزت شرف وناموس خویش است ، من او را می ستایم و بر دستانش بو سه می زنم .و دعا می کنم تیم ملی ایران به جام جهانی صعود نکند.برای اینکه پول این کشور حیف و میل نشود .که برای کنار کذاشتن مایلی کهن این برنامه را ریختند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۵
0
0
محمد مایلی کهن شانش اجل است از اینکه برخی افراد [...]نشسته به او اهانت کنند به نظر من تیم ملی توفیق شاگردی مایلی کهن را نداشته
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
سلام اینرا مینویسم با اینکه میدانم نشانش نمیدهید,البته تقصیری هم ندارید. آمدنش ّبه انتخاب فدراسیون نبود رفتنش هم همینطور.ای کاش ورزش ما ورزش پاکی بود و سیاست وسیاستمداری در آن دخیل نبود.به گفته یکی از سیاستمداران محترم آقای مایلی کهن بهترین انتخاب است.بعد از هم فکری با مشاوران نتیجه بر این شد چون 2 مسابقه تیم قبل از ...است در صورت باخت خیلی در تعداد... تاثیر میگذارد واز محبوبیت من مخلص میکاهد.پس بگذاریدانتخابی صورت گیرد که در صورت باخت, انتخابی مردمی باشدو در صورت برد, مردم ما را در خور نعمات خویش قرار دهند.
یا رب نظر تو بر نگردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
محممود
سلام و درود میفرستم به حاج مایلی باشرفترین ادم
با وزدانترین ادم با اخلاصترین ادم کسی که برای وطن
خوداز هیچ فداکاری دریغ نمی کند چرا با این مرد بزرگ
این طور برخورد شد جوابش را از کی بپرسیم کسی که ایران را در سال 1994 زنده احیا کرد و در رنکینک به بالاترین رتبه رساندکسی که درمقدماتی جام جهانی 98 نقش بسزایی
برای تیم ملی داشت از او این طور قدردانی می شود
پس ما فقط ادئمهایی میخواهیم پولمان رابگیرند
هر چه میگوییم بگویند چشم هر طور شد شد
خداحافظ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین