کد خبر: ۸۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۸

مرعشی: به پیش از مشروطه بازگشتیم

کشور را با چه شرایط و امکاناتی تحویل گرفتید و با آن چه کردید؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی  اظهار داشت: «ما مفتخریم که قبل از اسلام هم ملت موحدی بودیم و می‌دانیم که در نهایت این خداوند است که اعمال ما را رد یا تایید می‌کند و هر چه هنر برای بیان واقعیت‌ها و افزایش آگاهی مردم داریم باید با توکل و توجه به خداوند متعال باشد تا ما را از این رنج‌ جانکاه نجات دهد».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب از کرمان، سید حسین مرعشی، در همایش حامیان میرحسین موسوی در استان کرمان تاکید کرد: «انتخابات جاری تقریبا از همه‌ انتخابات بعد از انقلاب متفاوت است که نه مبارزه اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی که مبارزه‌ همه‌‌ ملت با بی‌هویتی و مبارزه صداقت و صمیمیت در مقابل فریب‌کاری و بازی با عقاید و سرنوشت یک ملت است».
 
او اظهار داشت: «من به عنوان منتقد دولت آرزویم این بود که بگویم مردم رای بدهند ولی چون دولت خوب عمل کرده است شانسی نداریم اما متاسفم که باید بگویم که باورم نمی‌شد این گروه با مردم، کشور و نظام این گونه رفتار کرده است که تنها راه چاره، تغییر و حرکت و جنبش است».
 
مرعشی گفت: «مهندس موسوی را امام خمینی(ره) مهندس موسوی کرد تا روزی کشور را نجات دهد و امروز هم باید به ذخایر امام(ره) مراجعه کنیم تا جمهوری اسلامی امام خمینی را نجات دهیم. پیروزی موسوی پیروزی ملی و پیروزی تفکر امام و اصولگرایان با فضیلت خواهد بود».
 
وی در ادامه اذعان داشت: «متاسفیم اصولگرایانی که در جلسات خصوصی با ما می‌نشینند و از وضعیت موجود انتقاد می‌کنند و می‌دانند چه بر سر منابع و ثروت این مملکت آمده پشت تریبون از این جریان حمایت می‌کنند».
 
او با اشاره به این که امام(ره) تبلور شخصیت، منش، بزرگی، ایستادگی، شهامت و همه‌ مردان بزرگ ایران بود که جمهوری اسلامی را به ثمر رساند گفت: «مگر جمهوری اسلامی ساده به دست آمده است که با مماشات اجازه دهیم چند نفر که هویتشان مشخص نیست نظام را به چالش بکشند. مگر برای مملکت کم زحمت کشیده شده و کم خون ریخته شده است؟».
 
استاندار اسبق کرمان افزود: «بعد از صد سال مبارزه برای حاکمیت قانون در کشور، قانون مصوب مجلس را رئیس‌جمهور چیز دیگری برای اجرا ابلاغ می‌کند و مجلس هم سکوت می‌کند و فقط نامه می‌نویسد. معلوم است مجلسی که انتخابش را شورای نگهبان به آن صورت مدیریت بکند مجلسی نیست که در برابر تخلف رئیس‌جمهور مقاومت بکند و انگار به سال 1280 قبل از مشروطیت برگشته‌ایم».
 
مرعشی عنوان كرد: «یک خانمی را می‌اندازند جلو تا به هر کس هر چه دلش می‌خواهد بگوید نه مراجع‌ تقلید احترام داشته باشد، نه روحانیت احترام داشته باشد نه نهادهای موثر کشور حیثیتی داشته باشند، نه جریانات و شخصیت‌ها و کارشناس‌ها». 

وی خطاب به دولت نهم اظهار داشت: «ببینید کشور را با چه شرایط و امکاناتی تحویل گرفتید و با آن چه کردید. درآمدهای بی‌سابقه‌ نفت یعنی 270 میلیارد دلار پول و سیاست‌های اصل 44 برای واگذاری بیش از 2000 میلیارد دلار شرکت‌های دولتی اختیار و امكانات کمی بود؟ همین آقای جهانگیری وزیر صنایع و معادن بودند چند بار از مقامات عالی کشور تقاضا کردند اجازه بدهید 40 درصد از فولاد مبارکه را به بخش خصوصی بفروشیم تا 10 میلیون تن ظرفیت فولاد جدید ایجاد کنیم مگر کسی اجازه داد؟ حالا شما فولاد و بانک‌ها و بیمه‌ها و شرکت مس را می‌توانستید بفروشید و فروختید ولی چیزی به جای آن ایجاد کردید؟».
 
مرعشی ادامه داد: «از این منابع کدام صنعت در کشور مستقر شد؟ آقای موسوی در زمان جنگ نخست‌ وزیر کشور بودند و صنایع مس باهنر و صنایع لاستیک یادگار ایشان در کرمان است آن هم در زمان جنگ. آن روز برای 200 هزار دلار ارز باید یک‌سال و نيم مکاتبه می‌کردیم و من می‌پرسم شما در این چند سال با این همه امکانات و منابع آن صنعتی را که ایجاد کرده‌اید و کلنگ زده‌اید کجاست؟».
 
وی افزود: «نباید اجازه داد با سستی و کنار نشستن یک چنین اتفاقاتی در کشور بیافتد و کسانی که می‌گویند رای آن‌ها اثر ندارد باید باور کنند که هر رای‌شان اثر زیادی دارد. در این انتخابات، هم کاندیدا داریم و هم فرصت که باید از این موقعیت استفاده شود و همه به صحنه بیایند و ما در سال 88 نیاز به حضوری گسترده‌تر از خرداد 76 داریم».
 
او در ادامه‌ ‌سخنان خود كه با تشویق‌های مداوم حضار حمایت می‌شد اظهار داشت: «به وعده‌هایی که دولت نهم داد نگاه کنید... بهره‌ بانکی را قرار بود کم کنند اما بانک‌های دولتی وام‌های با بهره‌ 26 درصد می‌دهند. تورم، اشتغال، توسعه‌ صنایع، اخلاق و فضيلت‌ها به چه وضعی درآمد؟ آن وقت نامه از مردم بگیری و بابت آن پول بدهی و از نیاز مردم سوء استفاده شود و از اين نیاز به عنوان ابزار بردگی سیاسی استفاده کنند؟».
 
او در پایان عنوان کرد: «مردم بنشیند و بزرگان سکوت بکنند تا کسی با پول رای بخرد؟ آیا می‌توانیم با این وضعیت کشور را اداره کنیم؟ ما نیاز داریم که به دور از خودخواهی و تعصب و کج‌اندیشی مردم را بسیج کنیم تا به صحنه بیایند تا کاری که مجلس و دیگران نکردند مردم ان‌شاءالله انجام دهند تا زندگی و حیات و صداقت و کار و تلاش و سازندگی و اصلاحات ریشه بدواند».
 
گفتنی است خانه‌ شهر کرمان مملو از جمعیتی بود که بنا به دعوت ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان استان کرمان به همایش بزرگ حامیان مهندس میرحسین موسوی آمده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۲
0
0
احسنت به این گفتار سنجیده حرفی که از دل براید لاجرم بردل نشیند
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۲
0
0
ضربه اي كه با نام اصولگرايي به ايران و اسلام زدند حتي شاه هم نزد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین