کد خبر: ۸۷۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۱:۱۶

ایران منابع مالی کنفرانس سرمایه‌گذاری در زیمبابوه را فراهم می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایران بر حمایت خود از زیمبابوه تاکید کرده و قول داده است تا این کشور را در نگهداری و مرمت مکان‌های تاریخی یاری دهد. 

ایران یک بیمارستان 220 تختخوابی و 17 مدرسه در عراق می‌سازد [+]
کمک مالی 7 میلیون دلاری ایران به سنت وینسنت [+]
کمک 250 میلیون دلاری ایران به فلسطین [+]
ایران 330 میلیون دلار به پاکستان کمک می‌کند
[+]


به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، جمهوری اسلامی ایران همچنین قول داده است تا منابع لازم را برای کنفرانس بین‌المللی سرمایه‌گذاری که به میزبانی زیمبابوه انجام می‌شود، مهیا کند.

«رسول مومنی»، سفیر ایران در زیمبابوه اعلام داشت که ایران در آستانه امضای یک موافقت‌نامه سرویس هوایی دو جانبه با زیمبابوه قرار دارد.

مومنی گفت: «ما همچنین آماده مبادله ایده‌ها و کمک به گسترش تعداد توریست‌های خارجی برای افزایش ارز هستیم. تاکنون پیشرفت‌هایی در زمینه بهبود روابط در زمینه گردشگری وجود داشته است».

مومنی همچنین اظهار داشت که ایران مستندی 30 دقیقه‌ای را با نام «اینجا آفریقاست» به منظور تبلیغ برای زیمبابوه و معرفی آن به عنوان مکانی گردشگری، ساخته است.

وزیر گردشگری زیمبابوه نیز در این باره اظهار داشت: «ایران هیچ‌گاه در جهت ممنوعیت سفر به زیمبابوه هشداری نداده است. ما در حال تجدید موافقت‌نامه‌های دو جانبه گردشگری با ایران هستیم».

او همچنین گفت برنامه‌هایی در جریان است تا مکانی تاریخی در زیمبابوه و شهر تاریخی شیراز، خواهر‌خوانده شوند. او همچنین از جانب سفیر ایران نقل کرده است که انتظار دارد در آینده، ایرانیان بیشتری از زیمبابوه بازدید به عمل آورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین