کد خبر: ۸۷۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۸
با شکست ذوب آهن مقابل فولاد خوزستان

استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با پیروزی یک بر صفر استقلال بر پیام مشهد و شکست یک به چهار ذوب آهن برابر فولاد خوزستان، استقلال به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست یافت.

به گزارش گروه ورزش آفتاب، در هفته سی و چهارم و پایانی هشتمین دوره لیگ برتر فوتبال تیم فولاد خوزستان توانست با نتیجه چهار بر یک مدعی اول قهرمانی، ذوب آهن اصفهان را شکست دهد.

تیم استقلال نیز با یک گل پیام مشهد غلبه کرد. جانواریو در دقیقه 41 برای استقلال گلزنی کرد. با این پیروزی استقلال 66 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن قهرمان لیگ برتر شد. علیرضا فغانی داور مسابقه به محمد مطوری، محسن زاهدی و رضا حقیقی، ماتسیمو از پیام و پیروز قربانی و امید روانخواه؛ علیزاده و کاظمی از استقلال کارت زرد نشان داد. همچنین برگی‌زر دقیقه 89 از پیام و تقی پور در دقیقه 92 از استقلال اخراج شدند. 

ضمن اینکه آرش برهانی در دقیقه 85 یک ضربه پنالتی را برای استقلال از دست داد.

در اهواز، تیم ذوب آهن عصر یکشنبه در هفته پایانی لیگ برتر با نتیجه چهار بر یک مغلوب حریف خود شد و بهترین بخت را برای کسب نخستین قهرمانی این رقابت‌ها از دست داد. گل‌های این بازی را "نادر احمدی" در دقیقه 5، "احمد آل نعمه" در دقیقه 76،" محمد قاضی" و "سجاد فیض اللهی" در دقیقه 2+9 در دقیقه 79 برای فولاد خوزستان و " مصطفی صالحی نژاد" در دقیقه 72 برای ذوب آهن به ثمر رساندند. 

"محمدرضا خلعتبری" بازیکن ذوب آهن در دقیقه 89 و "سجادی فیض اللهی" بازیکن فولاد در دقیقه 92 با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شدند. 

در سایر بازی‌ها این نتایج به دست آمد:
راه آهن 0 - 2 پرسپولیس
صبای قم 2 - 0 سایپا
پیکان 0 - 4 مس
مقاومت 0 - 0 سپاهان
ابومسلم 0 - 0 ملوان
استقلال اهواز 3 – 0 برق
پاس 3 - 3 داماش

به این ترتیب پیام پیام مشهد به  همراه تیم‌های برق شیراز و داماش رشت، به لیگ دسته یک فوتبال ایران سقوط کرد.

در تاریخ رقابت‌های سراسری فوتیال ایران تیم پرسپولیس تهران در سال‌های 50 ( لیگ منطقه‌ای)، 52 و54 لیگ تخت جمشید، 74، 75، 77 و 78 (لیگ آزادگان) و 80 و 86( لیگ برتر) بر سکوی قهرمانی ایستاده و با کسب 9 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم ایران در رقابت‌های سراسری (لیگ) است.

استقلال تهران در سال های 49 (لیگ منطقه‌ای)، 53 (جام تخت جمشید)، 68 (لیگ قدس)، 76 و 79 (جام آزادگان) و 84 (لیگ برتر) در مجموع 6 بار قهرمان شده است.

پاس نیز در سال های 55 و 56 (جام تخت جمشید)، 70 و 71 (لیگ آزادگان) و 82 (لیگ برتر) در مجموع 5 بار قهرمان ایران شده است.

سایپا در سال‌های 72 و 73 ( جام آزادگان) و 85 (‌لیگ برتر) فاتح رقابت‌های لیگ سراسری شده و تیم‌های فولاد خوزستان در سال 83 و سپاهان اصفهان در سال 81 نیز قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
هر چند استقلال قهرمان ایران شد ولی قهرمانی حق ذوب اهن اصفهان بود . استقلال میره به اسیا که چی : پارسال اسامی تیم فرستاده نشد - امسال دیدیم که چی کار کرد ؟ خدا می دونه و سال بعد.......!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
واسه یه خبر گذاری خوب زشته نظرات رو 180د رجه ویرایش کنن براتون متاسفم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
......... پس امسال مگه قهرمان نشد؟ 7 قهرمانی نه 6 قهرمانی
در ضمن شما ........ .. که ذوب آهن حقش قهرمانی بود . ..... استقلا ت 3 تا جام شرک کرده و مخصوصا لیگ قهرمانان اسیا-بهترین خط حمله و دفاع رو داشته - کلی پنالتی واسه استقلال نگرفتن و اشتباهات داوری بیشتر به ضرر استقلال بوده تا بنفعش-این همه حاشیه درست کردن واسش از مایلی کهن گرفته تا ذرینچه ...شما ......چطوری میگین ذوب آهن شایسته بوده .
اون سپاهان بود که پارسال شایسته قهرمانی بود با اون بلاهایی که سرش آوردن وگرنه ذوب آهن کسی بهش نگفت بالای چشمت ابروه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
حق استقلال قهرماني بود. بهترين خط حمله، بهترين خط دفاع و آقاي گل ليگ، آنهم با آن همه حاشيه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین