کد خبر: ۸۷۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۹
با تصویب ماده یک لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها ظرف پنج سال؛

قیمت برق، گاز،‌ بنزین و گازوئیل آزاد می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مخبر کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی از تصویب ماده یک لایحه هدفمند شدن یارانه‌ها در جلسه روز چهارشنبه این کمیسیون خبر داد.

سیدکاظم دلخوش در گفتگو با خبرنگا اقتصادی آفتاب افزود: «این ماده پس از بحث و بررسی اعضای کمیسیون ویژه با تغییرات جزئی تصویب شد».

به گفته وی بر اساس ماده یک لایحه هدفمند شدن یارانه‌ها، دولت مکلف است اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را با رعایت شرایط خاصی طی برنامه پنجم توسعه، انجام دهد.

او گفت: «پیش از لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها لایحه طرح تحول اقتصادی در مجلس مطرح شد که در آن اصلاح امور بانکی، گمرکی، توزیع عادلانه کالا‌ها و یارانه‌ها عنوان شده بود».

وی افزود: «اما لایحه هدفمند کردن در زمان بررسی بودجه به مجلس فرستاده شده و مجلس یک فوریت آن را تصویب کرد».

دلخوش در مورد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: «دولت با هدف، تحقق عدالت اجتماعی، هماهنگی اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی و همچنین بهینه‌سازی مدیریت منابع و مصارف این لایحه را تنظیم کرده است».

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از یارانه‌ها به اقشار متمول جامعه که نیازی به آن ندارند تعلق می‌گیرد، گفت: «دولت با ارائه این لایحه می‌خواهد که یارانه‌ها عادلانه تقسیم شود».

مخبر کمیسیون ویژه ضمن اظهار بی‌اطلاعی از مبلغ یارانه‌های احتمالی نقدی گفت: «بر اساس لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها،‌ مبلغی به عنوان یارانه‌های نقدی پرداخت می‌شود اما این موضوع باید از سوی مجلس بررسی شود و آنها در صورت تصویب قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد».

دلخوش در پاسخ به این سوال که آیا آن‌گونه که رئیس‌جمهور در جمع مردم اسلامشهر اعلام کرد به 50 میلیون نفر ماهانه 60 هزار تومان یارانه پرداخت خواهد شد؟ اظهار داشت: «این مبلغ هنوز مشخص نشده و مجلس به تصمیمی در این خصوص نرسیده اما موضوع یارانه‌ها در دست بررسی است».

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: «کمیسیون ویژه در تازه‌ترین تصمیم خود، ماده یک لایحه هدفمند کردن که در مورد قیمت برق، گاز، بنزین و گازوئیل و به طور کلی حامل‌های انرژی است را تصویب کرد و بر اساس آن قیمت این حامل‌ها ظرف مدت حداکثر 5 سال آزاد می‌شود». 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین