کد خبر: ۸۷۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱
روایت حماسی رییس جمهور از شرکت در اجلاس ژنو و گفتگو بایک خبرنگار

احمدی‌نژاد: از یک شی‌ء پلاستیکی نمی‌ترسم

دولت اسلامی نباید به هیچ‌ گروهی وابسته باشد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور، صبح چهارشنبه در جمع مردم شیراز در ورزشگاه حافظیه این شهر گفت: «دولت اسلامی نمی‌تواند وامدار یک گروه، دسته و جناح باشد. دولت اسلامی نباید وامدار هیچ صاحب‌منصب و مدعی و طلبکاری باشد».

محمود احمدی‌نژاد در سخنان نسبتا طولانی خود در پنجاه و هشتمین سفر استانی در ابتدا با اشاره به ویژگی‌های مردم استان فارس اظهارکرد: «مردم فارس اهل ادب، شعر، ذوق و هنر و مردمی با صفا و مومن هستند».

تحمدی‌نژاد هم‌چنین از مردم پرسید که چند ساعت است که اینجا ایستاده‌اید؟ که مردم گفتند از ساعت 8 صبح. رییس‌جمهور به آنها گفت: «خسته‌اید، آن‌ها گفتند نه». وی به آنها گفت: «30 سال است که انقلاب کرده‌اید، آیا خسته شده‌اید که مردم شعار دادند نه». رییس‌جمهور از جمعیت پرسید پس چه کسی خسته است که مردم گفتند دشمن». (در این بین عده‌ای از مردم شعار دادند: «رییس‌جمهور آینده ....».احمدی پاینده)

وی در ادامه به تشریح وظایف دولت اسلامی پرداخت و گفت: «دولت اسلامی باید آزاده باشد و آزادگی در پرتو یگانه‌پرستی و اخلاص معنا پیدا می‌کند».

رییس‌جمهور هم‌چنین با بیان این که مسوولان دولت اسلامی باید امانتدار باشند و در جهت خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات حرکت کنند، اظهار کرد: «در این دولت کسی بر کسی ترجیح داده نمی‌شود و اگر کسی مثلا مسوول تسهیلات بانکی است باید آن را به موقع و بدون تبعیض در اختیار مردم قرار دهد و در وصول معوقات امانتداری کند».

وی با اشاره به این که در دولت اسلامی همه اقشار باید به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنند، گفت: «انجام این وظیفه به منزله حفظ امانت الهی مردم است».

رییس‌جمهور افزود: «دستگاه اداری و دولت هم باید همه توان خود را فقط و فقط برای انجام وظیفه به کار گیرند و نباید تبعیضی صورت بگیرد».

وی افزود: «دولت اسلامی به جز به مردم نباید به احد دیگری بدهکار باشد. دولت اسلامی نمی‌تواند وامدار یک گروه، دسته و حزب و جناح باشد، دولت اسلامی نباید وامدار هیچ صاحب‌منصب و مدعی و طلبکاری باشد، باید به توده‌های مردم، ملت، آرمان‌های ملت و ارزش‌های الهی مردم و خط امامت و ولایت متعهد باشد. اگر یک دولت به جای آزاده‌بودن و آزادگی وامدار این گروه و آن گروه و آن مدعی و صاحب منصب و باند و جناح و حزب باشد، مسلما قادر نخواهد بود مسوولیت‌های خود را در حفظ امانت مردم به خوبی انجام دهد».

رییس‌جمهور در ادامه گفت: «در دموکراسی لیبرال تمام ارزش‌ها و همه حقوق ملت‌ها پایمال می‌شود؛ چرا که احزابی با حداکثر دو هزار عضو با تبلیغات و زد و بندهای سیاسی مناصب قدرت را در اختیار می‌گیرند که تعهدشان صرفا به حزب و جناح و احزاب همراه خودشان است».در دموکراسی لیبرال دو عنصر حیاتی و اصیل پایمال می‌شود که اولین عنصر مردم و حقوق آنان است. در این دموکراسی مردم کاره‌ای نیستند و چند حزب با چند هزار عضو با یکدیگر رقابت و به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که همواره قدرت حاکم در چرخه دو یا چند حزب ثابت بماند و بقیه مردم فقط باید تماشا کنند».

رییس‌جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم شیراز گفت: «در کشورهای اروپایی و غیراروپایی مردم در اداره حکومت نقش اصیل و واقعی ندارند و مجبورند به این حزب و آن حزب رای دهند و در واقع به گزینه‌هایی رای می‌دهند که این حزب و آن حزب مشخص می‌کنند و گزینه دیگری برای انتخاب ندارند».

وی گفت: «وقتی به میان مردم این کشورها می‌رویم، حرف‌های دیگر و متفاوتی از دولت‌هایشان می‌زنند، آنها از رژیم صهیونیستی متنفر هستند، ولی دولت‌هایشان دربست در خدمت رژیم صهیونیستی هستند».

رییس‌جمهور ادامه داد: «همان‌طور که گفتم در این نظام‌ها اراده مردم تاثیری ندارد؛ تا جایی که می‌بینیم رییس‌جمهور یک کشور بزرگ برای این که رای بیاورد به درخواست‌های سخیف یک گروه کوچک صهیونیستی تن می‌دهد. برای این که رای خود را بیشتر کند بر زشت‌ترین اقدامات مانند هم‌جنس‌بازی و کارهای کثیفی که انسان از بیان آنها شرم دارد، صحه می‌گذارد».

وی گفت: «در نظام‌های لیبرال دموکراسی اول مردم له می‌شوند و به دنبال آن، ارزش‌های انسانی».

رییس‌جمهور ادامه داد: «دولت اسلامی باید متعهد به مردم، در خدمت مردم، غمخوار مردم، مجری مطالبات بحق مردم و در واقع تجلی اراده مردم باشد».

رییس‌جمهور افزود: «دولت اسلامی باید پی‌گیر ارزش‌ها و آرمان‌های الهی باشد و در برابر دشمنان، بدخواهان، زورگویان و مستکبران با عزت و اقتدار بایستد و از حقوق مردم خود دفاع کند، در برابر مردم خود متواضع باشد و در واقع خادم و دست بوس ملت خود باشد».

وی بار دیگر با تاکید بر این که دولت‌ اسلامی نمی‌تواند به جریان‌های قدرت وامدار باشد، اظهار کرد: «اولین تعهد به گروه‌های قدرت به منزله پایمال شدن تمام حقوق ملت و آرمان‌های آن است؛ به همین دلیل در نظام جمهوری اسلامی پایه حکومت مردم هستند. محور حکومت مردم هستند و همه جامعه در یک اتصال آسمانی و الهی بر خط امامت و ولایت به صورت پیوسته در حال شکوفایی و کمال‌اند. در جامعه اسلامی تک تک مردم محترم هستند، نفر به نفر عزیزند، شهر به شهر سرمایه ملت است، روستاها ، اقوام گوناگون، کشاورزان، کارگران و معلمان، دانشجویان و همه اقشار عزیز و مهم هستند و همه از حقوق مساوی در حکومت برخوردارند».

رییس‌جمهور هم‌چنین گفت: «امروز مشکلات جهان از ناحیه چند دولت زورگوست و وقتی مراجعه و وضعیت این دولت‌ها را بررسی می‌کنیم می‌بینیم این دولت‌ها از ویژگی آزادگی برخوردار نیستند و متعهد به یک عده سرمایه‌دار و سازنده تسلیحات نظامی و جنگ‌طلب و خودخواه و حافظ ثروت و قدرت‌اند؛ به همین خاطر هر ظلمی که در هر کجا صورت می‌گیرد آنها حاضر هستند از ظالم دفاع کنند و در برابر مظلومان می‌ایستند».

احمدی‌نژاد با بیان این که دولت‌های اروپایی ، دولت‌های آزاده‌ای نیستند و مشی آن‌ها آزادگی نیست، گفت: «دیدیم که آمدند، صهیونیست‌های آدم‌کش را بر مردم فلسطین مسلط کردند و در برابر جنایت‌های آنها هورا می‌کشند و کف می‌زنند».

رییس‌جمهور با بیان این که صهیونیست‌ها در ارکان قدرت در اروپا و آمریکا نفوذ کرده‌اند، اظهار کرد: «در واقع آنها این کشورها را اسیر خود کرده‌اند و برایشان حکمرانی می‌کنند، می‌بینیم که چه فضایی درست کرده‌اند، وقتی مردم فلسطین از خود در برابر صهیونیست‌های آدم‌کش دفاع می‌کنند، می‌گویند این فلسطینی‌ها تروریست هستند. علت را جویا می‌شویم و به آنها می گویید چرا مردم فلسطین را تروریست می‌نامید، در جواب می‌گویند چون آنها پررو هستند و از خود در برابر ما دفاع می کنند».

وی با بیان این که مدعیان آزادی و حقوق بشر از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، با طرح این پرسش که چرا این حمایت را انجام می‌دهند، اظهار کرد: «علت این امر مشخص است؛ چون آنها آزاده نیستند، بدهکار صهیونیست‌ها و وامدار جریان قدرت هستند و امروز هر مشکلی در جهان به وجود می‌آید به خاطر این دولت‌های فاسد است. مشکل آن‌ها این است که از آزادگی و همراهی با مردم و پی‌گیری ارزش‌های الهی فاصله گرفته‌اند».

رییس‌جمهور ادامه داد: «خدا را شاکریم که ملت ایران ملتی آزاده است و مردم شیراز نمادی از آزادگی ملت ایرانند؛ مردمی که تمام دل و وجودشان در گرو ارزش‌های الهی و آزادگی و عشق به خدا و خاندان پیامبر حضرت محمد(ص) است؛ البته آزادگی بحث جاودانی است که حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به بشریت داده است و این امام بزرگوار پرچم آزادگان جهان است».

محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش به برخی دیگر از مسائل جهانی و «مسائلی که صهیونیست‌ها می‌خواهند به آن پر و بال بدهند» اشاره کرد و افزود: «امروز صهیونیست‌ها می‌دانند که منفورترین گروه در نزد مردم و زشت‌ترین افراد نزد اندیشه‌های پاک مردم هستند. آن‌ها به دنبال این هستند که حساسیت مردم جهان را از خود بردارند و در اجلاس ژنو نیز به دنبال این بودند که مصوبه اجلاس دوربان یک را که می‌گفت رژیم صهیونیستی معادل نژادپرستی است، حذف کنند. آنها می‌خواستند با آرامش و بدون حضور سران کشورها جلسه‌ای را برگزار و این مصوبه را لغو کنند و در واقع به عنوان یک قانون به کشورها ابلاغ کنند؛ همان کاری که در مورد هولوکاست کردند».

رییس‌جمهور با بیان این که باید واقعیت مساله هولوکاست برای همگان آشکار شود و چه خوب بود این مساله در جلسات دانشگاه‌ها و کتب مدارس تشریح می‌شد، اظهار کرد: «آنها در واقع به دنبال این بودند که در اجلاس ژنو( اجلاس دوربان 2) مصوبه اجلاس دوربان یک را لغو کنند و وقتی جمهوری اسلامی تصمیم گرفت در سطح هیاتی بلندپایه در این اجلاس شرکت کند، سرو صدا کردند و گفتند جلسه مهمی نیست و پیام دادند جلسه مهمی نیست، برای چه می‌خواهید بروید؟ گفتند اگر بروید به شما بی‌احترامی می‌شود، ممکن است توهین شود و دائم می‌گفتند این جلسه در سطح شما نیست و یک جلسه بی‌اهمیت است. آنها پیغام‌های زیادی در این ارتباط دادند و هر چقدر بیشتر این پیغام‌ها را می‌دادند، ما برای رفتن مصمم‌تر می‌شدیم».

وی ادامه داد: «حتی برخی از روی دلسوزی اما تحت تاثیر القائات تا قبل از سوار شدن هواپیما به ما می‌گفتند آیا واقعا مصمم هستید در این اجلاس شرکت کنید؟ آنها می‌گفتند اگر صهیونیست‌ها و منافقین در این اجلاس بیایند، بی‌احترامی و بد می‌شود. من گفتم خواهر و برادر عزیز! شما از مسائل جهانی چه می‌دانید که آمده‌اید و حرف دشمن را به فارسی ترجمه می‌کنید و می خواهید به ما دیکته کنید».

رییس‌جمهور هم‌چنین به جلسه خود با دبیر کل سازمان ملل متحد پیش از حضور در اجلاس اشاره کرد و افزود: «در این جلسه بعد از این که در مورد مسائل مختلف صحبت شد آقای بان کی مون به من گفت ما در جلسات مقدماتی بند قبلی اجلاس دوربان یک را که گفته رژیم صهیونیستی معادل نژادپرستی است حذف کرده‌ایم، شما نیز در این اجلاس آرام صحبت کنید تا مساله‌ای پیش نیاید. من به آقای بان کی مون گفتم شما دبیر کل سازمان ملل هستید و باید نشان دهید دبیر کل سازمان ملل هستید نه مال یک دسته و گروه، آیا شما می‌گویید من در مورد غزه صحبت نکنم، آیا در مورد ترور مردم فلسطین صحبت نکنم؟ آیا در مورد حمله به لبنان صحبت نکنم؟ وی گفت صحبت کنید».

احمدی‌نژاد در ادامه به حضور خود در اجلاس ژنو اشاره کرد و افزود: «درابتدای جلسه وقتی برای سخنرانی در جایگاه قرارگرفتم و دعای فرج را خواندم و می‌خواستم وارد بحث شوم دیدم سرو صدا شد و یک آدم که خود را شبیه دلقک‌ها کرده بود - تمام زندگی این‌گونه آدم‌ها دلقک بازی و خیمه‌شب بازی است- قصد داشت حمله کند به سمت من و پلاستیک‌هایی را پرتاب می‌کرد. او انتظار داشت ما عقب‌نشینی کنیم و در برابر این اقدام او و سرو صدایی که ایجاد کرده بود، از خود ضعف نشان دهیم».

وی گفت: «خدا را شاهدم که یک دهم ثانیه در ذهن من گذشت آنها چقدر بدبخت و بیچاره هستند و فکر می‌کنند با این اقدامات ملت و مردم پاک ایران که شعارشان «توپ،تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد» بوده است، عقب‌نشینی می‌کنند».(شعار جمعیت « توپ ، تانک ، مسلسل دیگر اثر ندارد»)

رییس‌جمهور ادامه داد: «چقدر این افراد کوچک و بیچاره هستند که انتظار دارند نماینده ملت ایران از یک شیء پلاستیکی‌شان بترسد».(جمعیت شعار داد: «احمدی‌نژاد دوستت داریم دوستت داریم) که رییس‌جمهور پاسخ داد: «من نیز شما را دوست دارم».

رییس‌جمهور گفت: «یک دهم ثانیه از ذهن من ماجرای دانشگاه کلمبیا عبور کرد».

وی گفت: «چقدر اینها بدبخت هستند که فکر می‌کنند می‌توانند جلو ملت ایران بایستند. من خنده‌ام گرفت و در واقع به بدبختی آنها خندیدم.(جمعیت شعار داد: «مرگ بر صهیونیست)».

رییس‌جمهور ادامه داد: «این افراد را از سالن انداختند بیرون و کسانی که داخل سالن بودند نماینده ملت ایران را همراهی می کردند».

وی گفت: «در ایران کسی پیدا نمی‌شود که در برابر استکبار جهانی یک سانتی‌متر عقب‌نشینی کند».

احمدی‌نژاد افزود: «در این اجلاس یک عده که حدود 25 نفر بودند بلند شدند و برخی افراد را تشویق می‌کردند که بلند شوند. این 25 نفر در برابر 2500 نفری که در سالن نشسته بودند، این 25 نفر بلند شدند و جلسه را ترک کردند».

رییس‌جمهور افزود: «این افراد سال‌هاست که از آزادی بیان صحبت و به پیامبران توهین می‌کنند و وقتی به آنها اعتراض می کنیم می‌گویند تحمل کنید! آزادی بیان است! ولی می‌بینید که تحمل ندارند یک نفر بیاید پشت تریبون قرار بگیرد. 10 دقیقه صحبت کند و جنایت‌های آن‌ها را توضیح دهد. ما فقط جنایت‌های صهیونیست‌ها را بیان کرده‌ایم. حمله به لبنان، حمله به مردم غزه».

وی خطاب به این مسوولان برخی کشورها گفت: «شما تحمل ندارید خودتان را ببینید. ملت ایران یک آینه مقابل صهیونیست‌ها و طرفدارانش گرفت که چهره واقعی خود را ببینند، ولی این چهره آن‌قدر زشت بود که آنها تحمل نکردند و رفتند بیرون».

رییس‌جمهور افزود: «آنها سال‌ها شعار می‌دادند ما می‌خواهیم ایران را منزوی کنیم، اما اکنون خودشان منزوی شده‌اند و در این جلسه نیز معلوم شد چه کسانی منزوی هستند».

وی گفت: «آنها سال‌ها می‌گفتند ما جامعه جهانی هستیم، در صورتی که واقعیت این مساله در حال حاضر آشکار و معلوم شده که نماینده ملت‌هایشان نیستند، چه برسد به جامعه جهانی».

رییس‌جمهور با بیان این که کسانی که جلسه را ترک کردند در اقلیت بودند، گفت: «این کشورهای زورگو باید دست از سیاست های خود بردارند ، باید به آنها گفت بس است. باید خودتان را اصلاح کنید، باید با ملت‌ها زندگی کنید و به ارزش‌ها متعهد باشید و بر اساس ارزش‌ها حرکت کنید، ما به آنها توصیه می‌کنیم در کنار ملت ها بیایند».

وی هم‌چنین گفت: «سنت الهی جاری است و اگر آنها به دعوت‌ها هم پاسخ ندهند سرنوشتشان صدبار بدتر از سرنوشت بوش که اکنون ذلیل‌ترین آدم معاصر است، خواهد بود».

احمدی‌نژاد هم‌چنین به مصاحبه خود با یک خبرنگار آمریکایی که به تازگی انجام شده اشاره کرد و گفت: «ما در این مصاحبه گفتیم راه حل مساله فلسطین راه حل انسانی است و باید اجازه دهیم ملت فلسطین خود آزادانه سرنوشتش را تعیین کند. آن خبرنگار به من گفت اگر مردم فلسطین به دو دولت رای بدهند شما چه می‌کنید. من به وی گفتم چرا برای ملت فلسطین تعیین تکلیف می‌کنید. اجازه بدهید ملت فلسطین خود سرنوشتش را انتخاب کند. این سوال را چند بار تکرار کرد و من به وی گفتم چرا این گونه سوال می‌کنید.اگر ملت فلسطین به برچیده شدن رژیم صهیونیستی رای داد، آیا دنیای غرب از این تصمیم تبعیت می‌کنید یا نه؟ او در پاسخ گفت من دولت نیستم که شما این سوال را از من می‌پرسید. من به وی گفتم: شما دولت نیستید، اما سوال دولت‌ها را از من می‌پرسید، شما بروید این سوال را از آن دولت‌ها در جواب آن سوال بپرسید».

وی گفت: «بعد از این مصاحبه برخی خبرگزاری‌ها شروع کردند به سرو صدا کردن که احمدی‌نژاد وجود دو دولت در فلسطین را پذیرفته است. ما کجای این امر را پذیرفته‌ایم؟ ما چه کاره هستیم، باید اجازه دهید ملت فلسطین خود انتخاب کند».

رییس‌جمهور خطاب به غربی‌ها گفت: «شما از نتیجه انتخاب مردم فلسطین وحشت دارید و به حق اولیه ملت فلسطین احترام نمی‌گذارید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Japan
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۹
0
0
اين آقا چقدر سفر استاني ميره جديدا؟
اصفهان ،كرمان،توابع تهران،فارس اونم در حدود يكماه.
خبريه؟؟؟؟
ناشناس
|
Belgium
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۹
0
0
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، احمدی‌نژاد در بخش دیگری از این مصاحبه، در برابر سوألات پیاپی استفانوپلوس از او، درباره اینکه آیا ایران در صورت تصمیم فلسطینی‌ها برای به رسمیت شناختن اسرائیل، از آن تصمیم حمایت خواهد کرد، سرانجام پاسخ مثبت داد:

http://www.aftabnews.ir/vdchwmn6.23nqwdftt2.html


استفانوپولوس: اما من به عنوان رییس‌جمهور ایران از شما سوالی دارم اگر فلسطین توافقنامه‌ای را با اسراییل امضاء کند آیا ایران از آن حمایت خواهد کرد؟

احمدی‌نژاد: آن‌ها هر تصمیمی بگیرند ما مشکلی نخواهیم داشت. ما چیزی را تعیین نمی‌کنیم. ما از هر تصمیمی که بگیرند حمایت می‌کنیم. به عقیده‌ ما این حق مردم فلسطین است، اما در عین حال انتظار داریم سایر کشورها نیز همین کار را بکنند. دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی باید به حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت‌شان احترام بگذارند.
ناشناس
|
France
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۱
0
0
لطفاً نگاهي به اسامي سالها كه مقام معظم رهبري نام گذاري فرمودند بندازيد!همه ميدونيم كه دولت محترم نهم اصلاً متوجه نشدن كه چه كار كنند؟!انسجام ملت ؛خلاقيت؛ الگوي بهينه مصرف؛آخه كداميك را اين دولت عملي كرده است!؟ميدونيد راستش كاش ما هم رييس جمهور بشيما!خيلي خوش ميگذره!200-300 تا طرح سركاري و هم تو كوله پشتي ميذاريم وجايي هم كه نميگيره!تازه مفتي مفتي ايرانرو هم ميگرديمو كلي مردمو ميذاريم سر كارو حالشو ميبريم؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۱
0
0
با سلام
خوبه خودتون تیتر اول کرده اید که در پیش نویس دوربان دو اسراییل را از بیانیه علیه نژادپرستی حذف کرده اند نه پس از صحبت های رئیس جمهور
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین