کد خبر: ۸۷۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۲

حدادعادل: در جلسات فراکسیون اصولگرایان شرکت نمی‌کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامعلی حداد عادل اظهار داشت: «قوه مقننه به عنوان مجلس هیچ وقت یک نظر مشخص در مورد مصادیق انتخابات نمی‌دهد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، نماینده‌ تهران در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌كه آیا مجلس براساس برخی اظهارات می‌تواند وارد مصادیق انتخابات شود یا خیر، گفت: «تاكنون سابقه نداشته است كه مجلس رای بگیرد كه باید به چه كسی رای داد. مجلس جز با رای مجلس معنا ندارد و نظر مجلس یعنی رای همه‌ی نمایندگان مجلس». 

غلامعلی حدادعادل در جمع خبرنگاران افزود: «البته نمایندگان آزادند كه در فراكسیون‌ها نسبت به حمایت از یک كاندیدای خاص اعلام نظر كنند».

وی گفت: «اگر اكثریت اعضای یک فراكسیون یک مساله را تصویب كنند آن به معنای نظر كل فراكسیون است، اما نمایندگان به صورت فردی می‌توانند همه جور موضعی بگیرند».

نماینده تهران با تاكید براینكه اگر اكثریت یك فراكسیون موضعی را اتخاذ می‌كند، تنها نظر فراكسیون است و هیچ كدام از آنها نظر كل قوه مقننه نیست، گفت: «قوه مقننه به عنوان مجلس هیچ وقت یک نظر مشخص در مورد مصادیق انتخابات نمی‌دهد، هرچند كه ممكن است اكثریت نمایندگان نسبت به این مساله نظر دهند».

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری، مبنی بر این‌كه نظر اكثریت اعضای فراكسیون اصولگرایان در خصوص ورود به مصادیق انتخاباتی چیست؟ گفت: «‌از این مساله خبر ندارم ، چرا كه هیچ وقت در جلسات فراكسیون اصولگرایان علی‌رغم این‌كه عضو هستم شركت نكردم».

حداد عادل دلیل این مساله را كمبود وقت خود برای حضور در این گونه جلسات عنوان كرد.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری كه به مساله موضع كشورهای عربی برای شركت در بازی‌های كشورهای اسلامی اشاره داشت و گفته بودند اگر روی مدال‌ها خلیج عربی حک نشود ما در این بازی‌ها شركت نمی‌كنیم، گفت: «دنیای عرب سال‌هاست كه دچار اشتباه بزرگی است و آن این است كه به جای اتحاد با ایران اسلامی كارهایی می‌كند كه دل دشمن اسلام را شاد می‌كند».

وی یكی ازاقدامات كشورهای عربی را مساله‌ی تغییر نام خلیج فارس عنوان كرد و گفت: «همه‌ی اسناد تاریخی دلالت دارد كه خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده است و این نوع اقدامات تنها حكایت از ضعف و اشتباه آنها می‌كند».

نماینده‌ تهران افزود: «بر اساس همین اشتباه‌‌هاست كه خلیج فارس را میدان جولان آمریكایی‌ها كرده‌اند و دل‌شان تنها به اسم خوش است. حقیقت این است كه اگر آنها خیلی دلشان برای عربی بودن خلیج فارس می‌سوزد كاری كنند كه از تسلط آمریكا به خلیج فارس جلوگیری شود».

حدادعادل ادامه داد:‌« آنها دوست دارند خلیج فارس خلیج عربی باشد اما مال آمریكایی‌ها باشد، اما ما دوست داریم خلیج فارس، خلیج فارس اما متعلق به كشورهای منطقه باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین