کد خبر: ۸۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵
رئیس‌ مجلس خبرگان رهبری گفت که ایران وحشتی از مذاکره با آمریکا ندارد

هاشمی: رأی کمتر از 40 میلیون به ضرر کشور است

نباید اجازه داد برخی نهادها استفاده‌های سیاسی از مساجد ببرند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یاد آور شد: «قهر کردن از صندوق رای جز ضرر چیزی برای مردم ندارد، چون توده مردم نروند، یک اقلیتی رای می‌دهند و در نهایت کسی از صندوق در خواهد آمد و این به نفع هیچ کس نیست». 

به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری مهمترین مسئله روز کشور است، اظهار داشت: «بیانات رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری آرامش خاطری به مردم و نخبگان داد و مسئولان باید سلامت انتخابات را به نحوی برای مردم مشخص کنند تا مردم با خیال راحت رای بدهند و مطمئن باشند که همان از صندوق خارج می‌شود».

وی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم توصیه کرد که اخلاق و ادب اسلامی را رعایت کنند و با محوریت قانون نظرات خود و حقیقت را بگویند و به فکر منحرف کردن افکار عمومی نباشند .

امام جمعه امروز تهران افزود: «از مردم هم توقع ملی، دینی و انقلابی ما این است که اهمیت انتخابات امسال را درک کنند و ما می‌توانیم در انتخابات آینده بیش از 40 میلیون رای به صندوقها بریزیم، اگر کمتر ریخته شود نشانگر بی تفاوتی است که این بی تفاوتی برای کشور، انقلاب و مردم ضرر دارد».

آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد آور شد: «قهر کردن از صندوق رای جز ضرر چیزی برای مردم ندارد، چون توده مردم نروند، یک اقلیتی رای می‌دهند و در نهایت کسی از صندوق در خواهد آمد و این به نفع هیچ کس نیست».

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب پیرامون انتخابات اظهار داشت: «با کاری که رهبری کردند فضای انتخابات رقابتی شده است و هر کس هر تفکری علاقه داشته باشد، راه برای او باز است و بر روی مسئله سلامت انتخابات هم بعد از اشاره رهبر انقلاب می‌توان حساب کرد و اگر بتوانیم انتخاباتی نیرومند با رای بالا و آزادی برگزار کنیم کشور و نظام را برای چند سال آینده بیمه کرده ایم».

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه با بیان اینکه ایران همواره اعلام کرده است در شرایط عادلانه و مساوی آماده مذاکره با آمریکا است، بیان داشت: «ایران وحشتی از مذاکره ندارد اما تا الان آنان برای مذاکره پیش شرط قرار می‌دادند که از آن عقب نشینی کرده‌اند، با این حال باز یک حرفهایی می‌زنند که جای تامل دارد».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیام نوروزی اوباما رئیس جمهوری آمریکا به مردم ایران، خاطر نشان کرد: «اگر چه آن پیام نکات منفی داشت اما تا حدودی ادبیات آن قابل قبول بود، ولی خانم کلینتون حرف عجیبی زده که عین حرفهای بوش است و گفته از مذاکره حمایت می‌کند اما در عین حال تحریمهای فلج کننده و دردناکی را برای ایران آماده کرده است».

وی اضافه کرد: «این حرف یک روزنامه نگار و تحلیلگر نیست بلکه مسئول سیاست خارجی آمریکا این حرف را زده و وقتی به این شکل حرف می‌زنند با زمان بوش چه فرقی کرده و دولت آمریکا چه چیزی را تغییر داده است»؟

امام جمعه امروز تهران تاکید کرد: «ایران از زمان امام تا الان گفته که اگر آمریکا حسن نیت نشان دهد و حسن نیتش را اثبات کند ایران مشکلی برای مذاکره ندارد اما این اظهارات اخیر علامت خوبی نیست که گفته شود اگر مذاکره نشد تحریم می‌کنیم، این نشان می‌دهد که مذاکره از نظر آنان تامین نظر خودشان است در حالی که مذاکره دو طرفه است و حد مشترک دارد و طرفین حرف خود را می‌زنند، ممکن است یک طرف کوتاه بیاید و طرف دیگرهم کوتاه می‌آید تا به یک حد مشترک می‌رسند بنابراین خانم کلینتون این ادبیاتش را دیگر تکرار نکند تا فضایی که کم و بیش در ایران در حال آماده شدن است نابود نشود».

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برگزاری اجلاس ضد نژاد پرستی دوربان 2 در ژنو سوئیس تصریح کرد: «غربیان امتحان بدی دادند و اقدامات آنان نشان داد مدعیان حقوق بشر که 37 سال است مبارزه با تبعیض نژادی را در دستور کار قرار داده‌اند به آن اعتقادی ندارند و این یک رسوایی و افتضاح برای آنان بود».

وی با اشاره به حواشی اجلاس دوربان 2 گفت: «گرچه کشورهای غربی یک موج تبلیغی ایجاد کردند اما رفتار آنان نشان داد شعارهای آنان در دنبال کردن حقوق بشر و نفی نژاد پرستی اصالت ندارد».

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص امنیت شرق کشور نیز گفت: «انتظار داریم پاکستان و افغانستان همکاری امنیتی بیشتری با ایران داشته باشند تا این منطقه از امنیت لازم برخوردار شود».

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در چند روز آینده روز معلم را در پیش داریم، معلمان را شریفترین قشر جامعه عنوان کرد و گفت: «فرزندان ما هر چه دارند از معلم دارند و آینده آنان با تلاش معلمان ساخته می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: «معلمان بسیار قانع هستند و با حقوق خیلی پایین صبورانه ایستاده‌اند هر چند مطالبات به حقی دارند که به تاخیر افتاده و من نمی‌گویم عده‌ای عمدا نمی‌خواهد مطالبات آنان را بدهند اما باید به عظمت و اهمیت قشر معلم تاکید کرد و امیدواریم مشکلات آنان هم رفع شود».

وی همچنین به نزدیک شدن روز کارگر اشاره کرد و گفت: «کارگران ما از نظر فکری، روحی و قناعت و خدمت از بهترین کارگران دنیا هستند و در همه ادوار به خصوص دفاع مقدس صبورانه درکنار نظام ایستاده‌اند و با وجود اینکه زندگی کارگری شرایط سختی دارد و هر روز اخبار مختلفی از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران می‌شنویم اما باز هم کارگران پشتوانه نظام‌اند و هیچ وقت مارکسیست‌ها نتوانستند روی کارگران نفوذ داشته باشند».

امام جمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران تهرانی به شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی در عراق اشاره کرد و گفت: «این اقدام نمونه منزجر کننده از کسانی است که به نام دین این گونه به دین ضربه می‌زنند و گروههای افراطی وهابی جنایتکارانی بزرگ و انسانهای دیوانه‌ای هستند که خودشان را به این شکل در بین زواری که هیچ دفاعی ندارند و تنها هدفشان این بوده با مرارت خود را به زیارت قبور ائمه برسانند منفجر می‌کنند».
آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد آور شد: «ما دلمان برای مردم عراق می‌سوزد که این جرثومه‌های فساد در این کشور نفوذ کرده‌اند و به آمریکا هم اعتراض داریم که چرا امنیت لازم را در عراق فراهم نمی‌کند و البته به کاروانهای زیارتی هم تذکر می‌دهیم که امنیت را لحاظ کنند چرا که ما با این انسانهای دیوانه مواجهیم».

رئیس مجلس خبرگان رهبری انفجار تروریستی در کاروان زائران ایرانی عتبات عالیات را اقدامی شوم و زشت دانست و گفت: «باید همکاریهای بیشتری بین دو کشور صورت بگیرد تا امنیت مناسبی برای زائران فراهم شود».

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین به روز ارتش اشاره کرد و گفت: «ارتش ایران امروز نیرومند در صحنه و آماده انجام وظیفه است و ما از ارتشی‌ها و مردم به خاطر حفظ نظام تشکر می‌کنیم».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشار به فرا رسیدن سالگرد حادثه طبس گفت: «حادثه طبس از حوادث تامل برانگیز است که غیر از اعجاز و لطف خدا نمی‌توان اسمی بر روی آن گذاشت و در شرایطی که هیچ آمادگی برای حراست از فضای کشور نداشتیم آمریکاییها از خلیج فارس و طبس را طی کرده بودند و در نزدیکی تهران هم پایگاهی در نظر گرفته بودند اما حادثه عجیب و غریبی رخ داد و با یک تصادف و انهدام الهی آنان با خسارت و حقارت و شرمندگی به شکستشان اعتراف کردند و ما نباید این حادثه مهم را فراموش کنیم».

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نمازجمعه تهران سالگرد شهادت آیت‌الله شاه آبادی، شهیدان شیرودی و قائم منتظری را گرامی داشت.

امام جمعه امروز تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه تهران به فرا رسیدن هفته مساجد اشاره کرد و با تاکید بر اینکه نباید از مساجد استفاده غیر الهی کرد گفت: «خدای نکرده نباید از مساجد به عنوان یک دکان استفاده شود چرا که مجلس فضای اخلاص و جایگاه تقرب است، باید اهداف تاسیس مساجد محفوظ بماند و مساجد از آلودگیهای مادی و معنوی پاک باشند و نباید اجازه داد کسانی از مساجد استفاده سیاسی یا مادی کنند».

آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: «زیبنده نظام اسلامی نیست که بسیاری از روستاها و محله ها، مسجد نداشته باشند و اینکه در حکومت اسلامی روستاها ومحله‌ها مسجد نداشته باشند تناسبی با اهداف نظام ندارد».

وی در عین حال تاکید کرد : «اینکه در یک محله چند مسجد نزدیک به هم وجود داشته باشد نشان می‌دهد که مدیریت تنظیم جغرافیای مساجد حتی بعد از انقلاب شکل مناسبی ندارد».

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: «بدتر از همه این است که مسجد داشته باشیم اما امام جماعت نباشد که جای تعجب دارد، با وجود این همه روحانی، مساجدی باشند که امام جماعت نداشته باشند، در حالی که امام جماعت مرجع بسیار مهمی در محلات است». 

وی با تاکید بر قداست معنوی مسجد نیز گفت: «از لحاظ معنوی مسجد آن‌قدر بالا است که انسان‌های مست و انسان‌هایی که هنوز غسل نکرده‌اند نباید پا به آن بگذارند، همچنین قرآن منع کرده که مشرک نباید متولی امور مسجد باشد و تاکید دارد بر این‌که افکار آلوده در مسجد جایی ندارد و قداست مسجد آن‌قدر بالاست که خداوند کسانی را به نحوی مانع از حضور مردم در مساجد می‌شوند، ظالم خوانده و عذاب الیم را برای آنان در نظر گرفته است».

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از این خطبه‌ با تاکید بر آموزش و تعلیم و تربیت در مساجد گفت: «در گذشته مدارس دینی بر محور مسجد شکل می‌گرفتند و کسانی که آموزش می‌دادند خود را وامدار مساجد می‌دانستند، مانند دانشگاه الازهر که از مسجد شکل گرفت اما پس از گذشت مدتی در تاریخ می‌بینیم که رفته رفته مدارس و دانشگاه‌ها از مساجد جدا شدند و حتی حوزه‌های علمیه نیز فارغ از مساجد شکل گرفتند. اما مساجد باید پایگاه علوم اسلامی و دینی و آموزش عمومی و تربیتی باشد پس از انقلاب متاسفانه آن‌چنان که باید و شاید به گسترش مساجد توجه نشد و برخی از مساجدها حتی امام جماعات ندارند در حالی که هر منطقه باید یک امام جماعت داشته باشد. بعید است که امکانات نداشته باشیم؛ بنابراین باید امکانات ارائه شود».

وی به تعدد مساجد در کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: «با این‌که ترکیه کشوری لائیکی است و مذهب حاکم ندارد، اما در روستاهای آن مساجد زیاد هستند و هر کدام امام جماعت دارند. در کشور ما نیز باید روند نیرومندی برای گسترش مساجد شکل بگیرد».

وی تاکید کرد: «متاسفانه دخالت‌های برخی نهادها در مساجد مشکلاتی را ایجاد کرده با این‌که صاحب اداره مساجد امام جماعات هستند، نباید اجازه داد عده‌ای استفاده‌های سیاسی و مادی از مساجد ببرند. برخی نهادها مسوولند، اما مسوول اصلی مساجد امام جماعات هستند و باید آموزش ببینند یعنی در حد مدیریت مسجد و هرجا که مسجدی نیست باید بنا شود و دخالت نهادها و اشخاص بی‌مسوولیت نیز بر آن کاهش یابد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۵
0
0
من نیز با سخنان جناب حضرت آیت الله رفسنجانی موافقم. چون شرکت هرچه بیشتر مردم در پای صندوق های رای شانس پیروزی مردم در انتخابات بیشتر است.
معتقدم آقای رفسنجانی در سال 76 نیز با سخنان و عملکرد خود باعث حضور گسترده مردم در انتخابات شد که با پیروزی مردم نیز همراه بود. خدا را شاکریم که بار دیگر ایشان وارد صحنه شده اند و از مردم می خواهند حضور گسترده در انتخابات داشته باشند. در این صورت هم تقلب انتخابات کاهش می یابد و هم نماینده مردم به ریاست جمهوری می رسد.
از جناب هاشمی تقاضا دارم که به دست اندرکاران نظم و امنیت توصیه کنند که اگر اجازه نمی دهند صدای رقبای انتخاباتی آقای احمدی نژاد از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شود دست کم اجازه دهند که نامزدهای انتخابات با آرامش و بدون ترش از گروه های فشار برنامه های دولت خود را به گوش مردم برسانند. در حال حاضر هم صدا و سیما و هم رسانه هایی که با بودجه دولت منتشر می شوند 6دانگ در اختیار تیم احمدی نژاد قرار دارند و در انتشار دروغ و گزارشات کذب علیه رقبای احمدی نژاد از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
آیا در این فضای مسموم می توان انتظار داشت که 40میلیون رای دهنده به پای صندوقها روند؟
خواهش می کنم راه را برای حضور گسترده مردم باز کنید. اطمینان کامل دارم که شما توان چنین کاری را دارید.
ناشناس
|
Iraq
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۵
0
0
اگر اینانند که میگویند همانطور که امام گفت ما نباید اصراف کنیم پس مردم به جای رای دادن بروند سر کار بهتر است...
یا مثلا بعید نیست حتی روز انتخابات بگن مردم از صبح تا شب به حساب دولت میتونن برن سرزمین عجایب ، البته سرزمینی عجیب تر از ایران که من ندیدم...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین