کد خبر: ۸۷۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۰۳

کرباسچی: به 10 میلیون از 18 میلیون رای خاموش نیاز داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كرباسچی در جمع نمایندگان ادوار انتقاداتی را به دولت وارد كرد و از ضرورت تغییر در بدنه قوه اجرایی كشور سخن گفت. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ وی به ارائه تحلیلی از شرایط موجود كشور در آستانه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت و گفت: «باید با بررسی شرایط كنونی تحلیل روشنی انتخابات آینده برسیم، وضعیت جناح خودمان و رقبایمان را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم كه چه كاری انجام دهیم كه نتیجه آن به نفع نظام باشد نه اشخاص».
 
وی تاكید كرد: «‌من با آقای كروبی و دیگر كاندیداها هیچ قرابت فامیلی ندارم و تنها نسبت به آقای كروبی ارادت دارم ولی صریحا می‌گویم كه با توجه به شناختی كه از ایشان دارم می‌گویم كه آقای كروبی مصلحت نظام را در نظر می‌گیرند و اگر همین الان كسی كاندیدا شود كه بتواند بهتر از ایشان مدیریت كند در همین لحظه ایشان استعفا خواهد دارد ولی من اطمینان دارم كه در شرایط كنونی كسی بهتر از ایشان نمی تواند در راستای تغییر وضعیت موجود حركت كند». 

وی افزود: «با توجه به وضعیتی كه در قوه مجریه پیش آمده است باید به دنبال تغییر در این قوه باشیم و این اولین اولویت بنده و ستاد انتخابات آقای كروبی است و تحقق این موضوع به مصلحت مردم و انقلاب است». 

كرباسچی در ادامه با تاكید بر ضرورت تغییر در قوه اجرایی كشور به انتقاد از عملكرد دولت نهم پرداخت و گفت: «برای اینكه ضرورت این تغییر آشكارتر شود نیاز به بررسی خیلی طولانی و آمار و ارقام نیست که همه آنها هم نشاندهنده این ضرورت است. فقط کافیست به همین اخبار رسانه‌ای هر روزه نگاه کنیم. بنابر آخرین اخبار همین هفته دولت نهم قرار شده است كه 4000 مدرسه آموزش و پرورش تحت نظارت حوزه علمیه قم قرار گیرد. این تصمیم چه هدفی را دنبال می‌کند؟ آموزش و پرورش ما در این 30 سال در جهت خلاف اسلام و روحانیت حركت كرده است؟ و حالا تازه ما فهمیده‌ایم و می‌خواهیم لااقل بخشی را اصلاح کنیم؟ یا این مقدمه و شروع است و بقیه را هم بتدریج می‌خواهیم واگذار کنیم؟ اگر این طور نیست پس این اقدام چه معنی می‌دهد. اگر اشکالی به ضعف‌ها و نارسائیهای اموزشی و تربیتی هست و انتقادی از سوی حوزه می‌شود به جای مطالعه و تجدیدنظر در اقدامات خود می‌خواهیم بگوئیم گر تو بهتر میزنی بستان بزن... و شانه خود را از یر بار مسئولیت رها کنیم؟ با این همه ریزه کاری و تخصص که امروز با سالها تجربه در نظام‌های آموزشی دنیای علمی بدان رسیده و در ردیف کار و تخصص حوزه‌های علمیه نیست چه منظوری پشت این تصمیم است؟ واقعا درایت و تعقل؟ یا ندانم کاری و خدای ناکرده تخریب؟ به نظر بنده این كارها از روی عقلانیت نیست و باید نسبت به آنها تدابیری اندیشید».

کرباسچی تاكید كرد: «آیا كسانی كه این تصمیمات را اتخاذ می‌كنند به عواقب آن اندیشیده‌اند چرا كاری می‌كنیم كه هر روز یک سوزه تبلیغاتی جدید دست رسانه‌ها بدهیم».

كرباسچی با اشاره به سلامت انتخابات در ایران گفت: «ما 30سال است كه در كشورمان انتخابات برگزار می‌كنیم و بنده اطمینان دارم كه در این انتخابات‌ها غیر از مساله رد صلاحیت‌ها و برخی تخلفات دستگاههای اجرائی و تبلیغی نارسائی گسترده وجود ندارد. اگر هر نظارت داخلی یا خارجی هم در عرصه انتخابات حضور داشته باشند شاید تنها چند درصد در نتیجه انتخابات تغییر صورت گیرد. بدین ترتیب مگر ما به خودمان شک داریم كه وقتی یك گروهی تصمیم می‌گیرد تا كمیته صیانت از آرا تشكیل دهد از سوی نهادهای اجرایی و نظارت در برابر آن موضع گیری می‌شود».

وی افزود: «‌مگر این كمیته صیانت از آرا را چه كسانی تشكیل می‌دهند كه از آن می‌ترسند همین جمعی از ما و از درون همین احزاب دور هم جمع می‌شوند و این كمیته را تشكیل می‌دهند».‌
 
مشاور عالی کروبی با ذكر شاهدی دیگری به انتقاد از عملكرد نامطلوب دولت نهم در خرج بی برنامه بیت المال اشاره كرد و گفت: «‌همین هفته قبل همایشی تحت عنوان ایرانیان مقیم خارج از كشور در ایران برگزار شد. در این مراسم 800 نفر با هزینه دولت شركت كرده بودند كه بر اساس گزارش‌ها 7 میلیارد تومان برای این مراسم هزینه شده در سالی كه به نام اصلاح الگوی مصرف نام گذاری شده است این چه هزینه‌هایی است بر بودجه كشور تحمیل می‌شود».

‌وی افزود: «‌افرادی كه برای شركت در این مراسم به تهران آمده بودند هزینه بلیط، ‌هتل و حتی پول تلفن‌های آنها و سفرشان به مناطق جنوب كشور از سوی دولت پرداخت شده بود».

كرباسچی افزود: «زمانی كه ما در دولت بودیم اجازه نداشتیم كه كشور را برای مدت طولانی ترک كنیم و هرگز به سفرهای طولانی نمی‌رفتیم ولی در این دولت معاون رییس جمهور مدت طولانی را در خارج از كشور به سر می‌برند».

‌وی با انتقاد از حضور احمدی نژاد در اجلاس دوربان 2 گفت: «پس از حضور احمدی نژاد در اجلاس دوربان و جوی که درست شد و جنجال تبیغاتی وسیعی که همه دیدیم چه عایدی برای کشور و مردم و حتی فلسطین داشت؟ بندی كه برای حمایت از فلسطین در قطعنامه وجود داشت حذف شد. این رفتار اقدام شجاعانه و حساب شده است؟ خیلی نزدیک مقایسه کنیم با رفتار رئیس یک کشور همسایه اسلامی در کنفرانس داووس».

وی گفت: «مجموعه‌ای كه قوه مجریه را در اختیار دارد وضعیت ناسازگاری را در كشور به وجود آورده كه باید تغییر كند». 

کرباسچی تاكید كرد: «با توجه به شرایط فعلی به نظر بنده تنها این تغییر از عهده كروبی بر می‌آید».

‌ وی خطاب به نمایندگان گفت: «باید كار و تلاش كنید و البته پیشنهادی كه اینجا داده شد و اقای الویری و دوستان ادوار مجلس زحمت کشیده‌اند مبنی بر تشكیل شورای اصلاح طلبان در هر شهرستان پیشنهاد بسیار خوبی است زیرا در صورت تحقق آن یك شبكه 90 هزار نفری در سراسر كشور تشكیل می‌شود كه می‌تواند مردم را به شركت در انتخابات ترغیب كند».‌
 
شهردار اسبق تهران افزود: «ما به دنبال كسب آرای هواداران آقای احمدی نژاد نیستیم هر چند كه اكنون این دولت با تمام امكاناتی كه در اختیار دارد تبلیغات وسیعی را شروع كرده این درحالی است كه من به یاد دارم آقای هاشمی از چند ماه مانده به ایام انتخابات حتی برای افتتاح یك طرح نمی‌رفت».

‌وی تاكید كرد: «ما باید به دنبال جلب آرای خاموش باشیم بنابر آمار انتخابات 84 حدود 18 میلیون رای خاموش داریم كه اگر 10 میلیون آنها در انتخابات شركت كنند نتیجه خوبی را كسب خواهیم كرد و بنابراین باید با همت به دنبال ترغیب مردم برای شركت در انتخابات باشیم».‌ 

کرباسچی با انتقاد از كسانی كه می‌گویند سرنوشت انتخابات از قبل تعیین شده است گفت: «این كه بنشینیم و بگوییم كه نتیجه انتخابات از قبل تعیین شده است وضعی را تغییر نمی‌دهد نمی‌شود كه هم نسبت به شرایط موجود معترض باشیم و هم کاری نکنیم که شرایط تغییر كند».‌
 
وی گفت: «شرایط اصلاح طلبان در عرصه انتخابات موجود بسیار خوب است و این نشان دهنده تمایل مردم به تغییر است. بر اساس نظرسنجی همین دستگاهای وابسته به دولت مجموع آرا اصلاح طلبان بالاتر از آرا احمدی نژاد است و این میل به تغییر باید مدیریت شود».‌
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۵
0
0
کرباسچی عزیز از فضای سنگین کشور چنین بر می آید نه تنها خبری از ارای خاموش نیست بلکه آرای روشن نیز به سختی به دست میاد. آخه نه مناظره ای در کار است و نه انتشار سخنان رقبای احمدی نژاد از شبکه تلویزیونی . در هر میتینگی هم گروه های فشار فربه مانع سخنرانی رقبای رییس جمهور می شوند. از سوی دیگر تمامی کانال های رایدو و تلویزیون در اختیار تیم احمدی قرار دارد و همه نوع ناسزا نثار رقبای می کنند.
دست کم باید 3ماه تیلغات شبانه روزی صورت گیرد تا آرای روشن وارد میدان شود ولی چنین اتفاقی تا کنونی روی نداده است و چیزی به انتخابات نمانده است.
اصلاح طلبان باید متحدا وارد میدان شوند و موانع تبلیغات انتخاباتی را تخریب کنید تا مردم صدا و برنامه های شما را بشنوند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین