کد خبر: ۸۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۵
گزارش کامل مناظره داغ رسایی، مزروعی و گرامی مقدم

رسایی: به عنوان مشاور 4 میلیون تومان حقوق می‌گرفتید/ مزروعی : تهمت است

دلایل رد صلاحیت مزروعی از زبان رسایی اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشست «اولویت‌های دولت دهم» با حضور حجت‌الاسلام رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی، گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و رجبعلی مزروعی، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی از سوی بسیج دانشجویی دانشکده خبر برگزار شد.

مزروعی درباره تحلیل از آخرین میزان اقبال مردم به اصلاح‌طلبان گفت: «هنوز آرایش نیروهای سیاسی در کشور به آن شکل نیست که بتوان چیزی را پیش‌بینی کرد».

وی با بیان این عقیده که ما اصلاح‌طلبان در یک رقابت کاملاً نابرابر وارد شده‌ایم، اظهار کرد: «اما تصور ما بر این است که به دلیل عملکرد‌های موجود و فضایی که در جامعه ایجاد شده، مردم یک اقبالی را به اصلاح‌طلبان نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد اقبال و پشتوانه رای برای اصلاح‌طلبان وجود دارد».

وی افزود: «ما دیدگاه‌ها و نظرات خود را در جامعه اظهار می‌کنیم و با توجه به اینکه دستگاه‌های نظارتی می‌بایست با عدل و انصاف عمل کنند، می‌شود انتظار داشت که اصلاح‌طلبان در انتخابات پیروز شوند».

در ادامه اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی با انتقاد از اینکه دعوت کروبی در دانشکده خبر از طرف دانشگاه لغو شد و دلایل این امر قانع کننده نبود، گفت: «هنوز نمی‌توانیم به صورت دقیق میزان اقبال مردم به اصلاح‌طلبان را ارزیابی کنیم و میزان و درجه آن را بگوییم ولی نشانه‌های آن را می‌گوییم که به چه کمیت و کیفیتی است».

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس هفتم و هشتم شورای اسلامی و همچنین در انتخابات شوراهای سوم اقبال مردم به سمت اصلاح‌طلبان نبوده است، گفت: «اگر میزان مشارکت کم باشد اصلاح‌طلبان رای نمی‌آورند چون اصولگرایان پای ثابت انتخابات هستند.»

وی خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه در دوره‌های گذشته ریاست جمهوری، رییس‌جمهور در دو دوره چهار سال به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شده است در وضعیتی که ما هستیم، احمدی‌نژاد نیز به عنوان رییس‌جمهور دولت ممکن است یک دوره‌ دیگر در انتخابات حضور یابد اما به دلیل آن‌چه ناهنجاری‌ها و اتفاقات و نگرانی‌هایی که در مقاطعی در بحران‌های اقتصادی حادث شده می‌خواند، این ضرورت برای اصلاح‌طلبان ایجاد شده است که وارد صحنه انتخابات شوند و در شرایط کنونی اتفاقاتی در حوزه اقتصاد افتاده که نمی‌توانیم به سادگی از کنار آن عبور کنیم و در این شرایط به قول آقای کروبی هر که در انتخابات شرکت کند ایثار کرده است».

سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به آن‌چه مقوله‌ افزایش سطح فقر در جامعه می‌نامید، اظهار عقیده کرد که توجه به افزایش درآمد نفتی که در دوره‌ سی ساله انقلاب شگفت‌انگیز بود و اتفاقاتی در این چهار سال افتاد و انحراف از برنامه چهارم توسعه و همچنین وضعیت دیپلماسی خارجی ، ما را بر آن داشت که در صحنه‌ انتخابات حضور پیدا کنیم.

در ادامه این نشست، مزروعی درباره علت روی‌گردانی مردم از اصلاح‌طلبان اظهار کرد: «سیاست یک امر مبتنی بر آزمون، خطا و تجربه است و با توجه به اینکه مردم ما در ‌١٢ سال گذشته تجربه هشت سال مدیریت اصلاح‌طلبان و چهار سال دوره اصولگرایان را دارند می‌توانند انتخاب کنند».

وی گفت: «در زمان فعلی همه‌ دستگاه‌ها یک دست بوده و پشت سر دولت هستند.

مزروعی ابراز عقیده کرد: «رشد تولید ناخالص داخلی ایران که اصلی‌ترین شاخص است نسبت به دوره خاتمی نیز افزایشی را نشان نمی‌دهد. درواقع وضعیت نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه از چهار سال گذشته بدتر شده است و مردم به راحتی می‌توانند با مقایسه زندگی، معاش و فضای سیاسی و اجتماعی جامعه دست به انتخاب بزنند».

وی با طرح این سوال که چرا مردم اصلاح‌طلبان را انتخاب نکردند؟ ابراز عقیده کرد که امکان انتخاب برای مردم نسبت به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان وجود نداشته است و گفت: «در انتخابات مجلس هشتم که بنده رد صلاحیت شدم هنوز شورای نگهبان دلیل آن را نگفته است. بنابراین ما با این واقعیت‌ها روبه‌رو هستیم و با توجه به اینکه زندگی روزانه مردم به آن‌ها جهت می‌دهد اگر یک انتخابات عادلانه برگزار شود مردم می‌توانند رای واقعی خود را بدهند».

حجت‌الاسلام رسایی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز اظهار کرد: «ما تا الان در این دوره سی ساله انقلاب، ‌٩ دولت را پشت سر گذاشتیم و هر کدام از این دولت‌ها به دلیل جهت‌گیری‌هایشان مشهور شدند و غیر از دولت موقت و دولت خیانت یعنی بنی‌صدر، بقیه دولت‌ها یعنی دولت مکتبی، جنگ، سازندگی، اصلاحات و دولت عدالت همه خدمت کردند، اما به تناسب هماهنگی‌شان با اهداف و ارزش‌های امام (ره) و انقلاب سطح خدمتگزاری‌شان متفاوت بوده است و این هماهنگی سبب شده که خدمتگزاری بیشتری را به جامعه داشته باشند یا به نسبت این ارزش‌ها و اهداف خدمت‌گزاری‌شان کمتر شده است که در این خصوص دولت اصلاحات به دلیل فاصله گرفتن از این اهداف و ارزش‌ها به کف خدمتگزاری و دولت نهم به سقف خدمتگزاری رسید».

رسایی با بیان اینکه دولت نهم در زمینه‌های مختلف موفقیت‌هایی داشته است، اظهار کرد: «علاوه بر این در دولت نهم جلوی خط انحراف گرفته شد و آن هم این بود که چون در بدنه اجرایی کشور غرب‌زدگی و سکولاریسم نفوذ کرده بود در واقع جلوی این روند نفوذ گرفته شد».

وی افزود: «ما باید در برابر سیاست‌های غربی‌ها که سیاست با هاری همراه است باید برخوردی را داشته باشیم که با سگ هار داریم اگر از حمله سگ هار فرار کنیم به دنبالمان بیشتر می‌دود اگر بایستیم می‌ایستد، اگر دنبالش کنیم فرار می‌کند. ما باید از غربی‌ها طلبکار باشیم نه بدهکار به آنها».

این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص رد صلاحیت مزروعی در انتخابات مجلس هشتم گفت: «در واقع ردصلاحیت شما به دلیل تحصن و استعفا در داخل بدنه حکومت بود که به جان و ریشه افتاده بودید و شما خود خروج از حاکمیت را عنوان کرده بودید که شورای نگهبان هم به عنوان ناظر بر قانون اساسی این کار را آسان کرد، اما حال که می‌خواهید بیایید با تغییر جهت از آمدن‌تان استقبال می‌کنیم».

مزروعی در ادامه این نشست در پاسخ به رسایی، گفت: «در رابطه با نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبری باید بگویم که این نامه را باید مورد تحلیل و بررسی قرار داد و من در حال حاضر نیز از آن دفاع می‌کنم. آقای رسایی سخنگوی شورای نگهبان هستند و توضیحاتی که امروز ارایه کردند شورای نگهبان تا به حال ارایه نکرده بودند و ما را طبق ماده ‌٢٨ قانون انتخابات ردصلاحیت کردند که به معنای عدم اعتقاد و التزام به اسلام و جمهوری اسلامی بود یعنی می‌گویند ما اصلا مسلمان نیستیم و سوال این است آیا در جمهوری اسلامی کسی نمی‌تواند در اعتراض به امری ناحق تحصن کند»؟

وی با بیان این که آقای رسایی می‌گوید در دوره‌هایی از آرمان‌ها فاصله گرفته‌ایم و در دولت نهم به آرمان‌های انقلاب بازگشت داشته‌ایم. باید پرسید کدام آرمان؟ مگر نه اینکه استقلال و آزادی و به خصوص آزادی از مهمترین آرمان‌هایی هستند که مردم ما به خاطر آنها انقلاب کردند، ابراز عقیده کرد: «باید پرسید آیا آزادی در دولت نهم بیشتر شده یا کمتر در حالی که حتی به نظر من در دولت نهم از آرمان‌ها فاصله گرفته شده است. آیا در حال حاضر جامعه از نظر اخلاقی ارتقاء یافته است؟ و آیا دروغ، تملق و فساد زیادتر شده و یا کمتر»؟

در ادامه این مناظره گرامی‌مقدم در جواب گفته رسایی مبنی بر اینکه بین شما دو نفر(گرام‌مقدم و مزروعی) با نشستن من در وسط شما فاصله افتاده است، گفت: «قلب‌های ما با هم است. در جبهه اصلاحات گروه‌های متعددی وجود دارند که به هم نقد دارند اما نقاط مشترک زیادی نیز دارند».

سخنگوی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: «در رابطه با انتخابات شوراها که ما همیشه به آن اعتراض داشته‌ایم پاسخی به ما داده نشده است تا قلب‌هایمان آرام گیرد و در انتخابات شوراها هر چه تلاش کردیم تا نمایندگان ما پای صندوق‌ها حضور پیدا کنند با این موضوع موافقت نشد و تنها در کنار آن خواستیم تا بنابر گزارشاتی که شده بود پرینت صندوق‌های تهران را به ما بدهند که تا به امروز این اتفاق نیفتاده است و از وزیر کشور وقت آقای پورمحمدی نیز درخواست کردیم که تا به امروز بعد از ‌٢٨ ماه جوابی داده نشده است. البته در انتخابات مجلس هشتم نیز همین درخواست را داشتیم».

وی ادامه داد: «در حوزه اقتصاد قطعا هر جریانی دارای ایرادات و اشکالاتی است؛ اما باید این ایرادات با منطق سازگار باشد؛ چرا که همه ما از علاقه‌مندان به نظام و جمهوری اسلامی هستیم و سوابق روشن است».

گرامی‌مقدم به نفت ‌١٨ دلاری زمان اصلاحات و ‌١٣٠ دلاری در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: «رشد اقتصادی ما بالای هفت درصد بود که از اوایل انقلاب بی‌نظیر بوده است که البته در سایه سرمایه‌گذاری پتروشیمی، سیمان و ... بوده است و این آمار را بانک جهانی و بانک مرکزی اعلام کرده‌اند و تورم را حدود ‌٤/١١ درصد تحویل داده‌ایم».

وی افزود: «در مجلس هفتم گفتند در دوره سازندگی ‌٤٧ درصد تورم وجود داشته و ما اصلاح‌طلبان عرضه داشتیم آن را به ‌٤/١١ برسانیم و در حوزه بیکاری هفته قبل بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ بیکاری به ‌٧/٢٦ درصد رسیده است و این در حالی است که وقتی تورم بالا می‌رود باعث کاهش قدرت خرید مردم می‌شود».

گرامی‌مقدم ادامه داد: «در دولت ما همه شاخص‌ها رو به رشد بود و در کوچک کردن دولت سالانه پنج درصد را قول داده بودیم اما تا هشت درصد پیش رفتیم در حالی که در دولت فعلی سالانه دولت هشت درصد فربه و چاق شده و باعث از بین رفتن بسیاری از درآمدهای ملی شده است».

سخنگوی حزب اعتماد ملی، با طرح این پرسش که ما درآمد پتروشیمی را به دو میلیارد در برنامه سوم توسعه رساندیم و در حال حاضر چقدر است؟ گفت: «بگویید دولت نهم در ارایه رفاه به ملت ایران و ارزش‌هایی که مورد احترام همه ما است و مردم برای آن جانفشانی کرده‌اند چه اقداماتی انجام داده و تا به حال چه اتفاقاتی رخ داده است»؟

رسایی در ادامه گفت: «نباید گفت مسئله اصلی مردم ما آزادی است؛ چون مردم ما آزاد هستند و پای صندوق می‌آیند و همین حرف‌های آقای مزروعی فردا در روزنامه‌ها و حتی در صدا و سیما منتشر می‌شود».

وی افزود: «آیا در حال حاضر مشکل مردم فقر و تبعیض و فساد شده و آیا آن روز این موضوعات مطرح نبوده است»؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، به سخنانی از خاتمی و کروبی در این رابطه اشاره کرد و گفت: «شاهدیم که هاشمی را در مجلس ششم تخریب می‌کردند اما در انتخابات نهم تقدیس شد و ادعا می‌کنند که به عنوان بچه‌های نظام از حقوق‌شان محروم مانده‌اند. باید پرسید آیا اولین کسی که نظارت استصوابی را مطرح کرد امام (ره) نبود و آیا امام (ره) آزادی را در کشور محدود کردند»؟

وی ادامه داد: «می‌گویند در دوره‌های قبل ایرادات جزیی بوده است، اگر این‌طور است چرا کروبی گفته است حمایت مشارکت و سازمان مجاهدین از موسوی با علامت سوال مواجه است. پس معلوم است مبانی متفاوت شده و برخی دوستان عقب‌گرد کرده‌اند و معتقدند خط امام (ره) جواب نمی‌دهد. البته گویا عکس امام (ره) جواب می‌دهد چون از آن استفاده می‌شود».

رسایی تصریح کرد: «خط امام (ره) می‌گوید در برابر آمریکا بایستید و نباید نامه نوشت و در برابر آن کوتاه آمد».

وی در رابطه با بحث تورم، گفت: «در دولت هاشمی تورم ‌٤٧ درصد بود که در همان دولت به ‌٢٥ درصد رسید و قبول دارم که در دولت اصلاحات به ‌٥/١٢ و در حال حاضر به ‌٢٥ درصد رسیده است اما طی آمار بانک مرکزی میزان کار عمرانی در این دولت قابل مقایسه با گذشته نیست و مطابق پژوهش‌هایی که انجام شده اگر سهمیه‌بندی سوخت اعمال می‌شد ‌١٥ درصد تورم ایجاد می‌شد پس چاره‌ای نداشتیم برای حل مشکل سوخت این عمل را که آرزوی دولت اصلاحات و سازندگی بود را انجام دهیم پس دولت نهم جسارت و شجاعت این کار را داشته است و اگر تورم را ‌١٢ درصدی از شما گرفته باشیم با توجه به این ‌١٥ درصد در حال حاضر باید به ‌٢٧ درصد می‌رسید البته فقط با در نظر گرفتن موضوعات مربوط به سوخت به غیر از تحریم و حب و بغض‌ها و ...».

وی افزود: «دولت سازندگی را دولت پرکاری دانسته‌اند و مقام معظم رهبری مدال پرکاری را به این دولت داده‌اند. البته به بحث پرخرجی‌ها نیز در این دولت بوده که این روند در دولت اصلاحات ادامه یافت و با توجه به این مطالب باید از دولت نهم برای به وجود آمدن همین وضعی که وجود دارد تشکر کرد».

وی افزود: «خود آقای خاتمی می‌گوید باندبازی و سطحی‌نگری خسارت‌های بزرگی به اصلاحات زد. اگر در بین شما دروغ حاکم نبوده چرا به مردم اصلاحات را جور دیگری معرفی کرده‌اید و چرا در حال حاضر دو تعریف برای اصلاحات وجود دارد»؟

در این هنگام گرامی‌مقدم، گفت: «این اختلاف نیست و تکثر است که باعث توسعه سیاسی کشور می‌شود».

رسایی در ادامه تصریح کرد: «اصلاحات به دلیل تعاریف متعددی که متضاد بود و همدیگر را خنثی می‌کرد یک خلاء ایجاد کرد».

در ادامه این جلسه گرامی‌مقدم در پاسخ به سوالی از دانشجویان مبنی بر اینکه شما هشت سال فرصت داشتید چرا در سال ‌٨٤ با عدم اقبال مردم مواجه شدید؟ ابراز عقیده کرد که در اثر آن‌چه اصولگرایان برای دولت اصلاح‌طلب به وجود آوردند این اتفاق افتاد که از جمله می‌توان به انتخابات شوراها و ردصلاحیت‌ها اشاره کرد.

وی همچنین در مورد گفته رسایی مبنی بر حمایت مولوی عبدالحمید از موسوی گفت: «اینها یک قوم یا گروه هستند که تصمیم می‌گیرند و برای تصمیمات خود آزادند و ممکن است با کروبی یا میرحسین باشند و ما در این رابطه هیچ موضعی نداریم؛ چرا که هر تصمیمی را هر گروهی بگیرد برای ما محترم است و ما اصل آزادی تفکرات را می‌پذیریم».

در ادامه رسایی در جواب صحبت دانشجوی دیگری که پرسید شما می‌گویید مردم به ما دروغ نمی‌گویند در حالی که این شمایید که به مردم دروغ می‌گویید، گفت: «این حرف درست است چون مردم ایران در هر دوره‌ای وظیفه خود را انجام داده‌اند ما مسوولین باید پاسخگو باشیم و نتیجه اعتماد مردم را به آنها بدهیم».

گرامی‌مقدم در جواب به سخنان رسایی، گفت: «خاتمی اصلاحات را نقد کرد و این بد نیست و به معنای تناقض نمی‌باشد اما تناقض‌های مسوولان فعلی را می‌توان در این مدت مورد بررسی قرار داد از جمله اینکه پول نفت بر سر سفره‌ها می‌آید، قیمت نفت تا ‌٢٠٠ دلار افزایش می‌یابد و از ‌١٢٠ دلار کاهش نخواهد یافت، تورم تا ‌١٠ درصد پایین می‌آید و....».

گرامی‌مقدم در جواب پرسش دانشجویی در رابطه با وضع دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها و برنامه‌های کروبی در این زمینه، گفت: «کروبی عملکرد گذشته‌اش و عملگرایی‌اش یک تضمین است و سابقه مدیریتی او در مجلس و بنیاد شهید نشان داده که هر حرفی زده پایش ایستاده است؛ مگر در شرایطی که عقل حکم کند».

وی افزود: «در مورد دانشجویان باید همه تفکرات تشکل داشته باشند و ما در صورتی که رای آوریم در حوزه دانشگاه‌ها برنامه‌هایی خواهیم داشت و انتخاب روسای دانشگاه‌ها و حتی رییس گروه‌ها را انتخابی خواهیم کرد».

سخنگوی حزب اعتماد ملی، گفت: «حمایت کروبی از دانشجویان پوشیده نیست و حتی شاهدیم زمانی که کروبی با حرکت دانشجویان موافق هم نبود اولین کسی بود که از آنها حمایت می‌کرد؛ بنابراین در این زمینه برنامه‌هایی تدوین شده است که ارایه خواهد شد».

در ادامه مزروعی گفت: «مشکل اصلی کشور را در حال حاضر نیز آزادی و مردم‌سالاری می‌دانم؛ چون در کشوری که آزادی و مردم‌سالاری وجود داشته باشد، مشکلات اقتصادی، فقر، فساد و تبعیض نیز حل می‌شود و علت افزایش فقر در زمان فعلی را این می‌دانم که از آزادی و مردم‌سالاری دور شده‌ایم».

وی افزود: «در سال گذشته ‌٣٤ روزنامه و نشریه توقیف شده است و ‌٩٥ درصد رسانه‌های کشور در دست یک جریان فکری است. پس اگر ما روی بحث اقتصاد متمرکز می‌شویم به این علت است که در انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم، دولت نهم بر روی بحث اقتصاد و این‌که نفت را بر سر سفره مردم می‌آورند، متمرکز شده بود».

عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی تصریح کرد: «در مورد میزان کارهای عمرانی، آمارهای بانک مرکزی نشان داده که بر اساس نرخ رشد سرمایه‌گذاری، به طور متوسط از ‌١١ درصد در برنامه سوم توسعه به ‌٤/٨ درصد در سه سال اخیر کاهش یافته‌ و سرمایه‌گذاری در کشور به کمتر از نصف کاهش یافته است. پس این‌که کار عمرانی زیاد شده را باید با عدد و رقم تحلیل کرد».

مزروعی گفت: «درباره استناد به امام (ره) باید بگویم اجتهاد باید مبتنی بر زمان و مکان باشد. به طور مثال در سال ‌٦٥ امام گفت اگر از صدام بگذریم از آل سعود نمی‌گذریم، اما ما در سال ‌٧٠ با عربستان رابطه برقرار کردیم. پس استناد به سخن امام (ره) نمی‌تواند مصداقی جواب دهد؛ در حالی که می‌گوییم معتقد به خط امام و راه امام هستیم که به خاطر آن انقلاب کردیم».

وی ضمن انتقاد از بحث نظارت استصوابی در عین حال گفت: «با همین نظارت استصوابی شورای نگهبان در مجلس پنجم عزت‌الله سحابی را تایید صلاحیت کردند. چه طور آن زمان آن‌گونه و امروز این‌طور است»؟

وی در مورد صحبت‌های رسایی مبنی بر اینکه ‌١٥ درصد تورم مربوط به سهمیه‌بندی است، گفت: «در صورتی که حذف یارانه‌ها اتفاق می‌افتاد این حرف درست بود و سهمیه‌بندی در افزایش نرخ تورم سهمی ندارد».

عضو جبهه مشارکت در ادامه گفت: «اینکه اصلاح‌طلبان گفته‌اند ما تئوری اقتصادی نداشته‌ایم مطرح است اما شاهدیم باهنر و دیگر اصولگرایان نیز گفته‌اند بزرگ‌ترین اشکال دولت نهم این است که هیچ استراتژی اقتصادی نداشته پس اگر این اختلاف نیست در حال حاضر هیچ اختلافی میان اصولگرایان، مجلس و دولت وجود ندارد».

مزروعی در جواب سوالی از سوی دانشجویان مبنی بر اینکه درآمد نفتی در دولت نهم به کجا رفته است؟ گفت: «طبق گزارش بانک مرکزی دولت در چهار سال گذشته ‌٢٠٠ میلیارد دلار بودجه هزینه کرده است و درآمد حاصل از نفت ‌٢٧٠ میلیارد دلار بوده است و من در مورد این ‌٧٠ میلیارد دلار هیچ ردپایی نمی‌بینم».

در ادامه حجت‌الاسلام رسایی در ادامه گفت: «آقای موسوی رسما باید اعلام کند مواضع امروز مزروعی موضع ایشان است؛ چون آقای مزروعی به نمایندگی از ستاد ایشان در این جلسه حضور دارند؛ یعنی آقای موسوی نیز معتقد است مشکل اصلی مردم فقر، فساد و تبعیض نیست؛ بلکه آزادی است».

رسایی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه شکست احتمالی آقای احمدی‌نژاد چه پیامی برای اصولگرایان خواهد داشت؟ گفت: «‌٢٢ خرداد می‌آید و مردم تصمیم می‌گیرند و اگر مردم تصمیم بگیرند به تفکر دیگر سلیقه و مدیریت دیگری رای دهند ما می‌پذیریم».

وی افزود: «در مورد اینکه این یک میلیارد دلار کجا رفته است باید بگویم بر اساس آمار رسمی در دولت نهم ظرفیت تولید آلومینیوم دو برابر، مس ‌٥/١ برابر، سیمان دو برابر شده است و در مورد فولاد و حمایت از اقشار کم درآمد نیز پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که همه اینها همان بوی نفت است که دوستان ما مثل آقای مزروعی حس نمی‌کنند و در حالی که مردم در سفرهای استانی به استقبال احمدی‌نژاد می‌آیند مردم را دلفین می‌خوانند».

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به مزروعی، گفت: «شما در زمانی که مشاور وزیر نفت بودید ماهی چهار میلیون تومان حقوق می‌گرفتید چطور بوی نفت را احساس نکرده‌اید»؟ در این هنگام مزروعی اعتراض کرد و گفت: «این یک تهمت است که تعدادی از حاضران نیز اعتراض کردند».

در ادامه گرامی‌مقدم خطاب به حجت‌الاسلام رسایی، گفت: «در هیچ جای کشور به مشاوری چهار میلیون تومان حقوق نمی‌دهند پس حرف خود را پس بگیرید».

رسایی در ادامه گفت: «شاید ادعای من غلط باشد و اینقدر شجاعت دارم که اعلام کنم در مناظره‌ای که با آقای مزروعی داشته‌ام اطلاعاتی که ارایه کرده‌ام غلط بوده است و این را در سایت خود نیز اعلام می‌کنم».

در ادامه عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، گفت: «در دولت نهم بودجه فعالیت‌های فرهنگی و مساجد و کتب افزایش پیدا کرد. در حالی که در زمان اصلاحات تک تک کتاب‌های من زیر تیغ شلاق سانسورهای آقایان قرار گرفت».

وی در ادامه در پاسخ به مزروعی، گفت: «شما می‌گویید زمان و مکان در اجتهاد تاثیر دارد؛ لذا دوستان می‌دانند معنای حکم حکومتی یعنی چه در حالیکه آن را دیکتاتوری ترجمه می‌کنند. پس باید بدانیم جایگاه رهبری و ولایت فقیه برای چیست و باید در جاهایی که به خط قرمز می‌رسیم به ولی فقیه رجوع کنیم.»

رسایی افزود: «معتقد به خط و راه امام (ره) هستم و رهبری در رابطه با بحث نظارت استصوابی صریحا اعلام نظر کرده‌اند».

در این هنگام مزروعی خواست که این موضوع با مدرک عنوان شود و رسایی در پاسخ به او، گفت: «اگر من با مدرک این موضوع را اثبات کردم شما باید رسما در مورد نظارت استصوابی اعلام موضع کنید».

رسایی در ادامه ضمن اینکه کروبی را فردی پایبند به مبانی امام (ره) دانست، گفت: «البته در بعضی موارد به ایشان انتقاداتی داریم مانند تیتر دیروز روزنامه اعتماد ملی و همچنین در مورد بحث عزت‌الله سحابی و نهضت آزادی باید بگویم که باید حال فعلی افراد را مدنظر قرار داد و بهترین قاضی مردم هستند و این را باید بپذیریم پس نباید بگوییم اگر مردم به استقبال خاتمی رفتند شریفند و اگر به استقبال احمدی‌نژاد رفتند دلفین هستند».

وی افزود: «بله افرادی هستند مثل آقای باهنر و ... که انتقاداتی را وارد کرده‌اند در حالی که آقای خاتمی خودش در مورد خودشان حرف‌هایی زده است؛ اما احمدی‌نژاد مبانی دارد که بر پایه آنها صحبت می‌کند».

در ادامه گرامی‌مقدم با اشاره به اینکه کمتر از ‌٥٥ روز به انتخابات مانده است، گفت: «باید عملکرد دولت نهم را ارزیابی کنیم و دلایل معرفی کاندیداهای خود را بگوییم».

وی افزود: «آقای رسایی رقم‌هایی را می‌گویند که پاسخ ما نیست و به معنای موفقیت دولت نهم نیز به حساب نمی‌آید چرا که مگر ایجاد یک مجتمع فولاد سه ساله امکان‌پذیر است پس باید آمار بیکاری و فقر را نیز در حال حاضر مورد بررسی قرار داد».

سخنگوی حزب اعتماد ملی، به بحث شهرام جزایری اشاره کرد و آن را موضوعی کاملا سیاسی دانست و گفت: «به خاطر مقاومت آقای کروبی برای آزادی یک نماینده مجلس، ایشان حکم آقاجری را یک ننگ دانستند و باید بگوییم کروبی قبل از انقلاب نیز از زندانیان سیاسی بسیاری حمایت کرده و خود ایشان نیز مورد حمایت امام (ره) بوده است. بهتر است شما بگویید یک میلیارد دلاری که گم شده است کجا رفته»؟

گرامی‌مقدم در ادامه پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با آن‌چه توزیع سیب‌زمینی رایگان خوانده شد، با بیان این که قریب به کمتر از ‌٥٠ روز به انتخابات مانده است در حالی که می‌دانیم در همه کشورها یکسال قبل از انتخابات رسانه‌ها در اختیار رقابت‌کنندگان قرار می‌گیرند تا مردم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند، ابراز عقیده کرد که در حالی که ‌٥٠ روز مانده به انتخابات هر هفت کانال در رسانه ملی احمدی‌نژاد را نشان می‌دهند. بحث سیب‌زمینی که از این موضوع بسیار راحت‌تر است و حتی شاهد آن هستیم که پول‌هایی در روستاها خرج می‌شود».

رسایی از گرامی‌مقدم خواست تا با مدرک صحبت کند و گرامی‌مقدم در پاسخ گفت: «من در برخی از این سفرها حضور داشته‌ام و با چشم خودم دیدم و اگر لازم باشد فیلم آن را نیز می‌آورم».

در ادامه گرامی‌مقدم با اشاره به آن‌چه آن را حمایت آیت‌الله جنتی و فیروزآبادی سه ماه قبل از انتخابات از احمدی‌نژاد می‌خواند، گفت: «باید پرسید آیا این عادلانه است و آیا این شما نیستید که با این فضاهای غیر قانونی خط امام (ره) را زیر سوال می‌برید»؟

وی تصریح کرد: «در سراسر کشور بحث صیانت از آراء مطرح است و هر ‌١٥ ناظر در شعبه‌ها اصولگرایند. در حالی که بر اساس ماده ‌٥٥ قانون انتخابات از هر طرف باید یک ناظر حضور داشته باشد چطور آنها از یک نفر ما واهمه دارند و ما نباید از ‌١٥ نفر آنها واهمه داشته باشیم».

در ادامه رسایی، گفت: «نمی‌شود سیئات یک چیز را به نام یک نفر بدانیم اما حسنات را به نام همه و اگر قبول دارید حسنات برای همه است سیئات نیز باید مال همه باشد که البته به نظر من این‌طور نیست و باید بگویم در رابطه با رشد کار عمرانی در کشور رشد طبیعی وجود داشته که در دولت نهم شیب گرفته است».

وی به موضوع سیب‌زمینی رایگان اشاره کرد و گفت: «اگر دولت می‌خواست با توزیع سیب‌زمینی رایگان رأی بدست آورد این امری غیر منطقی است چون می‌توانست برنج یا کالای با ارزش دیگری را توزیع کند».

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در پایان در رابطه با موضوع شهرام جزایری خطاب به گرامی‌مقدم، گفت: «خدمت آقای کروبی برسانید کمک قبل از انقلاب با بعد از انقلاب تفاوت می‌کند چرا که قبل از انقلاب با شکنجه و امثال اینها همراه بوده و مخلصانه بوده است که گرامی‌مقدم در پاسخ به او گفت: «آقای کروبی نیازی به این پول‌ها ندارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین