کد خبر: ۸۷۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۰
در حاسیه جلسه هیات دولت مطرح شد

مشایی: با کف زدن ما آنها شکست بزرگی خوردند

ژنو همه‌اش فایده بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون رئیس جمهور گفت: «کسانی که می‌گویند اجلاس دوربان موجب انزوای ایران شده، ناشی‌گری سیاسی می‌کنند».

اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که گروهی معتقندند در اجلاس دوربان به ملت ایران توهین شد، اظهارداشت: «این حرف جز عجیب‌ترین حرف‌های تاریخ است. زمانی ایران به سختی در محافل بین‌المللی شرکت می‌کرد و همیشه مجبور بود صحنه‌ها را ترک کند، اما امروز رئیس‌جمهور ایران در یک کنفرانس بسیارمهم و بین‌المللی شرکت می‌کند و دیگران صحنه را ترک می‌کنند آنوقت ما منزوی می‌شویم»؟ 

وی افزود: «بهتر است کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، وقتی می‌فهمند حریف کارهای خوبی برای منافع ملت انجام می‌دهد اینقدر آشکار پیش مردم نگویند، یا اگر حالش را ندارند از خودشان دفاع کنند بهتر است حداقل سکوت کنند و حرفی نزنند که مردم بیشتر نسبت به ماهیت این‌ها تردید کنند».

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه اولین بار است که در یک صحنه بین‌المللی برنامه را بهم می‌زنند، تصریح کرد: «به ما می‌گفتند که ما حرفی برای گفتن نداریم، منطق نداریم و صرفا آدمهایی هستیم که جنگ می‌کنیم؛ اما رئیس جمهور ما در کلمبیا 20 دقیقه فحش را تحمل کرد که بگوید سخن ما با دنیا چیست».

وی ادامه داد: «این فرصت استنثایی برای ما بود، درحالی که آنها همه رسانه‌های بین‌المللی موثر را در اختیار دارند و ما رسانه موثر بین‌المللی نداریم این دستاورد بزرگی بود».

مشایی با اشاره به برخوردهای بعد از اجلاس تصریح کرد: «وقتی دیپلمات‌های کشورهای دیگر به ما رسیدند گفتند که واقعا رئیس جمهور شما کار اساسی کرد».

وی خاطرنشان کرد: «اگر رئیس جمهوردر دانشگاه کلمیبا جلسه را ترک می‌کرد چون ایشان میهمان بود حق داشت یا می‌گفت من چون رئیس جمهورم توهین‌ها را تحمل نمی‌کنم، اما ایشان ایستاد و تحمل کرد و نشان داد که ملت ایران اهل گفت و گو است و نه اهل خشونت».

معاون رییس جمهور یادآور شد: «تا دو سه سال قبل می‌گفتند که اینها(ما) اهل جنگ هستند و می‌خواهند همه را بکشند حالا که پای یک تریبون بین‌المللی ایستاده‌ایم آنها سخنرانی رئیس‌جمهور ما را بهم می‌زنند. این اتفاق بسیار بزرگی و دستاورد بزرگی است».

مشایی در پاسخ به این سئوال که چرا نمایندگان کشورهای اروپایی محل اجلاس را ترک کردند،گفت: «صهمیونیست‌ها به دو شیوه در عرصه بین‌المللی عمل می‌کنند، یک روش آشکار است که به صحنه می‌آیند و تیراندازی می‌کنند، می کشند و سروصدا می‌کنند که این روشهای دم دستی است، اما گروهی هستند که برنامه ریز اصلی دنیا هستند و حمایت از صهمیونیسم را برنامه‌ریزی می‌کنند. برای مقابله با آنها باید با کلی معادلات بین‌المللی برنامه‌ریزی کنید تا آنها عقب نشینی کنند».

وی تصریح کرد: «اصل کار صهیونیست‌ها این است که در برنامه‌ریزی بزرگ جهانی کار را مدیریت می‌کنند، آقای رئییس جمهور در اجلاس دوربان مظهر نژاد پرستی را آشکار کرد و گفت که صهیونیسم مصداق نژادپرستی است. اگر گروهی سروصدا کنند طبیعی است و به همان گروه اول مرتبط است. اما اگر در یک اجلاس بین‌المللی اجازه حضور پیدا کنند و بعد هم با تشویق‌های مکرر روبرو شوند، این نشانه شکست است».

ویدئوی اغتشاش در سخنرانی احمدی‌نژاد و واکنش جالب متکی و مشایی [+]

معاون رییس جمهور تاکید کرد: «آنها در بیشتر فیلم برداری‌ها ما را نشان می‌داندند که داشتیم کف می‌زدیم در حالی که تمام سالن داشتند کف می‌زندند این نشان می‌دهد که آنها یک شکست بسیار بزرگ خورده‌اند و آنها احساس می‌کنند مدیریت پشت صحنه صهیونیسم ضعیف شده است».

وی ادامه داد: «مگر رییس جمهور درباره سایر کشورها حرفی زد که نمایندگان آن کشورها اجلاس را ترک کردند؟ ایشان راجع به جنایات رژ‍یم صهمیونیستی صحبت کردند. معنای ترک کردن جلسه در این شرایط چیست؟ معنایش این است که آنها آشکارا دارند از پشت پرده هزینه می‌کنند و این اتفاق بزرگی است».

مشایی با تاکید براینکه معتقدم یک اتفاق ساده نیست و یک رویداد بزرگی است که در آینده آثار آن را خواهیم دید، گفت: «آقای احمدی‌نژاد با درکی که از این اجلاس داشت و با علم به این اجلاس طراحی شده بود که مصداق صهمیونیست را از رژیم صهیونیستی در روز هلوکاست برداشته شود، در این اجلاس شرکت کرد».

وی خاطر نشان کرد: «شرکت ایشان در این اجلاس نشان می‌دهد که رئیس جمهورما به روز و به لحظه است و تحلیلش این است که یک توطئه بزرگ درکار است که قدرتها تهیه کردند».

معاون رئیس جمهور افزود: «حتی گفت وگوهای کارشناسی چند روز قبل هم این موضوع را تایید کرد اگر ما یک کارشناس را به این اجلاس می‌فرستادیم تاثیری نداشت، جهان این را موضوع را نمی‌فهمید. درحالی که حضور آقای احمدی نژاد دو دستاورد داشت اول این که آقای احمدی ن‍ژاد کیست و دوم اینکه آنها عقب نشینی کردند وجا زندند».

مشایی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا دستاورد اجلاس برای رقابت‌های انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد تبعاتی ندارد، اظهار داشت: «اولا ایشان کارش را براساس تبعات انتخاباتی تنظیم نمی‌کند، آقای احمدی‌نژاد را که می‌شناسید کاری به این حرفها ندارد؛ او حتی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری با آنکه شناخته شده نبود، حاضر نبود حتی یک عکس انتخاباتی بگیرد که ملاک کار تبلیغات شود. ایشان به تکلیف عمل می‌کند».

وی افزود: «فکر می‌کنم عکس این موضوع صادق است، امروز ملت ایران احساس عزت می‌کنند این عزت در سیاستهای خارجی آقای دکتر احمدی نژاد متبلور است».

معاون رئیس جمهور درپاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید برخی از کاندیداها عملکرد رییس جمهور در این اجلاس را نقد کردند، خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم این ناشی‌گری سیاسی است، اگر این دوستان سکوت کنند به نفعشان است چون قضاوت قاطبه ملت چیز دیگری است. قضاوت مردم این است که در یک جایگاه بین‌المللی رییس جمهور ایران توانسته حرفهایش را بزند».

مشایی در پاسخ به سئوال دیگری که گفته می‌شود مضرات این حضور بیشتر از منافع برای ملت ایران بود، گفت: «اصلا مضراتی نداشت همه‌اش منفعت بود».

خبرنگاری پرسید در جریان سخنرانی آقای احمدی نژاد تصاویر منتشر شده حاکی از کف زدن‌های هیات ایرانی بود، مشایی در پاسخ گفت: «در آن اجلاس نمایندگان همه ملت‌ها بودند. چه کسی این تصاویر را اینگونه پخش کرد؟ معلوم است بی بی سی این کار را کرد در حالی که حتی سی ان ان پخش مستقیم داشت و آنها این کار را نکردند؛ برخی‌ها که کوشیدند این کار را بکنند خودشان را مفتضح کردند».

وی یادآور شد: «در کلمیبا خودم بودم، گروهی از دانشجویان به این دلیل که در سالن سخنرانی جا نبود بیرون از سالن سخنرانی را می‌دیدند. همین شبکه‌های تلویزیونی تابلوی عبور ممنوع جمعیت صهیونیست را که عده خیلی کمی هم بودند جوری منتشر کردند که انگار این دانشجویان بوند که اعتراض داشتند».

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: «آنها می‌خواستند اینگونه القا کنند که این جمعیت مخالفان احمدی نژاد زیاد بودند درحالی که دیدید که دنیا این تصاویر را نپذیرفت و آنها صحنه بین‌المللی را باختند».

وی با بیان اینکه با حضور آقای احمدی نژاد در اجلاس دوربان همه طرحهای صهیونیست‌ها هوا شد، تصریح کرد: «در این چند سال گروهی به ما می‌گفتند سکوت کنیم، به پیغمبر ما اهانت می‌کردند، وقتی اعتراض می‌کردیم می‌گفتند ما نمی توانیم جلوی رسانه‌ها را بگیریم رسانه‌ها آزادند و هرکس باید حرفش را بزند حالا رییس جمهور ما می‌گوید من حرف می‌زنم شما گوش بدهید این هیچ ضرری نداشته و همه‌اش منفت بود بعضی‌ها هم که معترض هستند به دنبال منافع سیاسی خود هستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
بیشین بابا حال نداریم.
عروسی [...] بود اونطوری دست میزدی ؟
آبروی امام هم بردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
عجب!!!
فقط دست زدن؟ یا کار دیگه ای هم کردن!!!
مثلا : مثل موقعی که به بوش لنگه کفش زدن!!!
احیانا با شما که کار مشابه لنگه کفش نکردن نه؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
ای مشایی تو چی هستی !گلی هلویی انشتین سیاستی مخی اندشی تو کجا بودی زمان جنگ؟ که کف بزنی تا عراقی های بعثی فرار کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
از کف زدن اینها و بعد با این اراجیف ما که کـــف کردیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
بدبخت داشت به رفیقهات تو امریکا و فلسطین توهین میکرد. تو [...]نداشتی که به خاطر دوستهات تو اسراییل جلسه رو ترک کنی؟ تو اهل کدوم دین و مسلکی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
یه فکر درست و اعتقادی را به بدترین وجه بیان کردن اون فکر را از ارزش می انداختی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین