کد خبر: ۸۷۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۹
در دانشگاه فردوسی مشهد تشریح شد:

اختلاف توکلی با مهندس موسوی از کجا آغاز شد؟

توکلی: امام از جنبه نظری با موسوی موافق نبود/ علاقه‌مند بودم کانديدا شوم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: «اقتضائات انقلاب اسلامی، نگاه دولت سالارانه به بخش خصوصی و تفکرات سوسياليستی دولت موسوی سبب شد مالکيت دولت گسترده شود».

احمد توکلی شنبه‌شب در نشستی با عنوان «بررسی سياستهای اقتصادی دولت بعد از انقلاب» در دانشگاه فردوسی مشهد، افزود: «با اينکه ميرحسين مدافع مستضعفان بود اما به جای واگذاری واحدهای غير استراتژيک به مردم و کوچک کردن حجم دولت، متمم بودجه ای برای چاپ اسکناس پيشنهاد کرد که سبب شد تورم به 17 درصد برسد و اختلاف من با ميرحسين از آنجا آغاز شد».
 
وزير کار در دولت موسوی گفت: «امام راحل از جهت مصداقی با ميرحسين موافق بودند ولی از جنبه نظری موافق وی نبودند و در پيام 22 بهمن خود با صراحت فرمودند کشاندن امور به مالکيت دولت، بيماری مهلکی است که بايد از آن پرهيز شود اما در عمل چنين اتفاقی نيفتاد». 

توکلی با اشاره به استعفای خود در دولت موسوی افزود: «سياست دولت سالارانه ميرحسين سبب شد که هفت وزير درنامه‌ای به امام راحل برای استعفا اجازه گرفتند اما امام موافقت نکردند و از جمع اين هفت نفر فقط من و آقای عسگراولادی استعفا کرديم». 

وی ادامه داد: «اقتصاد تمرکزگرای دولت موسوی سبب شده بود که دولت با وجود ميل باطنی نتواند به جنگ کمک کند و اين حرکت تا جايی پيش رفت که امام خمينی (ره) درنامه خود به نخبگان کشور فرمودند "آقای نخست وزير پيش من آمدند و گفتند بودجه زير صفر است و ما نمی‌توانيم از جنگ حمايت کنيم و من جام زهر را سرمی‌کشم"».
 
او گفت: «با اينکه جو رسانه‌ای ضد من بود، قبل از استعفا به مجلس نامه نوشتم و درآن نامه گفتم که برنامه اول دولت ميرحسين غيراسلامی و غير ملی است». 

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: «پس از اين نامه، آقای هاشمی با تشکيل کميسيون ويژه‌ای آن را به رای گذاشت و با اينکه بيشتر نمايندگان وقت طرفدار ميرحسين بودند، برنامه اول را به اتفاق آرا رد کردند اما آقای هاشمی به مجلس اجازه نداد اين رای گيری گزارش شود». 

رييس مرکز پژوهشهای مجلس افزود: «بر خلاف قانون اساسی ميرحسين موسوی درسال 67 لايحه‌ای با مهر سری به مجلس داد که در آن استقراض از بانک مرکزی را خواستار شده بود اما من در روزنامه‌ای مردم را از اين حرکت آگاه و خطر افزايش تورم را گوشزد کردم که اين کار با بيانيه 137 نماينده مجلس و شکايت دولت عليه من روبرو شد و شاکی من عطاالله مهاجرانی، مدعی آزادی بيان بود». 

توکلی با بيان اينکه، با شروع کار دولت هاشمی از سياستهای مردمی و سرمايه گذاری وی دفاع کرديم گفت: «با اين حال بعد از مدتی متوجه شديم که اين سياستها کپی برداری از سياستهای صندوق بين‌المللی پول و بانک جهانی است».
 
وی افزود: «مجريان اين سياست معتقد بودند که ازدياد ثروت سبب می‌شود فقرا نيز از مزايای آن بهره‌مند شوند و نيازی به توزيع درآمد نيست و درآمد تنها بايد توليد شود». 

او گفت: «درآن زمان درسرمقاله‌ای با عنوان "منکرات بزرگ" هشدار دادم که اين سياست موجب شکاف طبقاتی می‌شود و ظلم و فساد، فقر و تبعيض را گسترش می‌دهد». 

اين نماينده مجلس، دولت خاتمی را نيز دنباله رو سياستهای دوره هاشمی دانست و افزود: «دولت خاتمی با پذيرش ليبرال سرمايه داری و ليبرال دموکراسی، مبانی انقلاب را زير سؤال برد». 

توکلی گفت: «مبانی سياست خاتمی اين بود که افراد طبقه پايين و متوسط نمی‌توانند در مجلس و دولت باشند، قدرت سياسی بايد در دست سرمايه گذاران و يا تعيين کنندگان آن باشد و درسياست خارجی نيز ضمن پرهيز از بی‌طرفی نبايد با هيچکس تعارض داشته باشيم». 

وی به مقاله خود درباره برنامه چهارم توسعه نيز اشاره و بيان کرد: «در اين مقاله مبانی برنامه چهارم را مطابق با اسلام ناب آمريکايی دانستم که با اعتراض برخی افراد و نزديکان خاتمی روبه‌رو شد».
 
توکلی درباره احمدی‌نژاد نيز گفت: «رييس جمهور فعلی به اقتصاد اسلامی وفادار است». 

وی با بيان اينکه، احمدی‌نژاد به توليد درآمد و توزيع آن وفادار بود و توزيع سهام عدالت و طرح های زودبازده نيز بر همين اساس اجرا شد افزود: «با اينکه از عملکرد احمدی‌نژاد دفاع نمی‌کنم اما رويکردش را قابل دفاع می‌دانم».
 
نماينده تهران در مجلس همچنين درباره حضور احمدی‌نژاد دراجلاس ژنو گفت: «رفتار و گفتار او را تحسين می‌کنم و هر مسلمان وفادار به ميثاق ملی نيز با اين حرکت موافق است زيرا سبب می‌شود حاشيه امنيت ايران افزايش يابد». 

وی با اشاره به اجرای طرح سهميه بندی بنزين نيز گفت: «هرچند با نوسان قيمت بنزين موافق نيستم اما اين کار سبب شد 33 درصد در مصرف بنزين صرفه جويی شود». 

او همچنين درپاسخ به پرسش دانشجويی درباره اعلام استعفای ميرحسين موسوی از راديو گفت: «نخست وزير جنگ به جای اينکه استعفای خود را به امام بدهد، آن را برای راديو فرستاد و با اين کار اشتباه بزرگی مرتکب شد».
 
توکلی درباره احتمال کانديداتوری خود درانتخابات نيز گفت: «علاقه‌مند بودم کانديدا شوم اما به علت مشکلات جسمی نمی‌توانم درعرصه انتخابات حضور يابم». 

وی به حضور محسن رضايی در عرصه رقابتهای انتخاباتی نيز اشاره و بيان کرد: «تنوع کانديداها موجب افزايش مشارکت مردم و پايداری امنيت ملی می‌شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۳
0
0
دولت نهم كه اقتصاد ما صد در صد دولتي كرد فربه اش كرده تا نوبت قرباني كردن آن هم برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۳
0
0
اين آقا كه در آغاز مجلس هفتم سينه چاك مي داد براي طرح تثبيت قيمتها. طرحي كه فكر نمي كنم آدم عاقلي مانده باشد كه نفهميده باشد چه حماقت بزرگي بود. چطور حالا از جايگاه يك كارشناس كاردرست همه دولتها را در دوخط نفي مي كند. ضمنا واقعا بهتر است كه امثال ايشان براي همان اخمدي نژاد سينه بزنند.
ناشناس
|
Malaysia
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۳
0
0
این اقا معلوم نیست کدام طرفی است ازیک طرف درسایتش آمارهای غلط ودروغ دولت را پخش می کند واز طرفی میگوید رییس جمهور به اقتصاد اسلامی پایبند است یعنی اقتصاد اسلامی دادن امارهای اشتباه است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۴
0
0
این آقا که هنوز از رویکرد اقتصادی دولت دفاع می کند نمی داند که این توزیع فقر چه به سر تولید و البته فقرا کرد، آیا با طرح های زودبازده اشتغال ایجاد شد و آیا با سهام عدالت نظام تامین اجتماعی گسترده تر شد، اینان اولا بیسوادند به این معنا که تسلط نظری بر مباحث اقتصادی و تجربه کشورها ندارند و از تجربه آموخته اند. ثانیا دیگران را که در این زمینه مدارج علمی را پیموده و بعد وارد صحنه عمل شده اند آمریکایی می دانند. طرح های این دولت آیا اشتغال ایجاد کرد یا تورم؟ ای کاش بیسوادیمان را تحت لوای اسلام مخفی نمی کردیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۴
0
0
بسمه تعالی
هفت نفر به جای آنکه استعفای خود را به نخست وزیر بدهند تقدیم امام خمینی(ره) کردند. امام استعفا را قبول نکردند ولی از آن هفت نفر آقای توکلی و آقای عسگراولادی استعفا دادند. به این می گویند ولایت پذیری!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین