کد خبر: ۸۷۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۶

محجوب: از کم‌کاری وزارت خارجه در ماجرای ژنو متاسفم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده تهران در مجلس،‌ کم‌کاری وزارت امورخارجه را عامل بروز حادثه اجلاس ژنو با حضور رئیس‌جمهور دانست.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب،‌ در ارزیابی از برخوردی که در کنفرانس ژنو با رئیس‌جمهور صورت گرفت خاطرنشان کرد: «برخی اتفاقات و حوادث قابل پیش‌بینی و یا پیشگیری نیست لذا حتما باید مسئولان دستگاههای امنیتی و وزارت امور خارجه به این موضوع توجه داشته باشند که آبروی رئیس‌جمهور آبروی همه ما است و لذا باید در حفظ این معنا حداکثر کوشش را داشته باشد». 

وی با اعتقاد به اینکه در موضوع اخیر دقت و توجه کافی از سوی دستگاههای مسئول که وظیفه دارند اطلاعات لازم را در اختیار رئیس‌‌جمهور قرار دهند انجام نگرفته است ادامه داد: «با توجه دستگاههای ذی‌ربط این نوع حوادث پیش نخواهد آمد».

وی با اشاره به اتفاق مشابهی که در دانشگاه کلمبیا با حضور رئیس‌جمهور رخ داد اظهارداشت: «دانشگاه کلمبیا یک مکان عمومی بود که در یک مکان عمومی این نوع اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است اما اجلاس ژنو یک مکان دیپلماتیک بود که اتفاقات آن تحت کنترل و قابل پیش‌بینی است».

به اعتقاد نماینده مجلس، اگر پیش از برگزاری این اجلاس هشدارهای لازم داده می‌شد این اتفاق رخ نمی‌داد چرا که دراین جور محافل دستگاههای مسئول باید از قبل به اندازه کافی اطلاع‌گیری کنند و با توجه به اینکه ژنو هر ساله در اجلاس‌های مختلف این نوع اتفاقات مشابه می‌افتد این مسئله دور از پیش‌بینی نبود.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه هم اکنون این سوال مطرح است که آیا پیش‌گیری‌های لازم در این مورد صورت گرفته بود؟ ادامه داد: «مطمئن هستیم که مسئولان ذی‌ربط این مسئله را جدی نگرفته بودند».

محجوب درپایان سخنانش از آنچه کم‌کاری و بی‌دقتی وزارت امور خارجه و سایر دستگاههای مربوطه در این موضوع می‌نامید اظهار تاسف کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
این اجلاس بزرگترین ضرر بود برای ایران ، چون نه تنها به نفع فلسطین نشد بلکه به نفع اسراییل به حذف بیانیه های دوران قبل بر علیه او ، انجامید.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
jenabe mahjoob,
neshstid Iran va az hich chiz khabar nadarid,taze migid kam karye vezarate khereje dar geneve bode???kheili delam mikhast khodetoon suisse bodid va midid nesfe in kar ro ke vezarate khareje dar geneve kard shoma nemitavanestid anjam dahid!!!!!!
ناشناس
|
Austria
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
پدر آمرزيده مگر احمدي نژاد به حرف كسي گوش مي دهد. او تازه از اين شهرآشوبي ها خوشش آمده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین