کد خبر: ۸۷۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۷

جیره‌بندی آب در تهران هم منتفی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از منتفی شدن جیره‌بندی آب در تهران خبر داد و گفت: «هیچ تضمینی در مقابل قطعی آب مشترکان پر مصرف وجود ندارد».

داوود مولایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالجاری استان تهران نیازمند یک میلیارد و 570 میلیون متر مکعب آب خواهد بود، گفت: «آب استان تهران از 4 سد لار، لتیان، کرج و طالقان تامین می‌شود و بخشی دیگر از آن نیز از طریق هزار و 450 حلقه چاه تامین خواهد شد».

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: «در سال‌جاری 400 کیلومتر اصلاح شبکه، 200 کیلومتر توسعه شبکه آب و 250 کیلومتر لوله گذاری فاضلاب صورت خواهد پذیرفت، ضمن اینکه فاز اول تسویه خانه جنوب تهران نیز در خرداد ماه به بهره برداری می‌رسد».

وی تصریح کرد: «نزدیک به 300 میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت صرف کمک رسانی به بخش شهری و سرمایه گذاری‌های مربوط به آن می‌شود».

مولایی افزود: «قبل از بارشهای اخیر پیش‌بینی کرده بودیم که بارندگی در سطح نرمالی صورت گیرد اما به لحاظ اینکه خشکسالی سال گذشته مخازن سدهای تامین کننده آب استان تهران را خالی کرده بود نگرانیهایی را بابت تامین آب در تابستان جاری اعلام کرده بودیم، ضمن اینکه رشد جمعیت نیز همواره نگرانیهایی را نیز برای توزیع آب پیش روی ما قرار می‌دهد اما خوشبختانه به لحاظ بارندگیهای اخیر نگرانی از بابت جیره بندی آب منتفی شده است».

وی ذخیره مخازن سدهای لار، لتیان و کرج را مشابه پارسال عنوان و تصریح کرد: «طالقان ذخیره آب کمتری نسبت به سال گذشته دارد».

این مقام مسئول در شرکت آب و فاضلاب تهران اظهار داشت: «زمانهایی که مشکل تامین آب در تهران وجود دارد تامین بخشی از آب از منابع زیر زمینی در دستور کار قرار می‌گیرد».

مولایی به مشترکان توصیه کرد همچنان الگوی مصرف آب را رعایت کنند در غیر این صورت، تضمینی در مقابل تامین آب مشترکان پر مصرف وجود نخواهد داشت، زیرا در روزهای پیک مصرف با محدودیت تامین آب مواجه هستیم که در این صورت خواهان 20 درصد صرفه‌جویی از سوی مردم خواهیم بود.

وی گفت: «جیره‌بندی آب را به عنوان یک راه حل فوری در دستور کار نداشتیم اما اگر مشترکی بالاتر از الگو مصرف کند قطعا با قطعی آب مواجه خواهد شد».

مولایی در خصوص تفکیک آب شرب و بهداشتی از مصارف غیر شرب خاطر نشان کرد: «جداسازی شبکه آب شرب از آب غیر شرب کار بسیار مشکلی است اما می‌توان آبهای بسته بندی را در سطح وسیع تر در اختیار مردم قرار دارد. در این راستا، دولت قصد ورود به این کار را ندارد و تنها حمایت‌های خود را از فعالان این عرصه قویتر می‌کند».

وی از پیش بینی افزایش 20 درصدی تعرفه آب در بودجه سال 88 خبر داد و گفت: «البته این پیشنهاد باید در دولت، مجلس و کمیسیونهای تخصصی دولت پذیرفته شود».

مولایی تاکید کرد: «به نظر می‌رسد 85 درصد مصارف مردم، مصارف مربوط به غیر شرب باشد که ضروری است در آنها تعدیل صورت گیرد».

وی همچنین از توزیع وسایل کاهنده مصرف در اماکن عمومی و مدارس خبر داد و گفت: «طی سال‌های گذشته یک میلیارد تومان برای توزیع وسایل کاهنده هزینه شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین