کد خبر: ۸۷۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۲۰

اقدام عجیب 4 شخصیت ملی، مذهبی در جلسه موسوی و احزاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چهار تن از شخصیت‌های سیاسی ملی مذهبی که در نشست روز چهارشنبه مهندس میرحسین موسوی با نمایندگان احزاب حضور یافته بودند،‌ هم‌زمان با شروع سخنرانی موسوی، با هم سالن سخنرانی را ترک کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، محمد بسته‌نگار، غلامعباس توسلی، عزت‌الله سحابی و یکی دیگر از شخصیت‌های ملی، مذهبی کشور، که به دعوت ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در جلسه روز چهارشنبه موسوی با نمایندگان احزاب در سالن اجتماعات وزارت کار حاضر شده بودند، با شروع سخنرانی وی، سالن سخنرانی را ترک کرده و بازنگشتند.

گفتنی است، مهندس میرحسین موسوی، روز سه‌شنبه در گفتگو با رسانه‌‌های استان گلستان در پاسخ به سؤالی درباره دیدگاهش در مورد نهضت آزادی گفت: «نسبت به ولایت فقیه، خود آنان باید بگویند که قبول دارند یا نه؛ ولی به هر حال اعتقادات آنان در این رابطه با ما هم‌سو نیست. من می‌گویم اختلاف سلیقه داریم، اگر این واژه نرم است شما آن را کمی غلیظ‌تر کنید. از اول انقلاب راه من با نهضت آزادی جدا بوده است ولی با توجه به شناختی که از افراد نهضت ‌آزادی، یعنی آن‌هایی که می‌شناختم نظیر مرحوم مهندس بازرگان و دیگران و برخی از کادر فعلی دارم، هیچ‌گاه نمی‌توانم به خودم بباورانم که این‌ها غیر مومن و غیرمسلمان هستند، نماز نمی‌خوانند و خیرات و نیکی نمی‌کنند».

وی افزود: «بنده با این‌ها (نهضت آزادی) از نظر سیاسی مخالف بوده‌ام. پیش از انقلاب همه نیروها با هم کار می‌کردند ولی بعد از انقلاب صف‌ها جدا شد و یکی از مسایلی که این صف‌ها را جدا کرد نوع برخورد با ولایت فقیه بود. من مدافع ولایت فقیه در روزنامه جمهوری اسلامی بودم و آن‌ها برعکس این مساله را می‌نوشتند. به دنبال انحلال مجلس خبرگان آن موقع بودند، با این حال هیچ‌گاه نتوانستم آن‌ها را در چیزی که متهم نیستند متهم کنم. اگر این بد است شما می‌توانید من را محکوم کنید ولی اگر خوب است باید بگویید این درست است. اختلافات سیاسی را تا اندازه‌ای بسط ندهیم که افراد را در جامعه از همه چیز ساقط کنیم چرا که این به نفع کشور نیست».

موسوی به برخی ادعاهای مطرح شده درباره دیدار وی با اعضای جبهه ملی اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر می‌بینم ـ انگار که مساله خاصی باشد ـ می‌گویند فلانی با این‌ها ملاقات کرده یا نکرده است. من اگر با کسی ملاقات کنم شجاعت این را دارم که مساله را علنی کنم و به هیچ‌وجه محرمانه نمی‌گذارم و این جزو خصلت‌های من است. کسانی که این جوسازی را صورت می‌دهند فردا مطالب دیگری خواهند گفت. امروز از طریق یکی از سایت‌ها برای من SMS آمد مبنی بر این که من با جبهه ملی ملاقات کرده‌ام؛ این یک پروژه است. من نمی‌دانم که خود نهضت آزادی از این مساله اطلاع دارد و من آن‌ها را متهم نمی‌کنم؛ ولی کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند به دنبال اجرای یک پروژه در کشور هستند و می‌خواهند با توجه به نظر امام (ره) درباره جبهه ملی یک شک و شبهه را در جامعه ایجاد کنند. اگر زمانی قرار باشد و بخواهم با جبهه ملی ملاقات کنم این کار را در جلوی چشم مردم خواهم کرد و برایشان توضیح خواهم داد». [+]
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
اقدامشون چرا عجیبه؟ احتمالا قبلا بشون نگفته بودن این نشست قراره حالت تبلیغاتی-انتخاباتی داشته باشه. بعدش تا دیدن یه کاندیدا (میر حسین) اوردن بلند شدن رفتن. سحابیهاو بازرگانها رو دوست دارم. هدفشون واقعا ساختن ایران با حداقل بنیادگرایی بود. ..همین الانم نگاه کنین هرکسی ازون انقلابیای دهه ی شصتی میخان خودشونو تبرئه کنن از اذیت کردن و آزار دادن اعضای نهضت آزادی و ملی مذهبیا.
اتفاقا به نظر من خوب کاری کردن که بلند شدن رفتن. شما همین الان برین توی سایتایی مثل جمهوریت ببینین یه گزارش تصویری گذاشتن که یه جور وانمود کنن مثلا سحابی هم از عاشقان موسویه.
البته منم احتمالا به موسوی یا کروبی رای میدم.
ولی با توجه به اون چند تا جمله ی اولم گزارشتونو غیر اخلاقی یا غیر منصفانه میبینم. aftabnews چند وقته واقعا بهتر شدین. باز خوبه حداقل شما گفتین که سحابی و ....بلند شدن رفتن. بقیه خبرگزاریا البته تا الان که هنوز این خبر رو منتشر نکردن. امیدوارم روز به روز پیشرفت(اخلاقی به خصوص) کنین. والسلام.
البته شایدم من اشتباو میکنم.
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
من هم با نظر قبلی‌ موافقم. این اقدام اصلا عجیب نبود . اتفاقات عجیب فراوان توی ایران میافتد. تیتر کاملا نامناسبی انتخاب کرید. هر چه هم می‌خواهید ژست‌های قابل قبول تر بگیرید تا حسابتون از بقیه جدا کنید. کوچک‌ترین اصول دموکراسی را بلد نیستید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
آقای موسوی هم شما می دانید و هم تاریخ و هم همه دست اندرکاران جنگ که بیانیه های نهضت آزادی در راستای دفاع از منافع ملی بوده و عده ای در جنگ بنا را بر منافع کشورهای عربی داشتند و خواهان سفر به قدس از راه کربلا بودند و آخرش هم دیدید و دیدیم که در برابر قطعنامه 598زانو زدیم و حتی پس از پذیرش قطعنامه صدام، 700 تن از رزمندگان ما را به اسرات برد. اینکه شما به این گروه محالفید و یا آن گروه مهم نیست مهم این است نهضت آزادی یک حقیقتی است که وجود دارد. اینکه آنها [...]را قبول دارند و یا یعنی انگیزاسیون. آیا همه مراجع و یا اکثر مراجع تقلید و روحانیون ولایت فقیه را قبول دارند؟
شاه در آخرهای عمرش می گفت هر کس حزب رستاخیز را قبول ندارد پاسپورت بگیرد و برود آیا شما نیز از نهضت می خواهید که چون [...] را قبول ندارند از ایران بروند؟
از شما می پرسم معنی فارسی [...]را بفرمایید تا ما موضع خود را بگوییم.
آقای موسوی براساس نظرسنجی های دولتی و موثق 11درصد زنان روسپی با اجازه شوهرانشان به این شغل تن داده اند آیا مشکل شما قبول [...] است و یا مشکل اقتصادی و روسپی گری زنان شوهردار؟
بازهم نظرسنجی دیگر نشان می دهد که اکثر جوانان نه تنها نماز نمی خوانند و روزه نمی گیرند بلکه دین و مذهب را قبول ندارند آن گاه شما دنبال فرع قضیه هستید؟
همه باید اخلاق را از ارسطو زمینی یادبگیریم . همانطوریکه می دانید کشورها براساس قوانین زمینی اداره می شوند و دولتمردان نیز از سوی مردم انتخاب می شوند و باید در برابر مردم پاسخگو باشند و نه اینکه از سوی مردم انتخاب شوند و حقوق مردم را بگیرند و بعد به خدا پاسخگو باشند و کاری به مردم قوطه ور در فساد و اضطراب نداشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
دمشون گرم که رفتن. آخه من نمی دونم این خاتمی به چیه این میر حسین می نازید که گفت یا من یا میرحسین؟؟!!!!!!!! عجیبا غریبا!!! همون احمدی نژاد بیاد بهتره. چون حداقل معنی حرفاشو نمی فهمه. این میرحسین همونا رو می گه ولی می فهمه چی میگه. خداییش خطرش بیشتره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
خوب به هر حال اختلاف نظر وجود داره! هر چند که خود بنده شدیدا ارادتمند نهضت آزادی هستم و باور دارم که این آقایان دارای نیتی پاک بوده و افرادی به شدت فهمیده هستند اما به هر دلیلی باید قبول کنیم که جامعه فعلا قدرت هضم پاکی ، درایت و صداقت اونها رو نداره و باید به قول خود مرحوم مهندس بازرگان تغیررات آرام آرام رخ بده تا بتونیم به امید خدا در آینده نه چندان دور از درایت و کاردانی این افراد فهمیده و پاک در جهت پیشرفت ایران عزیزمون استفاده کنیم. عاجزانه از تمام افراد فهیم به خصوص شخصیتهای میهن دوست نهضت آزادی می خوام هرچند شاید مهندس موسوی گزینه خیلی کاملی نباشد اما قبول کنیم که بهترین گزینه هستند و برای رسیدن به اون زمانی که جامعه بتونه از تمام پتانسیلهای ممکنش استفاده کنه باید مهندس موسوی در انتخابات پیروز بشن.

درود بر نهضت آزادی و تمامی کسانی که با هر عقیده ای ایران رو دوست دارند.

درود بر مهندس موسوی-
رٱیم حلالت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
بازهم می گم که اختلاف سلیقه یک چیز کاملا طبیعی و نرمال هستش! شعار آقای خاتمی رو یاد آوری می کنم: درود بر مخالف من!

در ابتدای انقلاب همه ملت داغ و پر از شور و هیجان و در عین حال پر از اخلاص بودن. خوب در اون فضای داغ، تندروی هایی انجام شد که البته طبیعی هم بود. نباید از انصاف گذشت که اکثر اون تندروی ها کاملا خالصانه، با نیت پاک و بدون هیچ قصد و قرضی بود. در اون زمان افراد باهوش و با درایت و خالص انقلاب دو دسته شدند:

دسته اول کسانی بودند که صادقانه و خالصانه کنار کشیدند و اعلام کردند که رسما با تند روی ها مخالفند مانند اعضای محترم نهضت آزادی و به خصوص مرحوم مهندس بازرگان. این عزیزان با این کار دامن خودشون رو از خیلی از تند رویهایی و اشتباهاتی که در اون زمان انجام شد پاک نگه داشتند.
عده ای عقیده دارند که این گروه بسیار محترم و خالصند چرا که وقتی دیدن که کارها بر خلاف درایت، عقلانیت و سیاست است صادقانه و محکم بدون اینکه عاشق قدرت باشند، اونو تحویل دادند. در مقابل عده ای دیگرم هستند که عقیده دارند این افراد کاملا اشتباه کرده و حتی آنهایی که منصف نیستند میگن این افراد خیانت کردند چرا که با رفتن خودشون راه رو به‌ طور کامل برای تند روی هایی که نتایج بسیار بدی برای ایران و انقلاب داشت، کاملا هموار کردند!

دسته دوم کسانی بودند که آنها هم بسیار فهمیده، با زکاوت و خالص و فداکار بودند اینها راه دیگر رو انتخاب کردند. منظورم اینه که حاضر شدند دامنشون به خیلی از تهمتها و بهتان ها آلوده بشه اما بمونن تا شاید بتونن هر چند اندک، اما کمی جلوی تند روی ها رو بگیرن. نمونه این افراد باهوش و با درایت و خالص شهیدبهشتی، آیت ا... هاشمی رفسنجانی و آیت ا... خامنه ای بودند. این که موفق بودند یا نه رو کاری ندارم! اما این افراد به خاطر ایران و انقلاب تهمتها و بهتانهای ناجوانمردانه ای رو به جون خریدن که شاید بشه گفت آخریش 4 سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد و ملت عزیزمون به جای اینکه به 30 سال تجربه رای بدن به یک سری وعده ای که از انصاف نگزریم خالصانه اما پوچ و نشدنی رای دادند!

هر دو این گروه ها و حتی گروه های دیگر رو باید ستایش کرد چراکه هر دوشون بر خلاف میل باطنی و بخاطر ایران و اسلام و انقلاب راهی رو انتخاب کردن که فکر می کردن درست هستش هر چند که می دونستند برای اونها گران خواهد بود.

باید پذیرفت جامعه ما هنوز به طور شایسته توان درک اخلاص، درایت و صداقت بسیاری از پتانسیل های خودش رو مانند افراد محترم نهضت آزادی نداره اما باید آرام آرام با فرهنگ سازی، با کتاب خوانی زمینه را برای استفاده از تمام پتانسیلهای ایران و انقلاب فراهم کنیم. فرمایش مرحوم مهندس بازرگان در این زمینه خیلی زیبا ست که گفتند :

"کسانی که همه چیزهای خوب رو می خوان و همه چیزهای خوب رو زود می خوان این افراد دیکتاتور اند!"

اگر ما در بدست آوردن چیزهای خوب عجله داریم ناخودآگاه داریم تبلیغ دیکتاتوری رو می کنیم و هیچ اشتباهی از این بزرگتر و مهلک تر نیست.

من اصلا تو حد و اندازه ای نیستم که بخوام به بزرگوارانی مانند افراد محترم نهضت آزادی و بقیه علما و بزرگان نصیحتی کنم، اما با توجه به منطق و سخن خود مرحوم مهندس بازرگان فکر می کنم درست ترین کار شرکت پرشور در انتخابات و رای دادن به مهندس موسوی هستش. که اگر چه قطعا بهترین و کاملترین فرد نیستند اما در مسیر حرکت تدریجی ،شاید آهسته اما پیوسته، در راه پیشرفت و تعالی کشور عزیزمون بهترین گزینه هستند.

باید یادبگیریم که با اختلاف سلیقه، اما کنار هم و به هدف پیشرفت و تعالی کشور عزیزمون باهم باشیم. این چیزی هستش که تو انقلاب کردن یاد نگرفتیم اما الان اگه کشورمون رو دوست داریم باید با تمرین کردن اونو یاد بگیریم.

درود بر مهندس موسوی و تمام کسانی که با هر عقیده ای به این سرزمین و خاک عزیر عشق می ورزند.

والسلام من التبع الهدی.
ناشناس
|
Canada
|
۰۴:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
دروغه،من تو جلسه بودم،این شخصیت ها تا آخر بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
اقای موسوی ازاهالی اذادی نیست اومیخ تابوت استبداد رامحکمتر خواهد کوبید.
ناشناس
|
Argentina
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
جناب موسوی، با اینکه به شما رای خوام داد ولی بیان چند نکته را لازم دانسته و تقاضا دارم به آنها توجه کنید. باید صداقت و شجاعت را از جایی شروع کرد و مردم هم باید کم کم قدرت تشخیص مفاهیم ارزشمند انسانی واقعی را از دروغ و ریا و شعار تشخیص دهند. آنهایی که وجدان بیدار دارند، با خود خلوت کرده و قضاوت کنند. آیا صادق تر ، باوجدان تر و مسلمان تر از اعضای نهضت آزادی سراغ دارید؟ به چیزی که اعتقاد ندارند، تظاهر نمی کنند، گرچه ظاهرا به ضررشان تمام شده و می شود. اعضای آنها در هنگام ثبت نام و کاندیداتوری ریاست جمهوری، مجلس و... (بگذریم که رد صلاحیتشان می کنند، توسط کسانی که به هیچ وجه صلاحیت ندارند) در گزینه ی اعتقاد به ولایت فقیه، واژه ی اعتقاد را خط زده و به جای آن می نویسند: التزام و بعد فرم درخواستشان را امضاء کرده و تحویل می دهند. چنانچه تنها به همین اقدام نیک توجه کنیم، متوجه مسلمانی، صداقت و شجاعت این افراد خواهیم شد. ولی افسوس ، وقتی عقل مردم در چشمشان است و گوششان فقط ریا و تظاهر و تزویر و دروغ را می بیند و می شنود و شعارهای پوچ و ریاکارانه و دروغ و ظاهر فریب را باور می کند، امثال نهضت آزادی باید در حاشیه بمانند تا زمانی که مردم به رشد کافی برسند.
بیایید تکلیفمان را با خودمان و وجدانمان روشن سازیم. غلامرضا جوان
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۵
0
0
من از رفتار آقایان متعجبم، در این ایام همه میدانند که نشست ها و برنامه ها در چه راستائی است، بهتر بود حضور نمی یافتند و یا اگر حضور داشتند. تحمل میکردند. خروج از جلسه در شروع جلسه (جسارتآ) بمعنای ناپختگی سیاسی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
آقاي روحاني شما آخرت خودت را براي دنياي ديگران نفروش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
1
اگردیداربااین افرادبداست پس چراآقای احمدی نژادباهمسر مرحوم دکترفاطمی دیدارمی کندواین دیداررابرای خودافتخار می داند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
0
0
یادت به خیر سید مظلوم دوران ما
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین