کد خبر: ۸۷۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۵

آخرین گزارش‌ها از کاظمین؛ 5 ایرانی شهید و 28 تن زخمی شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در اثر دو انفجار در کاظمین بغداد دست کم 5 ایرانی شهید و 28 نفر مجروح شدند..

به گزارش آفتاب، این انفجارها حدود ساعت 13 به وقت محلی، در «باب الدروازه» و ورودى بازرسى «باب المراد» حرم مطهر حضرت موسى ابن جعفر (ع) رخ داد. هشتاد درصد شهداء عراقى و برخى از شهداء و زخمى‌ها زائر ایرانى هستند.

هم اکنون شهر کاظمین در محاصره نیروهاى امنیتى قرار دارد و از ورود خبرنگاران و تصویربرداران به محل حادثه و همچنین بیمارستانهاى شهر کاظمین جلوگیرى مى‌کنند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به واحد مرکزی خبر گفت: «آمار شهدا و مجروحان ایرانى انفجار کاظمین به 33 نفر رسید». حسین اکبرى گفت: «از این تعداد پنج نفر شهید و 28 نفر مجروح هستند که به یکى از کاروان‌هاى گروه‌هاى آزاد تعلق دارند». 

حسین اکبری همچنین در گفتگو با مهر اسامی این پنج شهید را به شهر ذیل اعلام کرد: «محمد ناصری از تهران، عنایت برزگری از تهران، فریدون یعقوب پور از تهران، هادی عبدالله پور از تهران، دینا هلالی از تهران». به گفته اکبری دو نفر آخر این فهرست پنج نفره کودک بوده اند.

معاون عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت افزود: «در عملیات تروریستی ظهر امروز 60 نفر کشته و 200 نفر مجروح شدند».

حسین اکبری در ادامه افزود: «تمامی شهدای این حادثه تروریستی اهل تهران و جملگی آنها از زائران یک کاروان 210 نفری به نام کاروان اشرفی از تهران بودند که به صورت آزاد و بدون سازمان حج عازم کاظمین شده‌اند».

وى گفت: «کاروان‌هایى که زیرپوشش سازمان حج و زیارت هستند و براى زیارت به کاظمین رفته بودند سالم هستند و براى آنان اتفاقى نیافتده است».

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین افزود: «همه شهدا و مجروحان حادثه استان دیاله عراق ساعت 14 امروز (به جز چهار مجروح) به ایران منتقل شدند».

در حادثه دیروز در استان دیاله عراق 53 نفر شهید و 63 نفر مجروح شدند. [+]

مدیر اداره‌ حج و زیارت استان کرمانشاه نیز گفت: «اجساد حدود 50 شهید ایرانی انفجار روز گذشته (پنج‌شنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در استان دیاله‌ عراق، روز جمعه به کشور وارد شد».

رضا نجفیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که جنازه‌ این شهدا اصلا قابل شناسایی نیست و کارت شناسایی نیز همراه ندارند، افزود: «شهدای انفجار روز گذشته برای شناسایی از طریق بستگان‌شان به پزشکی قانونی و یا بهشت زهرا‌ی تهران فرستاده می‌شوند».

وی اظهار کرد: «در کرمانشاه امکان شناسایی این شهدا وجود ندارد؛ بنابراین برای کمک به بستگان آن‌ها، اجساد این شهیدان برای شناسایی یک‌سره از مرز خسروی به تهران منتقل می‌شود».

به گفته‌ او، بعدازظهر جمعه، علاوه ‌بر 120 مجروح و زایری که صبح امروز به کرمانشاه وارد شدند، 16 مجروح دیگر از طریق مرز خسروی به کرمانشاه منتقل شده‌اند که اکنون در بیمارستان‌های این شهر در حال درمان هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین