کد خبر: ۸۷۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۲
بر طبق نتایج یک نظر سنجی جدید؛

حمایت نیمی از یهودیان آمریکا از مذاکره بدون پیش‌ شرط با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روزنامه اسرائیلی «هاآرتض»، بر طبق یک نظرسنجی که بر روی نمونه‌ای 1200 نفری از یهودی‌های آمریکا انجام شده است، نیمی از یهودی‌هایی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند، از مذاکرات بدون پیش شرط آمریکا با ایران حمایت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، نتایج این نظرسنجی که دیروز منتشر شده است، نشان می‌‌دهد که 45 درصد از یهودی‌های ساکن آمریکا بر این باورند که دولت آمریکا فقط باید در صورتی با ایران وارد مذاکرات شود که این کشور غنی سازی اورانیوم را به حال تعلیق در آورد.

55 درصد از پرسش‌شوندگان گفته‌اند در صورتی که مذاکرات و تحریم‌ها به توقف برنامه هسته‌ای ایران منجر نشود، از یک حمله نظامی آمریکا علیه این کشور حمایت می‌کنند، این در حالی است که 27 درصد با چنین حمله‌ای ابراز مخالفت کرده‌اند. در عین حال، 58 درصد اعلام کرده‌اند در صورتی که جمهوری اسلامی درحرکت برای دستیابی به سمت بمب هسته‌ای اصرار ورزد، از اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران حمایت می‌کنند؛ در مقابل 27 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، با حمله اسرائیل مخالف نشان داده‌اند.

74 درصد از یهودی‌های آمریکا در این نظرسنجی از عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه حمایت کرده‌اند و 66 درصد از آن‌ها گفته‌اند که واکنش اسرائیل مناسب بوده است. 28 درصد نیز گفته‌اند واکنش اسرائیل زیاد از حد بوده است.

در این نظرسنجی همچنین 73 درصد اعلام کرده‌اند که اسرائیل حق دارد نوار غزه را برای جلوگیری از قاچاق اسلحه ببندد، حتی اگر این امر منجر به تاخیر در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه شود. در کل، 80 درصد از یهودی‌های آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کنند. در مقابل، 6 درصد همدردی بیشتری با فلسطینی‌ها نشان می‌دهند.

نظرسنجی همچنین نشان داد که 61 درصد با ایجاد یک دولت فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه موافقند، اما در مورد نقش آمریکا در فرآیند صلح اختلافاتی وجود دارد. 47 درصد بر این عقیده‌اند که دو طرف خودشان باید موضوع را حل و فصل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین