کد خبر: ۸۷۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۸
روایت رئیس‌جمهور از دیدار با دبیرکل سازمان ملل و اغتشاش ژنو

احمدی‌نژاد: چند بزدل و جاهل سعی کردند سخنرانی‌ام را برهم بزنند

به دبیرکل سازمان ملل گفتم برایت متأسفم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد، با اشاره به اجلاس ضدنژادپرستی در ژنو گفت: «صهیونیست‌ها در دو عرصه و دو بخش مختلف بر مناسبات جهانی مدیریت می‌کنند».

به گزارش آفتاب، محمود احمدی‌نژاد در اجلاس دادستان‌های کشورهای اسلامی در تهران افزود: «نقاب یهودی‌گری صهیونیست‌ها نقابی دروغین است و آنان فاقد دین و دینداری و از اساس ضد دین و پیامبران و تعلیمات الهی هستند. صهیونیسم حزبی سیاسی و بسیار پیچیده و خشن، و ضد تعلیمات انبیای الهی و ضد بشر است و با هدف سلطه بر ارکان جهانی شکل گرفته است».

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «صهیونیست‌ها مدیریت خود را به دو شکل پنهان و آشکار اعمال می‌کنند. در بخش مدیریت پنهان، صهیونیست‌ها ساختارهایی را در جهان شکل داده‌اند که اهداف و خواسته‌های آنها را پی می‌گیرد. شورای امنیت و ساختار نهادهای حقوقی و بین‌المللی را ببینید؛ هیچ کدام مارک صهیونیسم ندارند اما از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند».

رئیس دولت نهم اضافه کرد: «صهیونیست‌ها این ساختارها را به صورت پنهان مدیریت می‌کنند. اقدامات علنی و پنهان رژیم صهیونیستی در صحنه ژنو با شکست فضاحت باری مواجه شد. حامیان صهیونیسم در اجلاس ژنو به گونه‌ای طراحی کرده بودند که خود را مدعی مبارزه با نژاد‌پرستی نشان دهند».

احمدی‌نژاد رژیم صهیونیستی را معادل نژادپرستی دانست و افزود: «این موضوع به تأیید انسان‌های آزادیخواه، گروه‌های مردمی و بسیاری از دولت‌ها رسیده است.

وی با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای بی اثر کردن نشست ژنو گفت: «آنها طراحی کرده بودند که عبارت رژیم صهیونیستی معادل نژاد پرستی را از مصوبات دوربان خارج کنند».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «آنها از یک سو نشست‌ها را به گونه‌ای مدیریت کردند که بی سر و صدا و بدون تنش این کار را انجام دهند و بعد به عنوان مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و یک قانون بین‌المللی آن را بر همه تحمیل کنند؛ همان کاری که در باره هولوکاست در مجمع عمومی انجام دادند».

رئیس دولت نهم گفت: «آنها از مدتها قبل مقدمات را فراهم کردند و حامیان صهیونیستها هم که اکثراً عضو حزب جهانی صهیونیسم هستند با قیافه حق به جانب، طلبکار و معترض خود را از صحنه کنار کشیدند تا این اجلاس بی سر و صدا و در آرامش کار خود را پایان دهد».

احمدی‌نژاد ادامه داد اما پس از اینکه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد می‌خواهد در اجلاس ژنو شرکت کند آنها متوجه شدند که نقشه‌هایشان نقش بر آب شده است و دیگر نمی‌توانند به سادگی رژیم صهیونیستی را از محکومیت جهانی به نام نژادپرستی نجات دهند».

رئیس دولت نهم گفت: «پس از این همانطور که در مصاحبه‌ها و اظهار نظرهایشان دیده می‌شد به شماتت خود پرداختند و خود را متهم می‌کردند به اینکه چرا صحنه را خالی کردید؟ چرا نرفتید؟ و چرا خوب مدیریت نکردید»؟

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش به جلسه‌ای با دبیر کل سازمان ملل اشاره کرد و افزود: «در آن جلسه دبیر کل به من گفت ما در جلسات مقدماتی و کمیته‌های کارشناسی عبارت معادل بودن رژیم صهیونیستی با نژاد پرستی را حذف کرده‌ایم و از من نیز خواستند که سخنرانی ملایم و نرمی داشته باشم».

رئیس دولت نهم گفت: «در پاسخ به این درخواست برای او ابراز تأسف کردم و گفتم شما دبیرکل سازمان ملل هستید و انتظار دارید ما از جنایات غزه، از حمله به کشورهای منطقه، از ترور مردم فلسطین و از جنایات 60 ساله صحبت نکنیم؟ که در پاسخ من گفت چرا صحبت کنید؟ که من هم در پاسخ گفتم همه این صحبت‌ها یعنی نژادپرستی و جنایت».

احمدی‌نژاد افزود: «حامیان صهیونیسم طراحی کرده بودند که تعریف جدیدی از نژادپرستی را به خورد ملت‌ها بدهند و فردا همین جنایتکاران صهیونیست ملت‌های آزاده مخالف خود را به نژاد پرستی متهم کنند. آنها قصد داشتند در هر کشوری گروهی استعماری تشکیل دهند و استقلال و آزادی کشورها را به خطر اندازند و به محض اینکه یک دولت مخالف سلطه جهانی و صهیونیسم جهانی با آنها برخورد کند بلافاصله آن دولت را به نژاد پرستی متهم کنند».

احمدی‌نژاد افزود: «آنها همین بلا را بر سر حقوق بشر نیز آوردند و حقوق بشر را به گونه‌ای تعریف کردند که بتواند همیشه مدعی باشند».

رئیس دولت نهم ادامه داد: «آنها آدم می‌کشند؛ ترور می‌کنند؛ زندان مخفی دارند؛ کشورها را اشغال می‌کنند؛ ضد دموکراسی عمل می‌کنند؛ از بمب شیمیایی و اتمی استفاده می‌کنند؛ و در همه جای دنیا قتل عام می‌کنند و آن وقت خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند».

احمدی‌نژاد افزود: «آنها طراحی کرده بودند که در اجلاس ژنو نیز چنین ابزاری را در دست خود بگیرند و دوباره مدعی مبارزه با نژادپرستی شوند. آنهایی که صد‌ها میلیون انسان را از خانه‌های خود دزدیدند و به بردگی کشیدند و نابود کردند و همین امروز نیز سنگین‌ترین تبعیض نژادی را اعمال می‌کنند قصد داشتند خود را مدعی مبارزه با نژاد پرستی و تبعیض نژادی نشان دهند و این طراحی پنهان صهیونیست‌ها بود». 

رئیس دولت نهم گفت: «در اجلاس ژنو برای نخستین بار اراده ملتها و دولتهای آزاده بر طراحی خبیث صهیونیست‌ها غلبه کرد و پیروز شد».

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بخش دوم طراحی پنهان صهیونیست‌ها نیز سطح پایین بود افزود: «در جلسه عمومی سازمان ملل آنان اجازه دادند که عده‌ای از کنترل‌های متعدد عبور و علیه سخنرانی یک عضو قطعی سازمان ملل اخلال ایجاد کنند».

رئیس دولت نهم گفت: «همه دیدند که طراحان این صحنه با شکست مواجه شدند و با انتخاب چند فرد بزدل و جاهل سعی داشتند این جلسه را بر هم بزنند. چون آنان در طراحی نخست خود شکست خورده بودند طرح دومشان را اجرایی کردند تا کسی درباره رژیم نژاد‌پرست صهیونیست حرفی نزند».

رئیس دولت نهم گفت: «به آنان می‌گویم شما که قادر نیستید در قلب اروپا امنیت یک اجلاس بین‌المللی را تامین کنید چگونه می‌خواهید امنیت جهان را تامین کنید»؟

آقای احمدی‌نژاد با تاکید بر وجود نا امنی در جهان گفت: «50 سال است که شما با شعارهای آزادی بیان، تلورانس، تحمل و تسامح گوش فلک را کر و حتی به پیامبران الهی توهین کرده‌اید. آنان به همه ارزش‌های انسانی نیز توهین کرده اند و وقتی اعتراضی درباره عملکرد آنها شده است گفته اند که باید تحمل کنید زیرا آزادی بیان وجود دارد».

آقای احمدی‌نژاد گفت: «به آنان می‌گویم چگونه شما نمی توانید سخن مخالف خود را در مجمعی که خود تشکیل داده‌اید و دستور کار و مقررات آن را نیز تنظیم کرده‌اید و همه چیز در دستان شماست شنیدن حتی بیست دقیقه سخن مخالف خود را تحمل نمی‌کنید»؟

رئیس دولت نهم افزود: «در این اجلاس معلوم شد که اینگونه شعارها ابزاری برای تحمیل بر ملتها و دروغ بزرگ تاریخی است.

آقای احمدی‌نژاد گفت: «عجیب است کسانی که تحمل شنیدن حتی ده دقیقه سخن دیگران را ندارند بقیه را به نداشتن تحمل متهم می‌کنند. صهیونیست‌ها و حامیانشان از اینکه عده ای آیینه‌ای در دست بگیرند و حقیقت اندیشه لیبرالیسم، سرمایه داری و جنایاتشان را به آنان نشان دهند تحمل نمی کنند. به آنان می‌گویم که اکنون اول راه است و همچنان باید در این آیینه خود را ببینند».

رییس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: «آنها 50 سال است که عادت کرده اند یکطرفه حرف بزنند و طلبکاری کنند، 50 سال است عادت کرده‌اند زبان دراز داشته باشند و گوش نداشته باشند. من می‌گویم که این دوران تمام شده و حالا وقت آن است که گوشهایتان را باز کنید و زبانهایتان را ببندید».

احمدی‌نژاد افزود: «قریب چهارصد سال جامعه بشری به لحاظ مدیریت حاکم بر جهان به سمت قهقرا حرکت کرد. تاریخ چهارصد سال سرشار از جنگ‌ها و جنایت‌ها و نابود کردن حقیقت انسانی بوده است. به ویژه در صد سال اخیر ما اوج جنایات بشری را مشاهده کردیم، فقط در دو جنگ بیش از صد میلیون انسان کشته شده است در صورتی که در جنگ‌های قبل از قرن بیستم براساس گفته‌های تاریخدانان کمتر از 10میلیون نفر کشته شده‌اند».

رییس جمهور گفت: «اینها با شعارهای لیبرال و حاکم کردن دموکراسی لیبرال و با حقوق بشر طی یک قرن بیش از صد میلیون انسان را کشتند و در همه جای دنیا جنگ برپا کردند. به طور سیستماتیک ثروت ملت‌ها را چپاول و حقوق ملتها را تضییع کردند اما من می‌خواهم به شما بگویم که این دوران سیاه حاکم بر تاریخ بشر به پایان رسیده است و امروز ملتها بیدار شده‌اند. امروز عدالت خواهی، دوستی، پاکی و برادری رفع تبعیض، تجاوز و نژادپرستی مدرن به عنوان مطالبه جهانی درآمده است».

رییس جمهور اضافه کرد: «آنها قادر نیستند با این روش‌های بچه‌گانه و ابتدایی جلوی این موج عظیم انسانی را بگیرند».

احمدی‌نژاد تصریح کرد: «آینده روشن بشر نزدیک است آینده‌ای که در آن از ظلم، تحقیر، تحمیل، تجاوز، آدم‌کشی و اشغال و جنایت و اندیشه نژادپرستانه و اندیشه سخیف صهیونیستی وجود ندارد».

رییس جمهور خطاب به شرکت کنندگان در نشست دادستان‌های کشورهای اسلامی گفت: «از اجتماع خود استفاده کنید و بیایید دست در دست هم سهم خود را در این آینده ایفا کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
آنهایی که آمده بودند در شان رییس جمهور نبودند ، چون آنجا اصلا رییس جمهوری جز اجمدی نژاد نبود.پس چرا رفتید تا 22 کشور را مجبور شوید بگویید بزدل هستند؟؟
شما می دانستید آنجا فقط شما خواهید بود ، پس چرا رفتید؟
آنها بزدل ... قبول ... شما که همه را با اسراییل هم صدا کردید چه هستید؟ بی سیاست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
mer30
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
از این بزدل ها در اراک هم پیدا شده...
اااا ، چه جالب ، از شگرد آمریکاییها خودمان هم استفاده میکنیم... ولی اینبار برای تخریب بزرگانی چون کروبی...
البته اگر در سوییس برای حضور شما دیده نمی شد ، در اراک دلیلی برای حضور آقای کروبی بود و آن هم بیان دیدگاه است.... نکنید که دودش به چشم خودتان می رود ، به خدا با این کارها فقط اصول را زیر سوال می برید.
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
به همه سينه چاكان فلسطين و ... توصيه مي كنم بعد از تمام شدن دوره مهرورزي خودشان عملا به آنجا بروند و بجنگند. اينقدر كشور را دچار هزينه نكنند. قطعا اگر رهبري جلوي اين افراد را نگرفته بودند تا حالا كشور را با چندين جنگ درگير كرده بودند.
ناشناس
|
Iraq
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
آنان که تحمل حقیقت را ندارند همیشه دست به ناسزا برده اند. این از شعور آنهاست و نمایندگان مخلص امام به دل نگیرند و باید گفت که خداوند جواب را داده که اینطور گستاخشان کرده.
خداوند همیشه پشت ملت ایران بوده و خواهد بود ،و همیشه آنان که به مردم ظلم کردند ، جوابشان را خداوند داده ، وقتی کارهای دولت با کارهای شاه ملعون فرقی نکند ، عکس العمل مردم هم همان خواهد بود که با شاه ملعون بود ، مسجد ها را می بندید تا ما حقیقت موسوی را نگوییم؟
آن 1 میلیارد همه چیز را میگوید.
ناشناس
|
Singapore
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
به نام خدا
با صلوات بر محمد وآل محمد (ص)، البته شکی در آن نیست سیاست خارجی کشور جمهوری اسلامی ایران تا کنون بی عیب بوده واگر هم عیب داشته است خیلی کم و در کل قابل قبول بوده است .مسئولین وبرنامه ریزا ن سیاست خارجی به چه دلیل دچار این اشتباه به این بزرگی شده و کشور را مورد احانت بیگانگان از خدا بیخبر وجنایتکاران بیش از شصت سال مردم مظلوم وبی دفاع فلسطین قرار داده اند ،باید پاسخگوی این عمل غیر انسانی که در ژنو انجام پذیرفته است باشند.
بنده به عنوان یک پیشنهاد عرض،و سوال میکنم که آیا بهتر نیست که خود مردم فلسطین مشکلاتشان را حل کنند. به تجربه ثابت شده است که فقط خود ملت آن کشور بهتر میتواند
موارد ومعضلاتی را که کشور دچار آن گشته مورد تحلیل قرار داده وتصمیم گیری نمایند.همچنانکه ملت مسلمان وغیور وشریف ایران انجام دادند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
چند بزدل امروز هم صبح 5 شنبه در منطقه جنت آباد تهران ، مسجد ما را به جرم گفتن حقایق موسوی و کروبی بستند. ما که خوب آنان را میگفتیم ، نمی دونم به چه جرمی بستند و فرمانده مان را بردند....
یه لحظه فکر کردم ساواک آمده نه اطلاعات...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین