کد خبر: ۸۷۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۴

نصب دوربین‌های مداربسته در برخی مدارس دخترانه تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیران برخی از مدارس شهرستان تهران، اقدام به نصب دوربین‌های مداربسته در مدارس خود کرده‌اند، در حالی که مسئولان آموزش و پرورش نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌كنند.

به گزارش مهر، مدیران برخی از مدارس دخترانه شهرستان‌های تهران، برای کنترل و نظارت بر دانش آموزان خود و بدون هرگونه دستور العمل قانونی، اقدام به نصب خودسرانه دوربین‌های مداربسته در نقاط مختلف این مدارس کرده‌اند که تعدادی از دانش آموزان و کارشناسان امور آموزشی نسبت به این اقدام اظهار نگرانی می‌کنند.

دانش‌آموز یکی از این مدارس در این باره می‌گوید: «این دوربین‌ها را مدیران مدرسه از دو ماه پیش در مدرسه‌مان نصب کرده‌اند تا بتوانند هم دانش آموزان را کنترل کرده و هم بچه‌هایی را که تلفن همراه دارند شناسایی کنند»!

دانش آموز دیگری نیز در این باره می‌گوید: «به جز مدرسه ما در مدرسه راهنمایی دیگری نیز از این دوربین‌ها نصب کرده‌اند».

تا کنون در بیش از چهار مدرسه در شهرستان‌های تهران و همچنین تعدادی از مدارس غیردولتی شهر تهران مدیران اقدام به نصب این دوربین‌ها شده است.

در عین حال رئیس آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران درباره نصب دوربین در این مدرسه و تعداد دیگری از مدارس مناطق تحت پوشش این سازمان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «تاکنون با چنین مدارسی برخورد نکرده‌ایم ولی شنیده‌ام که در برخی از مدارس غیر انتفاعی شهر تهران این دوربین‌ها را نصب کرده‌اند».

سیدعلی یزدیخواه تصریح کرد: «چون این دوربین‌ها و نصب آن هزینه‌بر است، مدارس دولتی ما قدرت خرید آن را ندارند».

این مقام مسئول در واکنش به این پرسش که چنین مدارسی وجود دارند، گفت: «مدرسه حریم شخصی نیست که استفاده از این دوربین‌ها مشکل‌زا باشد».

یزدیخواه با بیان این‌که مدرسه یک محیط اجتماعی است، افزود: «به هر حال این دوربین‌ها نیز تکنولوژی جدیدی است که وارد شده و می‌توان از آن در کنترل دانش‌آموزان و پیشگیری از حوادث ناگوار در مدارس استفاده کرد».

رئیس آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در پاسخ به این پرسش که چرا همانند گذشته ـ که تعداد دانش‌آموزان هم بیشتر از حال حاضر بود ـ ناظم، نظم و انضباط مدرسه را کنترل نمی‌کند، گفت: «در گذشته نیز کارنامه‌ها را با دست می‌نوشتند ولی حالا رایانه‌ای آن را ثبت می‌کنند. پس بگوییم چرا از آن استفاده می‌کنند»؟!

یزدیخواه با اشاره به سابقه فعالیت 28 ساله خود در آموزش و پرورش گفت: «تا کنون در قوانین آموزش و پرورش مشاهده نکرده‌ام که استفاده از دوربین را منع کرده باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۹
0
0
بله استفاده هایی هم دارد.مثلا برای پرس و جو ی ازدواج که آمدند فیلم آنها را برای اطمینان نشان بدهند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین