کد خبر: ۸۷۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸
با توجه به وجود فضای تخریب

موسوی: فعلاً نام وزرایم را اعلام نمی‌کنم

همه از فضای موجود ناراضی‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس موسوی درباره معرفی وزرای خود پیش از زمان برگزاری انتخابات گفت: «اگر هر اسمی را اعلام کنم، یقینا تا زمان انتخابات هم من و هم آن فرد را تخریب می‌کنند».

به گزارش آفتاب، مهندس میرحسین موسوی در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوی، در دیدار با انجمن مدیران صنایع، تولیدگران و جمعی از فعالان اقتصادی و مسوولان سابق استان خراسان گفت: «مشکل ما سیاست‌های راست یا چپ نیست بلکه مشکل بر سر این است که با سیاست‌های متناقضی روبه‌رو هستیم و این دورنمای سرمایه‌گذاری را تنگ و تاریک می‌کند».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس با اشاره به بحران اقتصادی جهان افزود: «بحران اقتصادی امروز جهان ناکارآمدی نظام سرمایه‌داری را به دلیل عدم قرار دادن اهرم‌هایی توسط دولت در اقتصاد می‌رساند».

وی افزود: «اما جدای از این مسأله مشکلی که امروز در کشور ما وجود دارد، وضعیت درهم‌ریختگی و متناقضی است که در بخش‌های مختلف شاهدیم».

موسوی در برابر درخواست برخی از کارشناسان حاضر در جلسه مبنی بر معرفی وزرای پیشنهادی خود در دولت احتمالی آینده تا زمان پیش از انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اگر هر اسمی را اعلام کنم، یقیناً تا زمان انتخابات هم من و هم آن فرد را تخریب می‌کنند. حق بدهید فضایی که وجود دارد و همه از آن ناراضی هستند، اجازه نمی‌دهد چنین کاری را انجام دهم».

وی در ادامه با اشاره به رابطه متقابل صنعت و تجارت اظهار کرد: «صنعت در خدمت تجارت است. بین تجارت با دلالی و سوداگری تفاوت‌های زیادی وجود دارد و در ایران از قدیم به تجارت اهمیت زیادی داده می‌شد. باید تلاش کنیم مدلی بسازیم که جایگاه صنعت و تجارت به خوبی تعریف شود».

مهندس موسوی اضافه کرد: «مشکل دیگر در کشور نداشتن مرزهای مشخص است. کشوری که مرز ندارد تجارت و صنعت درستی هم ندارد. ما مرز نداریم و هر نوع سیاست اقتصادی می‌تواند به طور آنی مورد آسیب قرار بگیرد و در مورد بحث‌های سیاسی و اجتماعی هم همین مساله وجود دارد و این یکی از مشکلات دولت آینده خواهد بود».

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه من در زمان جنگ نه اقتصاددان بودم و نه صنعت‌دان ولی از مشاوران زیادی بهره بردم تصریح کرد: «علی‌رغم اینکه بیش از بیست سال است که جنگ و اقتصاد جنگی تمام شده ولی همچنان متهم هستم که چپ عمل می‌کنم. من بارها عرض کرده‌ام که هنوز هم از سیاست‌های اقتصادی دوران جنگ دفاع می‌کنم و پشیمان نیستیم ولی آن دوران تمام شده است».

موسوی ادامه داد: «کم کم به آن دوران به قول عده‌ای رکود رفتم و احساس کردم کشور به یک بازار مسگری تبدیل شده است و صدای ما به جایی نمی‌رسد. در طول دورانی هم که به صورت مشاور فعال بودم همواره می‌گفتم که هر تغییری در کشور باید به تدریج و با برنامه صورت بگیرد. جهت‌گیری به سمت آزادسازی و کوچک کردن دولت باید انجام شود ولی نه با عجله بلکه به تدریج و با برنامه‌ای درازمدت».

وی در ادامه تاکید کرد: «از ابتدا احساس من این بود که در آزادترین حالت هم باز مجبوریم ضمن اینکه از اهرم قیمت استفاده کنیم ولی باید درایت شده عمل می‌کردیم و این هدایت به معنای نفی قدرت تخصیص قیمت‌ها نیست».

موسوی با اشاره به اهمیت صنعت قند و شکر در خراسان، از واردات بی‌رویه شکر به کشور در طول این چند سال انتقاد کرد و گفت: «با وجود اهمیت این صنعت در استان خراسان‌می بینیم در این چند سال چقدر واردات شکر به کشور صورت گرفته است و ای کاش دولت در زمینه واردات کمی خویشتنداری می‌کرد؛ البته تحقق این امر مستلزم این است که در مقابل کسانی که از این راه سودهای بادآورده‌ای کسب کرده‌اند، می‌ایستادند».

وی با تاکید بر اینکه از صنعت کشور باید قویاً حمایت شود تصریح کرد: «البته این حمایت غیر مشروط نیست و باید به سمتی باشد که صنایع ما قدرت رقابت پیدا کنند. بعد از یک دوره بی‌برنامگی با مشکلات فراوانی در کشور روبه‌رو هستیم ولی یک اصل وجود دارد و آن این است که نظام و کشوری که هنوز دولت ـ ملت‌ها در آن وجود دارد، باید از صنایع ملی خود دفاع کند».

وی با بیان اینکه ما باید مدرن و نو فکر کنیم اظهار کرد: «دولت در رابطه با سیاست‌های پولی و بودجه باید اقدامات اساسی انجام دهد و مشکل‌ترین دورنمایی که در صورت رای‌آوردن برای من وجود دارد، تغییر همین وضعیت است».

موسوی همچنین بر احیای صنعت کشور تاکید کرد و افزود: «باید با قصد احیای صنعت کشور مروری بر قوانین انجام دهیم. با توجه به سابقه و تجربه‌ای که دارم فکر می‌کنم برای این نوع مسایل باید نهادسازی شود و سپس روش‌های اجرایی پیدا کنیم. بر روی چند مساله در کشور باید کار اساسی شود که یکی از این کارها بهبودی کسب و کار است».

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دولت در زمان جنگ از صنایع داخلی حمایت می‌کرد گفت: «برای کوچک کردن دولت یک دولت مقتدر می‌خواهیم. دولت بزرگ، کوچک نمی‌شود مگر با یک عزم و اراده ملی».

موسوی با تاکید بر اهمیت لوایح مربوط به بحث ارزش افزوده در کشور اظهار کرد: «یکی از راه‌های جدا شدن ما از نفت در اقتصاد، خوب اجرا شدن لوایح و قوانین مربوط به ارزش افزوده است که متاسفانه این مساله را در کشور به افراد دست سوم و چهارم ادارات سپرده‌ایم».

وی در پایان با اشاره به اهمیت تشکل‌های غیر دولتی و NGO‌ها گفت: «رشد NGO بار دولت را سبک می‌کند و امکان ایجاد تشکل‌های بزرگ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را فراهم می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
آقای مهندس موسوی فعلا شعبان بیمخ ها را استخدام میکنی برای مظلوم نمایی و وقت تعیین وزیر و اعلام برنامه های خود غیر از انتقاد از دولت کنونی و بالیدن به مدیریت مردم بی توقع در دوران جنگ نداری. خدا خیرت دهد انشا الله
ناشناس
|
Iraq
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
وزرا؟
به نظر من اگه آقای احمدی نژاد را وزیر آب و فاضلاب کنید نتیجه خوبی دارد چون اینطوری رای حزب باقی مانده از اصولگرایان ( البته فکر کنم : احمدی گرایان ) را هم به خود اختصاص مس دهسد ، گرچه فکر نکنم به 1000 نفر برسند...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین