کد خبر: ۸۷۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۶

ورود نمایندگان روحانی مجلس به ماجرای تغییرات دولت در امور حج

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مصوبه دولت مبنی بر انتزاع سازمان حج و زیارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قرار گرفتن آن زیر پوشش سازمان گردشگری و به دنبال آن برکناری قهرودی رئیس سازمان حج و زیارت از سوی اسفندیار رحیم مشایی؛ که واکنش تند آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی را هم در پی داشت، با ورود مجمع نمایندگان روحانی مجلس به ماجرا ابعاد تازه‌ای یافت.

واکنش تند ری‌شهری به دخالت مشایی در امور حج [+]


این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد با ابلاغ ماموریت پی‌گیری حوادث تروریستی عتبات عالیات به اسفدیار رحیم مشایی، عملاً پافشاری خود را بر مصوبه انتزاع سازمان حج و زیارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قرار گرفتن آن زیر پوشش سازمان گردشگری نشان داده بود.

احمدی‌نژاد مشایی را مامور بررسی حوادث تروریستی عراق کرد [+]
دفاع مشاور احمدی‌نژاد از دخالت دولت در امور حج [+]
مقاومت احمدی‌نژاد و مشایی در برابر نظر رهبری؟ [+]

مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «متاسفانه شنیده می‌شود که اخیراً سازمان حج و زیارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتزاع و زیر پوشش سازمان گردشگری قرار گرفته که اقدامی غیر قابل قبول و از عظمت حج می‌کاهد، زیرا حج و زیارت از نظر محتوا و مفهوم با جهانگردی تفاوت فاحش دارد و این مصوبه، جایگاه حج و زیارت را تنزل می‌دهد و اقدامی برخلاف سیاست الهی آن است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مجمع روحانیون مجلس با صدور بیانیه‌ای با اقدام اخیر دولت در الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مخالفت کرد و خواستار ملغی شدن این مصوبه شد.

در بیانیه این مجمع با اشاره به این‌که آهنگ مخالفت این الحاق از همه جا به گوش می‌رسد، افزوده است: «نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور محترم جداً می‌خواهند حج و زیارت را همچنان در جایگاه رفیع خود حفظ نموده و اقدام گذشته را کان لم یکن اعلام فرمایند».

در این بیانیه آمده است: «عظمت حج و بهره‌گیری حج تا بدانجاست که شایسته است وزارتخانه‌ای مستقل اداره امور آن را به عهده گیرد و حج و زیارت را با جامعیت سیاسی، فرهنگی، عبادی و اجتماعی مدیریت کند، همانگونه که برخی کشورهای اسلامی چنین کرده‌اند».

این بیانیه می‌افزاید: «همانگونه که می‌دانیم بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) عظمت حج ابراهیمی را به نمایش گذاشت و تحولی عمیق در این مراسم عبادی، بین‌المللی، اسلامی پدید آورد و رهبر عظیم‌الشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دهنده این راه پر افتخار می‌باشند و بر دولت اسلامی است که اجرا کننده این سیاست در حج و زیارت باشد»

بنا بر این گزارش تاکنون حدود 40 نفر از نمایندگان روحانی مجلس هشتم این بیانیه را امضا کرده‌اند و قرار است ظرف روزهای آینده این بیانیه بعد از این‌که به امضای نمایندگان غیر روحانی مجلس نیز رسید در صحن علنی قرائت شود.

نمایندگان مجلس قرار است در نامه دیگری خطاب به رییس جمهور خواستار ملغی شدن الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی و بازگشت مجدد آن به وزارت ارشاد شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
اگر دولت جرات دارد کوچکترین قدرت طلبی کند ، آنچنان جلویشان می ایستیم تا دیگر در خواب هم از این چبزها نبینند.
عمری بهت رای بدیم.تو حق نداشتی جلوی رهبر بایستی.
اصولگرایان شخصی جدید را معرفی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
عالمان درپی سرگشتگی این دینند ؟،
کو همان مسجد یا رب گو که بسته بینند...
کو همان عشق علی، یا علی گویان حق؟
کو همان عشق علی ، سید زیبایی حق ؟
یا علی از این علی پرسش چرا حرکت نکرد ؟
از میان خیمه اش گویا کسی جرات نکرد !
یا علی گویان بیاییم یاری ات ! ما کفن پوشان بیاییم یاری ات ؟!!!
یا علی زنده نماندم ! ، دان از تو ، یاری ام.
یا علی قرآن کجا ها رفت و رقصان با تو اند؟
یا علی شیعه همین است یا منم خارج از آن ؟
بیت مال و ساحتت دادند به باد ، من خالی ام؟
یا علی من را ببین سرگشته از این دین او ،
یا علی دینت کجاست من را ببر همسوی او.
( مسجد الزهرا قم )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
دولتی که در مقابل رهبر موضع گیری کند با تمامی مردم درافتاده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین