کد خبر: ۸۷۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۶
با بیان دغدغه درباره تعدد نامزدها عنوان شد:

انتقاد صریح خاتمی از اطلاعیه‌های انتخاباتی به نام سپاه

خاتمی: اعلامیه‌دهندگان به نام سپاه در ارزشها نمره پایین‌تری از موسوی و کروبی دارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: «من این نگرانی و دغدعه را دارم که همه امکانات تبلیغاتی، اجرایی و نظارتی در اختیار جریان خاصی است و طرف دیگر واقعا بی‌پناه است». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سید محمد خاتمی در دیدار با جمعی از فرماندهان سابق سپاه و ایثارگران و جانبازان گفت: «برای من موجب افتخار است در جمع عزیزانی به سر می‌برم که وجودشان در‌خدمت به انقلاب و حضورشان تداعی کننده ارزش‌ها در جامعه ماست و در عین حال اهل اندیشه؛ تعبد و دلسوزی هستند».

وی افزود: «آنچه جمع‌هایی نظیر این جمع را به هم پیوند داده دو چیز هست؛ یکی دفاع مقدس و تلاش برای نگهبانی از انقلاب و سرزمین و تمامیت ارضی با همه وجود و دیگری دلبستگی به ارزش‌هایی که خود دفاع مقدس؛ تجلیگاه آن بود».

رئیس جمهور سابق کشورمان با اشاره به خیل عظیم شهدای دفاع مقدس گفت: «الان هم جانبازان و رزمنده‌هایی که ماه‌ها و سال‌های‌مختلف در جبهه بودند و‌ از ‌جمله شما که در شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در‌ راه افتادن بسیج در جامعه موثر بودید و از سرمایه‌های انقلاب ما هستید و شهید زنده محسوب می‌شوید».

وی ادامه داد: «مرگ دروازه‌ای ‌است ‌به جهان بالاتر؛ حال اگر این دروازه با کلید شهادت گشوده شود، انسان خیلی به دیدار خداوند نائل می‌شود و‌در کنار سفره‌ای که خداوند انداخته است روزی می‌گیرد. شما با اختیار و اشتیاق تا آستانه آن دروازه رفتید، ولی خدا نخواست که شهید شوید و‌الا خود شما‌ها می‌خواستید».

رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: «‌اینها همه‌ ارزش است که بحمدالله شما هم آن را دارید؛ در عین حال همه شما اهل اندیشه، فکر و دلسوزی هستید و دلتان برای کشور و انقلاب می‌سوزد».

رئیس بنیاد باران تاکید کرد: «یکی از مشکلاتی که در جامعه امروز ما وجود دارد و اتفاقا رسالتی است که اصلاحات باید برای حل آن انجام دهد، همان مساله نحوه تلقی از ارزش‌ها و برخورد با آنها است».

وی یادآور شد: «آیا همان‌طور که شما درست فرمودید اصلاحات تعریف نشده است؛ ارزش‌ها درست تعریف شده است؟ یا بیشتر تعریف‌های تحریف شده‌ای از ارزش‌ها شده است که منشا سو استفاده از ارزش‌ها و معامله کردن بر سر ارزش‌ها می‌شود؛ در حالی‌که ارزش واقعی این است که فقط انسان با خدایش معامله کند و با هیچ چیز دیگر معامله نکند».

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه امروز در جامعه احیاناً شعار ارزش‌ها داده می‌شود ولی اعمال ضد ارزشی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: «داعیه دفاع از معیارهای اسلامی است ولی رفتارهای غیر اسلامی رخ می‌دهد. از بازگشت به اصول صحبت می‌شود ولی به راحتی آب خوردن دروغ گفته می‌شود، تهمت زده می‌شود و یک نوع بداخلاقی به نام ارزش‌های انقلابی در جامعه رایج می‌شود».

وی ادامه داد: «طبیعی است پیش از همه کسانی‌که جانشان را برای ارزش‌ها داده‌اند یا جانشان را برای ارزش‌ها می‌خواهند و‌ می‌خواستند باید به این مسائل حساسیت پیدا کنند».

رئیس بنیاد باران تاکید کرد: «ما هیچ حقی نداریم یکی از بزرگترین کانون‌های ارزش که فراملی هم هست و حتی به یک معنا فرا تاریخی است، مثل سپاه پاسداران و بسیج را مصرف اهداف باندی و گروهی خودمان بکنیم و این را یک عمل غیرارزشی می‌دانیم».

خاتمی با بیان اینکه کسانی‌که سپاه و بسیج را می‌خواهند برای اینکه به قدرت برسند و سعی می‌کنند سوء استفاده بکنند، ذهن پاک افرادی که در این نهادها هستند با تحلیل‌های غلط و جهت‌گیری‌های مختلف از واقعیت‌ها منحرف کنند اینها خدمتی به ارزش‌ها و انقلاب نمی‌کنند بلکه به ارزش‌ها و انقلاب لطمه می‌زنند، اظهار داشت: «سپاه باید فراتر از جریانات گروهی و باندی باشد و بسیج نباید به عنوان یک بستر و مجرا برای باندهای خاص سیاسی و احیانا اقتصادی که در جامعه هستند مصرف بشود».

رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: «این موارد مسائلی است که باید مورد توجه باشد واصلاحاتی که بنده می‌گویم شدیدا به اصول و ارزش‌ها پایبند است، منتهی معتقد است اصول و ارزش‌ها را نباید بد تعریف کرد و بدتر از آن خدای نکرده از آنها سوء استفاده کرد».

خاتمی ادامه داد: «اینکه این اصول و ارزش‌ها در انحصار کسانی قرار بگیرد که هم در گفتار و هم در رفتارشان خلاف اصول و ارزش‌ها عمل می‌کنند مشکل است که باید جامعه ما از آن رهایی پیدا کند».

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «همه ما به نیروهای ارزشی و نیروهایی که همه جان و هستی و راحتی و زندگی خودشان را برای دفاع از انقلاب، حیثیت و حرمت جامعه ایرانی در عرصه جهانی و دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضیشان؛ صرف‌کردند، افتخار‌می‌کنیم».

خاتمی با اشاره به جمع حاضر، ‌گفت: «‌شما نمونه‌ای از این عزیزان هستید و البته که شایسته و لایق‌تر از همه برای حضور در عرصه‌های سرنوشت سازی مثل انتخابات شما هستید، ولی این به این معنا نیست که رزمندگان و نیروهای ارزشی ما به صورت یک باند و حزب عمل بکنند».

به عقیده رئیس دولت اصلاحات، رزمندگان و نیروهای ارزشی با آزادی کامل باید فکر بکنند و ببینند کجا به ارزش‌های واقعی نزدیک‌تر است و کجا بیشتر می‌تواند مشکلات کشور‌را حل بکند ودر این عرصه حضور به هم برسانند و رای خودشان را بدهند.

رئیس بنیاد باران خاطر نشان کرد: «آیا اگر ما بخواهیم روی همین معیارهایی که راجع به ارزش‌ها و اصول و انقلاب است قضاوت بکنیم چند نفر مثل مهندس موسوی داریم که این ارزش‌ها درباره‌اش صادق باشد»؟

وی ادامه داد: «آیا صلاح و مصلحت است کسانی‌که ما نمی‌دانیم چه قدر سابقه انقلابی؛ ارزشی دارند؛ سابقه حضور در جبهه دارند؛ سابقه کمک به نیروهای انقلابی دارند سابقه وفاداری به معیارهایی که امام می‌گفت دارند؟ آیا نیروهای ارزشی ما نباید احساس کنند که چهره تجربه شده؛ آزموده شده؛ چهره‌ای که در عمل نشان داده پایبند به اصول و ارزش‌ها است ترجیح دارد»؟

رئیس جمهور سابق کشورمان در ادامه به دوران دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: «اداره کردن جنگ و جبهه کار دشواری بود و آن روزها افراد نشان دادند تا چه حد به ارزش‌ها، تمامیت ارضی، انقلاب‌شان وایران‌شان و به امامشان علاقه‌مند و پایدار و پایبند هستند. کسانی‌که آن فراز‌و نشیب‌ها را به خوبی مدیریت کردند نیروی ارزشی هستند ومطمئنا یکی از این چهره‌های برجسته مهندس موسوی است».

وی تصریح کرد: «البته جناب آقای کروبی کسانی که ایشان را می‌شناسند هم قبل از انقلاب سیلی‌هایی که خورده و زندان‌هایی که رفته و بعد از انقلاب در هر جایی که بوده و هر خدمتی که کرده علاقمند به امام و در خدمت انقلاب بوده و این افراد این افراد نیروهای ارزشی هستند».

خاتمی با اشاره به متن صادق و پاک بسیج و سپاه، اظهار داشت: «آیا اگر آنهایی که به نام سپاه و بسیج اعلامیه می‌دهند، آنهایی که با مسئولیتشان سخنرانی می‌کنند و می‌خواهند بگویند افرادی مثل مهندس موسوی و آقای کروبی به ارزش‌ها پایبند نیستند و از سوی دیگر مخاطبان خود را دعوت کنند به کسانی‌که محترمند اما اگر بخواهیم از نظر ارزشی و اصولی نمره بدهیم بسیار نمره پایین‌تری از این بزرگان دارند و بگویند وظیفه اسلامی انقلابی و ارزشی این است که این بزرگواران از صحنه خارج شوند. آیا این سوء استفاده از ارزش‌ها و سرمایه‌های بزرگ نیست»؟

رئیس جمهور‌سابق کشورمان همچنین گفت: «آیا ما می‌توانیم این را بپذیریم که سرمایه‌های کشور بدون اینکه کسی پاسخگو باشد بر اثر سوء تدبیر، به هدر برود و آن طور که باید و شاید در خدمت کشور قرار نگیرد»؟

وی با اشاره به منابع و امکانات غنی ایران همچون نفت، موقعیت برتر ژئو استراتژیک، نیروی انسانی جوان، و زیرساخت‌هایی که با خون دل از زمان مهندس موسوی و به خصوص در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کشور فراهم آمد و در دوران اصلاحات گسترش یافت، گفت: «همه اینها مملکت ما را آماده یک جهش اقتصادی و فنی در همه عرصه‌ها کرد».

خاتمی سپس به افزایش چشمگیر قیمت نفت و از سوی دیگر بحران جهانی اقتصاد که به عقیده او بهترین فرصت زمینه برای استفاده ایران از آن شرایط بوده است در جهت پیداکردن سهم بیشتری در عرصه جهان و شتاب دادن به توسعه و پیشرفت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه «مصرف بی رویه ارزشها، خود ضد ارزش است»، گفت: «اگر آمدید گفتید ما بازگشت به اصول انقلاب کردیم؛ ما طرفداران مستضعفان هستیم ما می‌خواهیم عدالت در جامعه پیاده کنیم، ولی جامعه گرانی و رکود در اقتصاد را و روز‌به روز از بین رفتن زمینه اشتغال مولد را دید، شما می‌گویید اینها اصول و ارزش‌ها را بد تعریف کردند، اما جوان‌ترها می‌گویند نتیجه اصول و ارزش‌ها همین است و این یک ضد تبلیغ برای اصول و ارزش‌ها می‌شود».

خاتمی با بیان اینکه ما به عنوان کسانی‌که علاقمند به این انقلاب و اسلام و سرزمین هستیم، خودمان را ذی‌حق می‌دانیم و معلوم است که نباید منفعل باشیم باید فعال باشیم، گفت: «در عرصه انتخابات هم همه هستند. انشالله انتخابات خوبی انجام بگیرد».
 
خاتمی سپس از دغدغه بزرگ خود یاد کرد و گفت: «من این نگرانی و دغدعه را دارم که همه امکانات تبلیغاتی، اجرایی و نظارتی در اختیار جریان خاصی است و طرف دیگر واقعا بی پناه است».

رئیس جمهور سابق کشورمان افزود: «ما امکان رساندن حرف‌های خود را به توده مردم نداریم. صدا و سیما که نهادی فراملی است و زیر نظر رهبری است بدان معناست که نباید در اختیار هیچ یک از دستگاهها باشد چه برسد به اینکه فقط در اختیار یک جریان باشد».

وی تصریح کرد: «نمی‌گویم برای آنها تبلیغ نشود، بلکه می‌گویم صدا و سیما به عنوان یک نهاد ملی حق ندارد به صورت جانبدارانه برای یک فرد ولو خیلی هم خوب باشد تبلیغ کند، بلکه این ملت است که خودش بررسی کند و تصمیم خود را بگیرد».

رئیس بنیاد باران ادامه داد: «بدتر از تبلیغ جانبدارانه این است که با کمال بی انصافی آنهایی را که نمی‌پسندند تخریب کنند، برنامه‌هایی که هست را ببینید که چگونه چهره‌هایی را که عزیز و ارزشمند هستند و حق دارند طبق قانون اساسی در عرصه حضور به هم رسانند تخریب می‌کنند».

خاتمی تاکید کرد: «نمی شود همه امکانات در اختیار دیگران قرار بگیرد و بعد هم وضعیتی پیش بیاید که اظهار تاسف و تاثر بکنیم».

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با اشاره به ورود اصلاح‌طلبان به این عرصه نابرابر اظهار داشت: «با این حال بنده واقعا معتقد به شعور مردم هستم».

وی ادامه داد: «در کشور تنها یک راه وجود دارد که می‌تواند بسیاری از ترفندها و راه‌های غیر منصفانه موجود و یا راه‌های طبیعی که به روی ملت بسته شده است را باز بکند یا جلوی راههای انحرافی را بگیرد و آن حضور مردم در انتخابات است».

رئیس موسسه بین المللی گفتگو فرهنگها و تمدنها اظهار داشت: «ما این راتجربه داشته‌ایم که هروقت حضور مردم بوده علی‌رغم اینکه برخی سعی کرده‌اند همه امکانات را در یک مسیر خاص به کار بگیرند، نتیجه کار چیزی شده که هم برای دنیا و هم برای مردم شگفتی ساز بوده است».

وی در ادامه با اشاره به حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی در عرصه انتخابات اظهار داشت: «هر دو چهره‌ای که در عرصه هستند انسان‌های ارزشمندی هستند».

خاتمی افزود: «مهندس موسوی به حقوق و آزادی‌های مردم می‌اندیشد، این مساله‌ای نیست که این گروه یا جریان را قبول دارید یا ندارید. با خیلی از این گروه‌ها بنده هم شاید اختلاف نظر داشته باشم و آنها را نپسندم اما به برکت انقلاب اسلامی اجازه داده شده هر‌کس در چارچوب نظام به صورت قانونی مجاز و آشکار کار بکند باید حقوق او به رسمیت شناخته شود نه اینکه ما تا کسی را نپسندیدیم به او بگوییم برانداز».

رئیس بنیاد باران تاکید کرد: «اینها مسائلی نیست که جامعه آن را قبول داشته باشد. معتقدم وظیفه ما این است کسانی که روش و راه درست‌تری دارند را تقویت بکنیم؛ مهندس موسوی کسی است که همه ما دلمان می‌خواسته به عرصه بیاید، حالا آمده و این را غنیمت بشماریم».

وی ادامه داد: «ما نیروهای اصلاح‌طلب خوب و جوان‌تری برای ریاست جمهوری زیاد داریم، ولی وضع به‌گونه‌ای شده که حذف‌ها و ردصلاحیت‌ها قوی است و دایره تنگی برای صلاحیت ایجاد کرده‌اند که این دو نفر با وجود همه این شرایط می‌توانند در عرصه بمانند چرا که آقایان کروبی و موسوی را به این سادگی نمی‌توانند رد صلاحیت بکنند».

خاتمی مسئله دیگر را «شناخت جامعه» عنوان کرد و گفت: «نیروهای کارآمد اصلاح‌طلب جوان امروز امکان شناساندن خود را به جامعه ندارند، اگر فضای سالم و مجموعه نظام ما به چارچوب‌های قانون اساسی تن بدهد خیلی نیروهایی هستند که هم تربیت شده‌اند هم تجربه دارند و هم شایستگی».

وی افزود: «بالاخره عده‌ای باید به سن بازنشستگی برسند ودیگران به صحنه بیایند، امروز ما باید سئوال کنیم چرا با وجود اینکه این چهره‌ها هستند و می‌شناسیم اما ساز و کاری در جامعه ایجاد شده که حتی این چهره‌ها و بلکه چهره‌های باسابقه‌تر نمی‌توانند مطرح بشوند».

رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: «اتفاقاً یکی از کارهای اصلاحات اصلاح روش‌هایی است که منجر به این مساله شده و این کار باید برای بازگشت به روح قانون اساسی و اصالت‌هایی که مردم می‌خواستند و انجام می‌دادند باید اتفاق بیافتد».

خاتمی در بخش پایانی سخنانش به ورود مهندس موسوی به عرصه انتخابات و سپس خروج او از این عرصه اشاره کرد و گفت: «آقای مهندس موسوی دلایلی داشتند که اصل آنها برایم قانع کننده است؛ هیچ گونه تعارضی بین ما وجود نداشت، هیچ گونه عاملی خارج از اراده من و مهندس موسوی در اینجا دخالت نداشته و خیلی بد است که مخالفین القا کنند موسوی با انگیزه خاص و تحریکات و هدف‌های خاصی به عرصه آمده است مگر اینها به مهندس موسوی می‌چسبد؟ یا اینکه گفته شود بنده تحت تاثیر خارج از اراده خودم تصمیم گرفتم نیایم اصلا این طور نیست».

رئیس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد: «اکثریت قاطع مردم ما کسانی هستند که به اصل اسلام، انقلاب، ایران و سرنوشتشان علاقه‌مندند ولی خیلی از آنها روش‌های موجود را نمی‌پسندند. ما باید سعی کنیم حضور حداکثری داشته باشیم اگر حضور حداکثری باشد تمام این تشکیلات و برنامه‌ریزی‌ای که دارد می‌شود یک نفر بیاید و افراد دیگر نیایند نقش بر آب می‌شود».

وی تصریح کرد: «مطمئنم اگر در یک حد نصاب مطلوبی جامعه در انتخابات شرکت کند فاصله‌ها ولو تعدد نامزدها هم باشد آنقدر زیاد خواهد بود که هیچ چیز نمی‌تواند مساله را دگرگون کند».

خاتمی توضیح داد: «شاید کشورهایی که نظام جا افتاده‌ای دارند، با سی درصد شرکت هم انتخابات برگزار بشود، ولی در کشور ما که تازه داریم مردم سالاری را به برکت انقلاب تجربه می‌کنیم و مردم باید حضور داشته باشند، اگر این حضور پررنگ نباشد معلوم است کاری کرده‌ایم که آن میزان رای ملت بودن و حاکمیت مردم بر سرنوشتشان در جامعه مورد تردید قرار گرفته که این را باید مرتفع کرد».

رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد: «امروز همه باید تلاش کنیم مردم به عرصه بیایند برای دفاع از جمهوریت، دفاع از رای مردم و تاثیر داشتن آن و دفاع از حاکمیت مردم بر سرنوشت که دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ما است».

رئیس بنیاد باران ادامه داد: «کسانی که از جمهوریت که برکت انقلاب و حاصل انقلاب و نتیجه دیدی است که امام به انقلاب داشتند به پدید آمد؛ دفاع می‌کنم طرفدار انقلاب و امامند یا کسانی‌که برای رای مردم ذره‌ای ارزش قائل نیستند؟آیا ما اصولگرا هستیم یا کسانی ‌که به جمهوری اسلامی اعتقاد نداشته و ندارند»؟

وی تاکید کرد: «همین جمهوری اسلامی را امام خمینی به رای گذاشت و فرمود به خاطر رای اکثریت مردم باید آن را پیاده کنیم، رای گیری برای قانون اساسی از مردم و گنجاندن اختیارات خود در آن از افتخارات ما است».

خاتمی خاطرنشان کرد: «من هم دغدغه تعدد نامزدها را دارم و همه تلاشم را خواهم کرد و معتقدم کسانی که در عرصه هستند دلسوزند و منطقی و انشالله در نهایت به راهکاری می‌رسیم که آن چیزی که خیر است نتیجه بدهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
اين ... يادش رفته طرفدارانش شعار مي دادند....... با ريش و پشم نميشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
من به عنوان کسی که حقیقتا آقای خاتمی را فردی بزرگ و فهیم می دانم این نکته را لازم می دانم بیان کنم که الان همه قدرت تبلیغ حقیقتا دست جناح مخالف دولت است چرا که بهتر است مروری بر مطبوعات داشته باشید و حجمه های تبلیغی علیه احمدی نژاد را ببینید . شاید بگویید آنها که صدا و سیما دارند و... در جواب اگر واقع بین باشیم می گوییم که آن قدر گفته شده که باید صدا و سیما بی طرف باشد که واقعا بی طرف و بی بخار عمل می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
خاتمي خاتمي واقعا در دل مردم جا داريد و اين اقايي كه در بالا چرت و پرت گفته معلومه كيه و ماهيت همه اينها بر مردم مشخص است
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
حالا تو نمیخواد نمره بدی... اگه جرات داشتی میموندی تو انتخابات تا ببینی مردم چقدر طرفدارتن
حالا که فهمیدی خبری نیست کشیدی کنار تا هی غر بزنی
ما به این میگیم نفاق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
با تشکر از آقای خاتمی ،پیشنهاد میشود سر فصلهایی از اینگونه سخنرانیها در بروشورها چاپ وتکثیر شود ودر مناسبتهای مختلف از جمله روز های تبلیغات ریاست جمهوری منتشر شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
به عنوان بسیجی از سخنان بی مورد بعضی ها معذرت می خواهم و اعلام میکنم این فقط پرو ژه ای است برای توجیه خودشان ، اینان به رهبری هیچ ربطی نداشته و بی مورد خود را به رهبری می چسبانند. از مردم دلیر ایران هم می خواهم که در صورتی که اینان خواستند آسیبی به رهبری برسانند حتما به ما کمک کنند.
بسیجیان راه امام و رهبری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
درود بر خاتمی که بدون واهمه حرف حق می زنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
درود بر سه سید فاطمی
خمینی و خاتمی و موسوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
آقای بسیجی مخلس شما فکر هم می کنید؟؟

یا چشمانتان را روی همه چیز بسته اید و فقط به یک چیز نگاه میکنید؟؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۸
0
0
اقای موسوی ما تا اخیرین نفس ازشما حمایت می کنیم حتی تا پای جان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین