کد خبر: ۸۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۵
در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا عنوان شد:

گلایه احمدی‌نژاد از باراک اوباما در ورامین

عادت کرده‌اند که گوش‌های خود را ببندند و زبان 12 متری داشته باشند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: «اگر باراک اوباما و دولت جدید آمریکا بنای تغییر داشت باید در اجلاس ژنو شرکت می‌کرد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، "محمود احمدی‌نژاد" که روز چهارشنبه در اجتماع مردم ورامین سخن می‌گفت، اظهار داشت: «آمریکا باید در اجلاس ضد نژاد پرستی ژنو حاضر می‌شد و اعلام می‌کرد که با رژیم صهیونیستی مخالف است و سیاست این کشور در تبعیض نژادی و نژادپرستی عوض شده است». 

احمدی‌نژاد افزود: «اینکه اوباما در جایی دیگر بنشیند و صحبت‌های مرا محکوم کند، کمکی به حل مسایل نمی‌کند». 

رییس جمهوری خطاب به کشورهای حامی نژاد پرستی گفت: «باید رفتار خود را عوض کنید. ملت‌ها خواهان تغییر سیاست‌های آمریکا هستند به خصوص که دولت جدید این کشور با شعار تغییر روی کار آمده است». 

احمدی‌نژاد با انتقاد اظهارات برخی کشورها مبنی بر اینکه به دلیل حضور ایران در این اجلاس، از شرکت در آن امتناع کرده‌اند، گفت: «از این پس نماینده ملت ایران در تمام کنفرانس‌های جهانی شرکت خواهد کرد و علیه ظلم و ستم شما صحبت خواهد کرد». 

وی تصریح کرد: «آنها 50 سال است که عادت کرده‌اند به ملت‌ها توهین کنند و از همه طلبکار باشند. آنان عادت کرده‌اند که گوش‌های خود را ببندند و زبان 12 متری داشته باشند. اما واقعیت این است که آنها باید زبانشان را قیچی کنند و گوش‌هایشان را تیز نمایند تا صدای ملت‌ها را بشنوند». 

رییس جمهوری به ستم‌های وارد شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا علیه مردم آفریقا اشاره کرد و گفت: «با این کنفرانس مشخص شد که چه کسانی طرفدار نژادپرستی، جنایت و تبعیض نژادی هستند». 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «امیدوارم که آنان رفتار خود را اصلاح کنند و به ملت‌ها بپیوندند وگرنه سیل طوفنده ملت‌ها آنان را به گوشه‌ای پرتاب خواهد کرد و آنان منزوی خواهند شد». 

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی و آمریکا نیم قرن است که خود را اکثریت غالب جهان معرفی کرده و مخالفان خود را در عرصه جهانی منزوی می‌کردند، گفت: «اجلاس ضد نژادپرستی نشان داد که در حقیقت چه کسانی در اقلیت هستند، چه کسانی منزوی هستند و چه کسانی در دل ملت‌ها جا دارند». 

احمدی‌نژاد تاکید کرد: «چند کشور اروپایی خودخواه که طرفدار رژیم صهیونیستی هستند، منفورترین و منزوی‌ترین دولت‌ها در جهان هستند». 

رییس جمهوری به توطئه این کشورها در به هم زدن نظم اجلاس در حین سخنرانی خود اشاره کرد و گفت: «پس از آنکه آنان نتوانستند از ایراد سخنرانی جلوگیری کنند، جلسه را ترک کردند و دیگران را نیز تحریک کردند که از آنها پیروی کنند». 

احمدی‌نژاد افزود: «من به جهالت آنها می‌خندیدم. آنها این همه به عالم ظلم کردند و امروز انتظار دارند که مردم حرفشان را گوش کنند». 

وی با بیان اینکه این کشورها خودشان اقرار به شکست کرده‌اند، گفت: «اگر ملتی برای خدا بایستد، پیروز است». 

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه کشورهای حامی نژادپرستی و رژیم صهیونیستی از شکست خود در اجلاس ژنو عصبانی هستند، گفت: «آنها قادر نیستند هیچ غلطی علیه ملت ایران انجام دهند». 

احمدی‌نژاد تاکید کرد: «در این اجلاس فقط سیاست‌های آنان شکست نخورد بلکه مکتب و ‌اندیشه آنان نیز با شکست رو به رو شد». 

وی با بیان اینکه غربی‌ها حدود دو قرن است که با شعار لیبرالیسیم بیش از 200 میلیون انسان را کشته و صدها جنگ در جهان به راه‌انداخته‌اند، گفت: «سیاست آنها خالی کردن جیب ملت‌ها بود اما امروز مکتب لیبرالیسیم شکسته شده و به پایان راه خود رسیده است و دیگر ملت‌های جهان از اینها نمی‌ترسند». 

احمدی‌نژاد با اشاره به حضور گروه‌های مردمی در اجلاس ژنو و دیدارش با نمایندگان این گروهها، گفت: «آنان نیز مانند مردم ورامین محکم و شجاع ایستاده‌اند و علیه استکبار شعار می‌دهند». 

رییس جمهوری گفت: «در اجلاس ضد نژادپرستی در ژنو ، طراحی پیچیده حمایت از صهیونیست‌ها شکست خورد». 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: «در این اجلاس همچنین مشخص شد که حامیان رژیم صهیونیستی منفورترین و منزوی‌ترین دولت‌ها در جهان هستند». 

رییس جمهوری گفت: «حامیان رژیم صهیونیستی در اجلاس ژنو از من خواستند در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه سکوت کنم و جواب من به آنها این بود که باید پای متجاوز را در قدم اول خرد کرد». 

احمدی‌نژاد افزود: «در اجلاس ژنو فردی به من گفت، شما از ایستادگی و استقامت بر موضوع هسته‌ای دست بردارید و در مقابل ما آماده هستیم در بخش‌های انرژی در کشور شما سرمایه گذاری کنیم و جواب قاطع من "نه" بود». 

رییس جمهور با اشاره به این مساله که در آنجا از من خواستند که در مورد جنایاتی که در فلسطین و غزه توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته، سکوت کنم و پاسخ من این بود که صهیونیستها در سر خود رویای حکومت بر کل جهان را دارند و ما باید در قدم اول، قدم و قلم آنها را خرد کنیم تا جرات نکنند به سایر مناطق اسلامی هم تجاوز کنند.
 
احمدی‌نژاد با بیان این که مبارزه با نژاد پرستی سابقه طولانی دارد، در مورد اهداف برگزاری اجلاس ژنو گفت: «این مبارزه در اجلاس اول در آفریقای جنوبی به پیروزی رسید و در آفریقای جنوبی به این نتیجه رسیدند که رژیم صهیونیستی از مصادیق واقعی نژاد پرستی در دنیا است». 

رییس جمهور افزود: «از آن زمان رژیم صهیونیستی و حامیانش در صدد بودند به نوعی این رای را مخدوش کنند و کارشکنی‌های خود را برای تشکیل اجلاس دوم شروع کردند و جالب این بود که هیچ یک از دولت‌های مدعی حقوق بشر برای تشکیل این اجلاس کمک نکردند». 

احمدی‌نژاد با بیان این که ما ظن قوی داشتیم که آنها می‌خواستند که این اجلاس بدون حضور مسوولین کشورها و در سکوت برگزار شود، افزود: «هدف حامیان رژیم صهیونیستی این بود که بتوانند در این اجلاس سند قبلی را پاک کنند و چهره مخدوش شده رژیم صهیونیستی را بازسازی کنند». 

رییس جمهور گفت: «دولت‌های اروپایی و آمریکا در این اجلاس چهره مدعی به خود گرفته بودند و می‌گفتند شما به چه حقی رژیم صهیونیستی را محکوم کردید». 

احمدی‌نژاد با بیان این که حامیان رژیم صهیونیستی علاقه نداشتند از طرف ایران فردی در این اجلاس شرکت کند، افزود: «به فضل الهی با شرکت ایران در اجلاس تمام نقشه‌های آنها نقش بر آب شد و رژیم صهیونیستی دوباره محکوم خواهد شد». 

رییس جمهور با اشاره به فضای اجلاس گفت: «آنها از این کارشکنی‌ها دو هدف داشتند، ابتدا می‌خواستند با سر و صدا و هیاهو بنده را از سخنرانی و اعلام مواضع ملت منصرف کنند و هدف دیگر آنها این بود که بعد از این که در این مرحله به نتیجه ای نرسیدند سعی کردند کاری بکنند که جلسه را از افراد حاضر خالی کنند و بگویند ایران تنها و منزوی است که هر دو توطئه به فضل الهی خنثی شد». 

احمدی‌نژاد خطاب به کسانی که ادعا می‌کردند که ملت ایران باید در مقابل توهین‌هایی که به مقدساتشان می‌شود، تحمل داشته باشد، گفت: «پس چرا خود شما حاضر نشدید 20 دقیقه حرف منطقی و مخالف با خودتان را تحمل کنید». 

رییس جمهور افزود: «در این اجلاس حتی دبیر کل سازمان ملل هم از من خواستند تا در این جلسه از برخی قضایا بگذرم و در باره آنها صحبت نکنم و من به ایشان گفتم آیا نباید در باره جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه صحبت کرد و آیا نباید در باره نسل کشی، ترور انسانها و تهدید ملت صحبت کرد و ایشان این موارد را تایید کردند و بنده گفتم من هم می‌خواهم در همین موارد صحبت کنم». 

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «استقامت رمز پیروزی ملت ایران است که در طی 30 سال عمر نظام اسلامی یادگرفته است». 

احمدی‌نژاد افزود: «5/2 سال قبل مردم شهرستان ورامین همچون سایر مردم ایران بر حق مسلم خود برای داشتن انرژی هسته ای تاکید کردند و در طی این مدت ایستادگی کرده تا به حق مسلم خود دست یافتند و اکنون دشمنان ما شرمنده هستند». 

وی ادامه داد: «ملت ایران در برابر حرکات زشت، بی ادبی‌ها و دشنام‌های بدخواهان استقامت کردند و خداوند به واسطه این استقامت و هدیه ای بی سابقه به مردم ما داد». 

احمدی‌نژاد با اشاره به مسئولیت‌ها و وظایف دولت اسلامی اظهار داشت: «در چند سفر اخیر خود به شهرستان‌های مختلف در این خصوص صحبت کرده ام، ولی در بین مردم ورامین می‌خواهم به مطلبی جدید در این خصوص بپردازم». 

وی با برشماری بعضی از خصایص دولت اسلامی گفت: «عدالت خواهی، مهرورزی، احترام به اخلاق نیک و حسنه، خدمت صادقانه به ملت، حفظ منابع انسانی، طبیعی و مادی و در نهایت تلاش برای تحقق جامعه نمونه از جمله مهمترین مسئولیت‌های دولت اسلامی است». 

رییس جمهور استقامت و پایداری را از دیگر خصایص دولت اسلامی برشمرد و ادامه داد: «الگوی همه ما پیامبر اسلام(ص) است و او تنها مامور به استقامت بود،‌خداوند نیز در قرآن فرموده، مومنان و پیروان پیامبر (ص) نیز موظف به استقامت است». 

وی با تاکید بر اینکه دولتی که از ملت ایران برخاسته باید استقامت داشته باشد، افزود: «تمام قدرت‌های واقعی جهان برای خداوند است و همه قدرت‌ها مقهور اقتدار خداوند می‌باشند و دولت اسلامی باید متکی به قدرت خدا باشد و در برابر خداوند خاضع باشند». 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هرکس که به خداوند متکی باشد و استقامت کند بدون تردید پیروز است، اظهار داشت: «مگر می‌شود دولت و ملتی که به خداوند متکی باشد و استقامت کند پیروز نشود». 

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود از تصمیمات جدید دولت برای حل مشکل آب شرب و آب کشاورزی شهرستان ورامین در جریان سفر هیات دولت به این شهرستان خبر داد. 

احمدی‌نژاد مردم این شهرستان را مردمی با اراده مستحکم و‌اندیشه انقلابی دانست و گفت: «در سفر نخست هیات دولت به این شهرستان، تصمیمات خوبی اتخاذ شده که بسیاری از این تصمیمات در دست اجراست و برخی نیز در ابتدای مسیر اجرایی شدن قرار دارد». 

رییس جمهوری به مردم شهرستان ورامین قول داد که در جلسه هیات دولت برای استان تهران، موضوع قطار شهری ورامین را مورد رسیدگی قرار داده و بودجه مربوط به آن را تقویت نماید. 

احمدی‌نژاد درباره تامین آب شرب ورامین نیز گفت که وزیر نیرو قول داده است که تا پیش از اتمام فصل تابستان امسال، مشکل آب این شهرستان را حل کند. 

وی خطاب به مردم ورامین گفت: «اگر وزیر نیرو به قول خود عمل نکند او را تحویل مردم ورامین خواهم داد». 

وی همچنین به مردم این شهرستان قول داد که ضمن اتصال شهرستان ورامین به جاده در دست احداث قم، تاسیس یک بیمارستان بزرگ و مجهز و نیز ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی را به تصویب دولت برساند. 

رییس جمهوری همچنین گفت: «بعضی‌ها یا از روی عدم درک درست و یا سایر نیات که معلوم نیست، موانعی را در برابر طرح بنگاه‌های زود بازده دولت، ایجاد کرده‌اند». 

احمدی‌نژاد ادامه داد: «در خصوص اشتغال، دولت نهم یک برنامه جامعی را تدوین و کار را شروع کرده بود و بودجه بخشی از واحدهای اقتصادی زودبازده را نیز تامین کرده بود». 

وی با تاکید بر اینکه دولت برای سرمایه گذاری در مجموعه‌های وابسته به خود طرح‌هایی را به تصویب خواهد رساند، افزود: «اعتبار مشخصی نیز برای اشتغال جوانان ورامین در اختیار این شهر قرار می‌دهیم». 

رییس جمهور اظهار داشت: «در سفر قبلی به شهرستان ورامین 10 طرح ورزشی به تصویب رسید که در این سفر نیز 10 سالن به بهره برداری می‌رسد و در جلسه بعدی هیات دولت تعداد بیشتری طرح به تصویب خواهد رسید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
آقای احمدی‌نژاد شما که حتی توان مودبانه صحبت کردن را هم ندارید بهتر است ...
ناشناس
|
Iraq
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
بزدل های شما چقدر گرفته بودند ؟ می خوام تخمین بزنم بزدلهای آمریکا چقدر گرفتند...
شما بزدلهای دست نشانده خودت را جمع کنی بهتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
آقای احمدی نژاد دکتر خوب تو ایران[...]
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین