کد خبر: ۸۷۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۹

فلاحت‌پیشه: حضور رضایی به نفع موسوی نیست

اصلاح‌طلبان نیز همچون اصولگرایان در سردرگمی بسر می‌برند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس فضای انتخاباتی کشور را رو به گرم شدن دانست و گفت: «در حال حاضر حضور رضایی سبب شده که آن میزان از افراد که مایل به حمایت از احمدی‌نژاد نیستند، به سمت ایشان بروند و در نتیجه کمتر به سمت موسوی خواهند رفت». 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام آباد غرب‏، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: «در حال حاضر بیش‌تر جناح‌ها سعی بر آن دارند که تمام امکانات خود را بر روی یک کاندیدا واحد متمرکز کنند». 

وی در ادامه افزود: «با وجود آن‌که فضای انتخابات هنوز به درستی شکل نگرفته است و بسیاری از مسائل قابل پیش‌بینی نیست، اما آن‌چه که در حال حاضر مسلم است، حمایت بسیاری از اصولگرایان از کاندیداتوری احمدی‌نژاد است». 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با اشاره به کاندیداتوری محسن رضایی، تصریح کرد: «بی‌شک بخش عمده‌ای از آرای رضایی از سوی اصولگرایان خواهد بود و اصولگرایانی که مایل به حمایت از احمدی‌نژاد نیستند، به سوی رضایی خواهند رفت. حضور رضایی تنها موجب کاهش آرای احمدی‌نژاد خواهد شد». 

وی افزود: «البته در حال حاضر رقابت‌ها به هیچ‌عنوان شفافیت لازم را به خود نگرفته و بسیاری از حرکت‌ها به صورت انفعالی است». 

فلاحت‌پیشه با اشاره به حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد، تاکید کرد: «حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد به منزله حمایت از شخص وی و یا دولتش نیست. بلکه این رویکرد بیشتر به سمت جریان رقیب است و تلاش اصولگرایان در حمایت از احمدی‌نژاد بیشتر به آن منظور است که کسی از سمت جناح رقیب رای نیاورد».
 
وی در ادامه اذعان داشت: «منتقل شدن نقدهای درون گفتمانی به پس از انتخابات، در چهار سال گذشته، موجب شد که بسیاری از انتقادهایی که لازم بود در زمان انتخابات مطرح شود، مطرح نشود و در نتیجه چالش‌های جدی میان دولت و مجلس در چهار سال گذشته صورت بگیرد». 

فلاحت‌پیشه با اشاره به وضعیت جناح اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات آتی، گفت: «اصلاح‌طلبان در چهار سال گذشته در اقلیت بوده‌ و حتی قادر به ایجاد انسجام در میان خود نبودند. در حال حاضر نیز که تنها 40 روز تا انتخابات باقیمانده هنوز کاندیدای واحدی از سوی آنان معرفی نشده است. این موضوع بیانگر آن است که تفکر اصلاح‌طلبان صرفا انتخاباتی است نه تفکر حزبی». 

نماینده مردم اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: «تخریب‌هایی که درحال حاضر صورت می‌گیرد نیز به علت وجود دو ستاد انتخاباتی در میان اصلا‌ح‌طلبان است. بسیاری از اصلاح‌طلبان نیز همچون اصولگرایان در سردرگمی به سر می‌برند». 

وی با اشاره به دوران اصلاحات افزود: «اصلاح‌طلبان در طول 8 سال، دارای نقاط ضعف بسیاری بودند که یکی از این ایرادها به کارآمدی مدیریتی آنان بود. اصلاح‌طلبان در کارآمدی مدیریتی مشکلات بسیاری داشتند». 

عضو کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس در رابطه با احتمال حمایت برخی اصولگرایان از میرحسین موسوی تصریح کرد: «دغدغه اصلی اصولگرایان که واقعا در فکر اصول کشور هستند، تفکر افراطی بود که باعث به وجود آمدن نوسانات کشور در دوره خاتمی به ویژه دور اول شد». 

وی افزود: «در حال حاضر نیز این تفکر افراطی در اطراف موسوی شکل گرفته است. از این رو در نهایت اصولگرایان کمتر به سمت ایشان خواهند رفت. امااحتمال آن هست که به صورت فردی برخی اصولگرایان به سمت موسوی بروند. اما به میزانی که تفکر اصولگرایی بیشتر در اطراف موسوی شکل بگیرد، آرای ایشان از سوی اصولگرایان بیشتر خواهد بود».

فلاحت‌پیشه در ادامه گفت: «اما در حال حاضر حضور رضایی سبب شده که آن میزان از افراد که مایل به حمایت از احمدی‌نژاد نیستند، به سمت ایشان بروند و در نتیجه کمتر به سمت موسوی خواهند رفت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین