کد خبر: ۸۷۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۲

لاریجانی:‌ موضع خاصی در انتخابات ندارم

برای حمایت از یک کاندیدا فشاری بر من نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی گفت: «هر نماینده‌ای رای و نظری دارد من بنا ندارم كه به عنوان رئیس مجلس موضع خاصی در مورد انتخابات اتخاذ نماییم. چرا كه این مساله را درست و به مصلحت نمی‌دانم».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، علی لاریجانی رئیس مجلس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شهدای مجلس و بزرگداشت آیت الله شاه‌آبادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر عملكرد مجلس هشتم در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: «مجلس هشتم در این زمینه فعال عمل كرده و اعضایی كه از مجلس هشتم در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هستند هم از نظر جایگاه و هم افراد با شهامت هستند و مسایل را به صورت جدی دنبال می‌كنند».

وی در خصوص انتخابات هیات رئیسه گفت: «هنوز تا آن زمان دو ماه فرصت باقی است».

رئیس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص توصیه‌های ایشان بر عدم ورود فراكسیون اصولگرایان به مصادیق انتخاباتی داشته باشید گفت: «بحث مجلس با اصولگراها متفاوت است مجلس و فراكسیون وضع متفاوتی دارند».

وی افزود: «فراكسیون انقلاب نظر خود را داده است».

لاریجانی گفت: «من معتقدم مجلس همچنان باید جایگاه مستقل خود را در انتخابات داشته باشد. اما فراكسیون‌ها می‌توانند موضع خود را مشخص نمایند فراكسیون‌ها نظرات متفاوتی دارند. باید صبر كنید تا نام نویسی‌ها انجام گیرد و بعد از آن فرصت مناسب صحبت شود».

وی در خصوص سخنان حسینیان مبنی بر اینكه فراكسیون اصولگرایان فشاری را درباره اعلام حمایت از یک كاندیدا در این فراكسیون تحمل می‌كند، گفت: «حسینیان برادری خوب، فعال و شجاع است و من فشاری احساس نمی‌كنم».

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینكه آنچه كه در آثار شهید مطهری برجستگی دارد توجه به مبانی مكتبی در ساخت فردی و اجتماعی گفت: «این كه انسان‌ها در رفتار فردی محاسبه‌گر باشند و هدفدار و غایت‌گرا و اصولگرا باشد قاعده‌ای بود كه در سلوك شهید مطهری مشهود بود».

وی در ادامه افزود: «اشتغالات زیاد نیز ایشان را از معنویات بازنمی‌داشت و هر چیزی جای خود را داشت».

لاریجانی با بیان اینكه اگر كسی بتواند ساعت‌های مختلف را در زندگی خود به گونه‌ای تعریف كند كه غایت را از دست ندهد امر بسیار مهمی است گفت: «این مساله از جهت تربیت اسلامی نیز مساله‌ اساسی می‌باشد».

وی گفت: «اگر معتقدیم كه سپهر آیین مقدس اسلام تمام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را دربرمی‌گیرد این كه مكتب گرا باشد امر بسیار مهمی است چون در صحنه بین المللی امروز كمتر این گرایش را می‌بینیم».

رئیس مجلس گفت: «هر چند نظام‌های سكولار یک نوع مبانی متافیزیكی در درون خود دارند اما هرگاه با آنها مواجه می‌شویم عنوان می‌كنند كه براساس آرای عمومی عمل می‌نماییم».

وی افزود: «اما در بطن این نظام‌ها یک نوع مبانی وجود دارد اما تفكر شهید مطهری بسیار شفاف است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۸
0
0
ما هم اگر اصولگرایی دیگر نیاید ترجیح می دهیم از موسوی حمایت کنیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین