کد خبر: ۸۷۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۵

تاکید آیت‌الله یزدی بر ثمرات بسیار حیاتی هم‌فکری علما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشست‌های تخصصی کمیسیون‌های چهارمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح روز چهارشنبه در حوزه‌ علمیه امام خمینی(ره) اهواز آغاز شد. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در ابتدای نشست مشترک اعضای کمیسیون‌ها آیت‌الله محمد یزدی گفت: «همفکری علما و صاحب نظران در مسائل فرهنگی و سیاسی ثمرات بسیار حیاتی برای جامعه و نظام اسلامی دارد». 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دستاورد اجلاسیه‌های مختلف این جامعه گفت: «پس از مشخص شدن مصوبات کمیسیون‌ها، گروههای کارشناسی جامعه مدرسین نتایج به دست آمده را بررسی و جهت ابلاغ به مسئولان نظام آماده می‌کنند». 

وی به اعضای کمیسیون‌ها توصیه کرد که نظرات خود را به دور از هرگونه ملاحظه‌ای بیان کنند چرا که نتایج این اجلاسیه به کل نظام مربوط می‌شود. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری دبیر اجلاسیه با تشریح روند تعیین موضوعات کمیسون‌ها گفت: «معاونت روحانیت جامعه مدرسین با بهره گرفتن از نظرات اعضاء، کارشناسان، نمایندگان خبرگان و ائمه جمعه استان‌ها برنامه‌ریزی برای تشکیل کمیسیون‌ها را آغاز نمود».
 
وی افزود: «موضوعات تعیین شده کمیسیون‌ها پس از تصویب هیئت رئیسه جامعه مدرسین جهت بررسی کارشناسی به کارگروههای تخصصی ابلاغ گردید و امروز مرحله اظهار نظر اعضای کمیسیون‌ها آغاز می‌شود».
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت مطالبه نتایج عملی مصوبات از سوی اعضای کمیسیون‌ها گفت: «این مصوبات جهت بررسی بیشتر به اجلاسیه علمای سراسر کشور که از سوی جامعه مدرسین در قم برگزاری می‌شود ارائه خواهد شد». 

همچنین در ابتدای این نشست آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز با خیر مقدم به مهمانان شرکت کننده، ابراز امیدواری کرد این اجلاسیه برکات فراوانی برای منطقه داشته باشد. 

گفتنی است کمیسیون‌های چهارمین اجلاسیه منطقه‌ای در نوبت صبح و بعدازظهر با عناوین: « فرقه ها ، نگرانیها و راهکارها »، «مکاتب و عرفانهای دروغین»، « روحانیت و تعامل با فرهنگ های بومی و منطقه ای» و «راهکارهای ارتقاء سطح فرهنگ دینی جامعه » امروز آغاز به کار کرد و فردا نشست عمومی اجلاسیه در اهواز برگزار خواهد شد.
اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روزهای نهم ودهم اردیبهشت با حضور اعضای جامعه مدرسین، علمای استانهای خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد در اهواز برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین