کد خبر: ۸۸۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶

‎‎سنگسار قريب الوقوع در گيلان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بنا به گزارش‌هاى رسیده از منابع موثق یک نفر دیگر در رشت به زودی سنگسار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب از رشت ‏خبرهای تایید شده حاکی از آن است که دادگستری استان گیلان خود را برای اجرای یک حکم سنگسار دیگر آماده ‏می‌کند.

بر اساس این اخبار،‌ محکومیت فردی به نام «محمد علی نوید خمامی» به مجازات سنگسار قطعی ‏شده و ممکن است که این حکم به اجرا گذاشته شود.

سحرگاه پنجشنبه 15 اسفندماه سال گذشته نیز در اقدامی کم سابقه در گیلان حکم ‏سنگسار فردی دیگر به نام «ولی آزاد» 30 ساله، اهل پارس آباد مغان و کارمند اداره بازرگانی این شهر در محل زندان لاکان شهرستان رشت به جرم زنای محصنه با دستور قاضی کاشانی در شعبه 11 ‏دادگاه کیفری استان و قاضی جاویدنیا دادستان عمومی و انقلاب رشت به صورت پنهانی و بدون اطلاع رسانه‌های ‏جمعی به اجرا گذاشته شد. 

گفته می شود، دیگر متهم این پرونده یعنی زنی که با وی در این اتهام شریک بوده است،‌ به این مجازات محکوم نشده است گرچه اطلاع دقیقی نیز از میزان محکومیت وی به دست نیامده است.

این در حالی است که آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی معتقد است؛ «حکم سنگسار کردن با اندک چیزی رها می‌شود».

رئیس قوه قضائیه در بخشی از مقاله‌ای با عنوان «کاوشی درباره اختیار ولی در عفو کیفرها» که در مجله فقه اهل بیت (ع) به چاپ رسیده، اظهار داشته است: «حکم سنگسار کردن شخص محصن، با اندک چیزی رها و وانهاده می‌شود. البته حدی کمتر از کشتن برای او اثبات می‌گردد، یعنی مثلاً تازیانه می‌خورد».

وی افزوده است: «بنابراین طبق یک دیدگاه فقهی، اگر فردی پس از اقرارش به گناه، آن را انکار کند، حکم سنگسارش برداشته شده ولی تازیانه می‌خورد؛ لذا برخی فقیهان مانند ابن ادریس، اختیار امام را در بخشیدن کیفر، تنها در حد سنگسار می‌پذیرند».

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در ادامه نوشته است: «البته مشهور فقها بخش حاکم را در مواردی که جرم با اقرار ثابت شود، مقید بدان کرده‌اند که بزهکار توبه نیز کرده باشد پس بدون توبه عفو جایز نیست. متأخرین از فقها معتقدند همان اقرار بزهکار در جایز بودن بخشش حاکم کافی است».

وی در بخش دیگر از این مقاله آورده است: «طبق یک دیدگاه فقهی نگاه به مصلحت مجرم نیز می‌تواند مانع اجرای حکم سنگسار شود. امام علی (ع) به جوانی که در آستانه حد خوردن بود فرمودند: "می‌بینم جوانی و بخشیدن تو باکی نیست". گویا حضرت مصلحت جوانی را رعایت کرده بودند».

علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه هم، 25 بهمن‌ماه 87، در کنفرانسی خبری، ادعای برخی رسانه‌های بیگانه در خصوص اجرای حکم سنگسار در کشور را تکذیب کرده و گفته بود: «در کشور حکم سنگسار نداریم اما اگر عملی نیاز به قصاص داشته باشد طبیعی است که حکم قصاص انجام خواهد شد». [+




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
0
0
نکنید شما را به خدا نکنید. این .... است. این دخالت در کار خداست. شما که هستید چه کاره اید؟ چه کسی به شما مشروعیت چنین کاری را داده. کمی به انسان احترام بگذارید. انسان اشرف مخلوقات!!!!!وای بر ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
0
0
تباه می شود آن جامعه ای که حدود خدا در آن اجرا نشود.


تحمل حد موجب پاک شدن گناهکار خواهد شد. و مطمئن باشید آن کسی که حد مربوط به گناه خود را تحمل کرده الان دارد به شما می خندد. چون او پاک شده و شما به پاک شدن او اعتراض! می کنید.

به جای اینکه اینقدر به اجرای حدود خدا اعتراض کنید، کمی هم در جهت بر چیده شدن این گونه گناهان(گناهان حد دار) از صفحه جامعه گام بردارید...

به جای اخبار مربوط به وضع حمل آنجلینا جولی و انتشار لیست اسامی زیبا ترین زنان جهان، که مطمئنا در نهایت اشاعه فحشا هم هست، کمی در جهت اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف گام بردارید... عمر کوتاه است و وقت تنگ... پس کی می خواهید چند سطر هم در جهت مصالح اخروی تان بنویسید؟

البته بعضی از فقها اجرای حد را منحصر به معصومین می دانند و در زمان غیبت تعزیر را به جای حد روا می دارند وگرنه در اصل حقانیت اجرای حدود الهی هیچ مومنی نباید شک داشته باشد.(اگر شک دارید به اسلام و ایمان خودتان شک کنید)

این آدامس حقوق بشر را بیرون بیاندازید و به اسلام و حقانیت آن ایمان دوباره بیاورید...سر نوشت جوامع بشری را که حدود الهی در آنها اجرا نمی شود و ... و ..... را به یک کار طبیعی تبدیل کرده اند بنگرید و عبرت بگیرید...

یا علی

خواهشا سانسور نفرمایید...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین