کد خبر: ۸۸۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۱
پای‌بندی به ولایت فقیه باید در عمل باشد وگرنه حرف زدن راحت است

موسوی: تمام خیابان‌ها هم گشت ارشاد شود مشکلی حل نمی‌شود

کشاورزان ما به خاک نشسته‌اند/ رفتارهای دولت مربوط به دوران قاجار است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی در دانشگاه مازندران با اشاره به پلاکادری که روی آن نوشته شده بود «بهار نزدیک است» گفت: «من هم معتقدم "بهار نزدیک است" و ما باید از فضای تیره و مبهم عبور کنیم و به فضای روشنی منتقل شویم».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، موسوی در جمع پرشور و در میان استقبال و تشویق‌های دانشجویان پردیس بابلسر دانشگاه مازندران افزود: «شاخص‌هایی که در سال‌های اخیر در دست داشته‌ایم موجب غرور و افتخار ما نیست و باید دگرگون شود».

وی، شاخص‌های موجود در سیاست، اقتصاد و فرهنگ را قابل تکیه‌ ندانست و اظهار کرد: «‌این شاخص‌ها دورنماها را تیره کرده و امیدها را کم‌فروغ کرده است. ما به فضایی پرامید نیاز داریم».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در ادامه درباره مسایل سیاست خارجی، با بیان اینکه در سیاست خارجی ماجراجویی‌ها و سر و صداهایی داشتیم که ارتباطی با تکیه بر اصول و ارزش‌ها و منافع ملی ما ندارد و موجب ایجاد خصومت در جهان علیه خودمان شده‌ایم که یک نمونه آن را اخیرا در سوییس شاهد بودیم اظهار کرد: «شاید توجه نکنیم که اثرگذاری این سیاست‌ها در روحیه ملت ما تا چه حد بالاست. احساس عدم امنیت و وجود فضایی که حس می‌شود فرد ایرانی در برابر هنجارهای بین‌المللی تنهاست و سیاست‌هایی نظیر اینها به شدت به توسعه ما آسیب رسانده است و سیاست‌های اقتصادی ما نیز همین طور است».

موسوی با بیان اینکه کارهای صورت گرفته، دفعی، آنی و بدون برنامه است، افزود: «نماد این برنامه‌ها منحل کردن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است. شوراهای تصمیم‌گیر و اثرگذار و دستگاه‌های برنامه‌ریزی نظیر شورای پول و اعتبار و شورای عالی آموزش و نزدیک به 18 شورای مهم را ظرف یک شب منحل یا در کمیسیون‌های دولت ادغام کردند؛ بنابراین اصلا غیرعادی نیست که نقدینگی به بیش از دو برابر رسیده است».

وی که در بخش‌های مختلف سخنان مورد تشویق و حمایت دانشجویان قرار می‌گرفت، ادامه داد: «متاسفانه دوستان فکر می‌کنند افزایش نقدینگی و افزایش تورم هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و نتیجه این تفکر موجب فقر، به خاک نشستن کشاورزان و زراعت‌گران و فشار بر مردم مستضعف ما شده است. امروز کشور ما از نیروهای فهیم بهره‌مند است اما متاسفانه از این نیروهای متخصص به درستی استفاده نشده است».

موسوی بیان کرد: «ظاهر این رفتارها، البته مدرن است اما در حقیقت اگر به معیارها و نحوه تصمیم‌گیری در این سال ها رجوع کنیم، خواهیم دید که به نظر می‌آید مربوط به دوران قاجار است».

میرحسین با تاکید بر اهمیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نیز دیوان محاسبات عمومی گفت: «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای این است که دولت نتواند فقط مطابق میل خود درآمدها را هزینه کند و در عین حال برای این است که مجلس بر هزینه‌ها نظارت کند و جلوی فساد و تخلفات را بگیرد اما متاسفانه امروز با این رفتارها مجلس در محذوریت قرار گرفته است. دیوان محاسبات عمومی نیز مهم‌ترین دستگاه نظارتی کشور به ویژه در بحث بودجه است».

وی با بیان اینکه مساله بودجه یک مساله کلیدی است زیرا در کنار معانی اقتصادی، معنای فرهنگی و سیاسی هم دارد و بسیاری از فسادها در دنیا ناشی از انحرافات از همین مساله است اظهار کرد: «هر نوع امکانی که بتواند به مجلس اجازه دهد که هزینه‌ها را کنترل کنیم، قابل توجه خواهد بود. در غیر این صورت مجلس فقط می‌تواند گزارش‌هایی را مطرح کند».

موسوی با تاکید بر اینکه هنوز هم برای ما روشن نیست که نزدیک به 300 میلیارد دلار درآمد نفتی ما کجا هزینه شده است؟ تصریح کرد: «ما اصلا می‌گوییم همه این درآمدها درست هزینه شده است اما مردم که نامحرم نیستند پس چرا فهرست این هزینه‌ها را در اختیار مردم نمی‌گذارید؟ این فهرست را در اختیار مردم بگذارید»؟

در این لحظات دانشجویان با تشویق ها و شعارهایشان، موسوی را مورد حمایت قرار دادند.

مهندس موسوی با تاکید بر شفاف بودن هزینه‌ها در کشور افزود: «نه تنها بودجه عمومی دولت بلکه بودجه‌ها و هزینه‌های سازمان‌های مختلف باید شفاف باشد و مردم باید بدانند پول‌هایی که برای اقتصاد صدقه‌ای هزینه می‌شود، از کجا می‌آید؟ طبق گزارش مجلس، هزاران تخلف در یک سال اجرای بودجه و میلیاردها دلار نیز به صورت بی‌تکلیف وجود دارد که معلوم نیست چرا به خزانه ریخته نشده است».

وی ادامه داد: «25 درصد تورم امروز یعنی پایین آمدن قدرت خرید مردم به نفع عده خاصی که در کشور از آن بهره می‌گیرند».

آخرین نخست وزیر ایران و رییس فرهنگستان هنر همچنین با اشاره به برخی مسایل فرهنگی اظهار کرد: «دولت باید بسترساز فعالیت‌های فرهنگی باشد و نمی‌تواند آمرانه با مسایل فرهنگی برخورد کند. دولت باید فضایی را فراهم بیاورد که انتشاراتی‌ها و کتاب ها بیشتر شوند و فیلم‌های بیشتری ساخته شود. متاسفانه امروز به سمتی حرکت می‌کنیم که بیش از این که یک دولت فرهنگی داشته باشیم، فرهنگ دولتی پیدا کرده‌ایم و این شایسته ملت و جوانان ما نیست».

در این لحظه، یکی از دانشجویان منتسب به بسیج دانشجویی خطاب به میرحسین موسوی شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر داد که با واکنش دانشجویان مواجه شد.

مهندس موسوی در واکنش به برخورد این فرد گفت: «حرف ما هم همین است. ما پایبندی دولت برای اطاعت از ولی فقیه را در جدا کردن سازمان حج علی‌رغم دستور رهبری دیدیم! حرف از اطاعت از ولایت فقیه ساده است ولی اجرای آن خیلی ساده نیست».

در این لحظه دانشجویان حاضر در سالن شعار "میرحسین، میرحسین حمایتت می‌کنیم" سر دادند.

در ادامه این جلسه درباره برنامه‌های اقتصادی مهندس موسوی برای دولت احتمالی آینده خود مطرح شد که وی در پاسخ گفت: «در وهله اول معتقدم که مدتی باید وقت صرف کنیم تا به یک ثبات نسبی در مدیریت‌ها برسیم و دستگاه‌های مهم تصمیم‌گیری احیا شوند چرا که امروز این دستگاه‌ها ویران شده‌اند».

وی ادامه داد: «در زمان جنگ گاهی به جای هفته‌ای یک بار، هفته‌ای دو بار جلسه شورای اقتصاد را تشکیل می‌دادیم اما متاسفانه امروز اسمی از شورای اقتصاد در تصمیم‌گیری‌ها مطرح نیست. احیای ساختارهایی که تصمیم‌گیری‌ها را عقلانی می‌کند و دولت را با بدنه کارشناسی کشور متصل می‌کند، یکی از اولین قدم‌هاست».

موسوی، نگاه مجدد به بودجه را یکی دیگر از گام‌های دولت بعدی دانست و افزود: «آن طور که عنوان می‌شود چهل هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و بدین ترتیب نگاه مجدد به بودجه و رفع این مشکل یکی دیگر از کارهایی است که باید صورت بگیرد. ایجاد نهادی که بتواند منظم کار کند و فضا را برای کسب و کار و سرمایه‌گذاری فراهم نماید یکی دیگر از اقداماتی است که باید انجام شود».

وی حمایت روشن و قطعی از تولید داخلی و داشتن مرزهایی مطمئن برای استفاده صحیح از فعالیت‌های بازرگانی را از دیگر گام‌های مهم دولت آینده عنوان کرد و گفت: «تمام این کارها باید انجام شود تا به یک نقطه آغاز برسیم و از آن به بعد که سیاست‌های کلی نظام که به تصویب رسیده‌اند عمل کنیم».

موسوی اظهار کرد: «یکی از اولین کارها این است که اگر برنامه پنج ساله را داده باشند، آن را پس بگیریم و اصلاح کنیم و اگر هم نداده باشند، این برنامه را تدوین کرده و به پیش ببریم».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس، داشتن انضباط مالی در شرایط بحران اقتصادی جهانی کنونی را بسیار مهم ارزیابی کرد و با اشاره به ریخت و پاش‌های زیادی که در کشور وجود دارد و پروژه‌های مقطعی که انجام می‌شود گفت: «در هر استان که می‌روند از تصویب پروژه‌های فراوانی حرف می‌زنند که قطعا این از توان دولت خارج است و بیشتر ارزش تحریک ذهنی دارد و هیچ معنای توسعه‌ای ندارد».

وی همچنین بر اجرای پروژه‌های اساسی، زیربنایی و درازمدت در کشور تاکید کرد و افزود: «متاسفانه امروز سرنوشت هزاران طرح کوچک و بزرگ در کشور به هم گره خورده است و اولویت‌بندی درستی وجود ندارد و متاسفانه اولویت‌ها براساس این است که کجا بیشتر هورا می‌کشند».

دانشجویان حاضر در سالن با تشویق‌های پیاپی، سخنان مهندس موسوی را تایید می‌کردند.
در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه مازندران، از مهندس موسوی پرسیده شد که آیا آقای خاتمی در کابینه شما جایی دارند؟ موسوی پاسخ داد: «آقای خاتمی برادر عزیز ما است. ما از اول انقلاب در کنار یکدیگر کار کردیم و هیچ گاه هم از یکدیگر جدا نبودیم و خوشبختانه الان هم در کنار هم هستیم. من جرات و جسارت نمی‌کنم که چنین چیزی را مطرح کنم چرا که موقعیت، ‌شأن و منزلت ایشان بسیار بیشتر از اینهاست.»

دانشجویان در این لحظه با شعار درود بر خاتمی، سلام بر موسوی، وی را تشویق کردند.

میرحسین سپس گفت: «آقای خاتمی چهره بسیار خوبی در صحنه بین‌المللی دارند و خدمات زیادی در این عرصه انجام داده‌اند و با وضعیتی که امروز داریم بیشتر از قبل ارزش آن خدمات روشن است. بنابراین بهترین و بیشترین خدمت را می‌توانند در این زمینه انجام دهند».

وی با تاکید بر اینکه ما باید این سرمایه‌ها را در کشور حفظ کنیم افزود: «متاسفانه تخریب شخصیت‌ها منجر به خسارات عظیمی در جامعه ما شده است. ایشان (سید محمد خاتمی) به هر شکلی که خودشان صلاح بدانند کمک خواهند کرد. چون می‌توانند در مسائل بین‌المللی بسیار کمک کنند و تاثیرگذار باشند تا از وضعیت فعلی به شرایط بهتری منتقل شویم».

مهندس موسوی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره بحث قومیت‌ها، توجه به اصل 15 قانون اساسی به شعار خود مبنی بر "ایران پیشرفته با قانون، عدالت و آزادی" اشاره کرد و گفت: «اگر بخواهیم هر نوع تحولی منجر به سوءاستفاده‌گران و منجر به آشوب نشود مجبوریم از طرق قانونی عمل کنیم. قانون اساسی ما ظرفیت‌های فراموش‌شده زیادی دارد و من قطعا به اجرای آنها پایبند هستم».

وی شوراهای شهر و روستا را در زمینه بحث اقلیت‌ها با اهمیت خواند و گفت: «اصول فراموش‌ شده‌ای در مورد شوراها در قانون اساسی داریم که اهمیت آن کمتر از اصل 15 نیست. ظرفیت این شوراها برای اینکه کار دولت را سبک کند، سطح مردم‌سالاری را افزایش دهد و سهم قومیت‌ها را در اداره کشور بیشتر کند باید بیشتر شود. یکی از کارهایی که خواهم کرد این است که وزارت کشور را موظف کنم که قانونی متناسب با آنچه در قانون اساسی آمده است برای شوراها تدوین کند».

میرحسین درباره ارتباط با گروه‌های مختلف جامعه و اینکه از وی درخواست شد به صراحت پاسخ بگوید گفت: «من تصمیم گرفتم با یک فضای روشن و صادقانه وارد انتخابات شوم و با اهداف و بیانیه‌ای روشن وارد عرصه شدم و گفتم که من گفتمان خود را مطرح می‌کنم به اندازه‌ای که استقبال است پیش می‌روم و قطعا نسبت به آنچه می‌گویم متعهد هستم. من با طیف عظیمی از گروه‌های مختلف در ارتباط هستم و کسی نمی‌تواند من را محدود کند که با فلانی صحبت بکنم یا نکنم. من همیشه استقلال رای خود را داشته‌ام؛ در سال‌هایی که کار فرهنگی می‌کردم با گروه‌های مرجع میلیونی ارتباط داشتم ولی به این معنا نیست که استقلال رای خود را نداشته باشم».

وی درباره مساله فضای جامعه و دانشگاه‌ها و نیز دغدغه امنیت نیز گفت: «امنیت تنها برای دولت خوب نیست و اصل این است که امنیت برای انسان‌ها باشد. هدف دولت از تمام فعالیت‌ها ایجاد امنیت برای مردم است. یکی از مهم‌ترین هدف‌های من در جهت ایجاد آزادی از ترس و رهایی از نیاز است».

میرحسین در برابر پرسش یکی از دانشجویان درباره آزادی زندانیان سیاسی و دانشجویان زندانی پاسخ داد: «نمی‌شود از من طوری سوال شود که انگار زندان‌بان هستم؛ من می‌توانم شعاری را مطرح کنم که پای آن نایستم. این قضاوت دانشجویان است که به گذشته برگردند و ببینند آیا می‌توانم بر روی این شعار بایستم یا خیر».

بنابر این گزارش، موسوی در پاسخ به پرسش نماینده بسیج دانشجویی که سوالاتی را پیرامون مساله برنامه‌ریزی، گشت ارشاد و بحث رابطه با آمریکا مطرح کرد، گفت: «شما دانشجو و تحصیل‌کرده هستید و اهمیت برنامه‌ریزی را قطعا می‌دانید. حضرت امام(ره) هم متوجه اهمیت سازمان‌های برنامه‌ریزی بودند و یادمان باشد که ایشان در ابتدای انقلاب محکم بر روی این مساله ایستادند. متاسفانه امروز که دستگاهی که رفتار دولت را منطبق با قانون و عقل می‌کند از بین برده‌اند و این یعنی عقلانیت در سیاست‌گذاری‌ها از بین رفته است. ما ناچاریم به عقل رجوع کنیم ولی متاسفانه امروز این شیوه را از بین برده‌ایم و انتظار داریم که کارها به خوبی پیش برود. تعهد اول من بازگشت به عقلانیت است».

میرحسین درباره مساله گشت‌های ارشاد نیز اظهار داشت: «اگر تورم 25 درصدی امروز به 50 درصد برسد، حتی اگر تمام خیابان‌ها را پر از ماشین‌های گشت کنید باز هم نمی‌توانید جلوی بداخلاقی‌ها را بگیرید».

در این لحظه دانشجویان حاضر در سالن میرحسین موسوی را تشویق کردند و شعار میرحسین میرحسین حمایتت می‌کنیم را سر دادند.

وی ادامه داد: «حرف من این است که اگر به ریشه‌ها پرداخته شود و سیاست‌گذاری‌های درستی داشته باشیم آن موقع اگر ماشینی هم به خیابان‌ها بفرستید به دنبال اوباش می‌گردد نه اینکه بخواهد خانمی را از شوهرش جدا کند، این رفتارها به ضرر کشور و اسلام است. متاسفانه ما مشکلات را در ریشه حل نمی‌کنیم و بعد این چنین برخورد می‌کنیم. در حدی که در حیطه اختیارات من است با مساله گشت‌های ارشاد مخالف هستم و قطعا آن را پیگیری خواهم کرد و فکر می‌کنم همه نیروهای مسلح و فکور جامعه اگر ببیند طرحی وجود دارد که جرم خیزی را در جامعه پایین می‌آورد موافق آن خواهم بود و من یقین دارم که همین خواهر بسیجی که این بحث را مطرح کرد با این راه‌حل‌ها بیشتر موافق است تا با راه‌حل‌های مکانیکی و برخوردهای ماشینی».

وی در پاسخ به بخش دیگر سوال نماینده بسیج دانشجویی درباره بحث روابط با آمریکا نیز گفت: «من که هنوز کاری نکرده‌ام و نامه‌ای هم به عنوان تبریک به آقای اوباما ننوشته‌ام و صحبت‌های متناقضی هم در این زمینه نکرده‌ام. من صراحت داشته‌ام همان‌طور که در زمان جنگ هم صراحت داشته‌ام. من گفتم ادبیات آقای اوباما با قدیم فرق کرده است و اگر این مساله به عمل بیانجامد مذاکره خواهیم کرد. همین الان هم این را می‌گویم و معتقدم که این مساله نیاز به نوشتن نامه ندارد».

میرحسین افزود: «آمیخته کردن بحث‌های پیچید‌ی دیپلماسی با شعارها از جمله مشکلاتی است که در این سال ها با آن مواجه بوده‌ایم و قطعا این وضعیت را عوض می‌کنم. متاسفانه یک روز مساله هولوکاست را مطرح می‌کنند و نتیجه این می‌شود، در مجمع عمومی سازمان ملل باز هم بر این مساله تاکید می‌شود، اخیرا در سوییس هم مساله تاکید بر هولوکاست تکرار شد؛ از طرف دیگر یک روز بحث دوستی با اسراییل مطرح می‌شود؛ من اهل این رفتارها نیستم». 

میرحسین موسوی در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه مازندران در پاسخ به پرسش مطرح شده درباره مساله حقوق زنان تاکید کرد: «من معتقد به رفع تبعیض علیه زنان و مخالف لایحه چند همسری هستم و اگر در انتخابات رای بیاورم قطعا این لایحه را از مجلس پس می‌گیرم».

وی همچنین درباره نظر خود راجع به نصب دوربین در دانشگاه‌ها گفت: «با نصب دوربین در دانشگاه‌ها مخالفم و با هر نوع برخوردی که آزادی دانشجویان را کم کند و فضای امنیتی را به خصوص در دانشگاه‌ها ساکن کند مخالف هستم».

یکی از دانشجویان در این جلسه خطاب به میرحسین موسوی گفت: «شنیده می‌شود پدر شما بعد از اتمام دوران نخست‌وزیری‌تان به شما گفته بودند به عرصه سیاست وارد نشوید پس چرا وارد شدید»؟

موسوی در پاسخ به این سوال گفت: «پدر من با بازگشت من به سیاست مخالفتی ندارد. رسیدگی به مستضعفان را از پدرم یاد گرفته‌ام و ایشان علی‌رغم سن بالای‌شان بسیار روشنفکر هستند».

در ادامه جلسه یکی دیگر از نمایندگان بسیج دانشجویی سوالاتی را درباره نظر وی راجع به بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درخصوص غیرمشروع بودن سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مطرح کرد.

میرحسین موسوی در پاسخ به این سوال اظهار کرد: «سازمان مجاهدین یک سازمان مستقل است. زمانی یکی از علما راجع به آقای سلامتی از اعضای این سازمان چیزهایی نوشت که مورد اعتراض حضرت امام (ره) قرار گرفت و آن فرد مجبور به بازگشت از آن حرف شد. جامعه مدرسین مورد احترام است ولی اطلاعیه‌های سیاسی هم می‌دهد و یکی از اطلاعیه‌های سیاسی این جامعه همین مساله بوده است. اما اینکه آیا باید این اطلاعیه را به معنای اینکه یک فقیه، جمعی را تکذیب کرده در نظر بگیریم؟ نه؛ روحیه من این طور نیست و برای ما تکلیف فقهی ایجاد نمی‌کند».

وی بیان کرد: «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در کشور رسمیت دارد و در این انتخابات از بنده هم حمایت کرده‌اند و من ضمن حفظ استقلال خودم، از حمایت آنها استقبال کردم».

این سخنان میرحسین موسوی به شدت مورد تشویق دانشجویان قرار گرفت. 

در ادامه، نماینده بسیج دانشجویی در بخشی دیگر از پرسش‌های خود این مساله را مطرح کرد که عده‌ای در دوران اصلاحات حرف‌هایی نظیر حاکمیت دوگانه و جمهوریت را مطرح کردند؛ نظر شما چیست؟ که میرحسین موسوی پاسخ داد: «ما جمهوری اسلامی داریم و من از این مساله که امام (ره) مطرح کرده‌اند نه یک کلمه این طرف‌تر می‌روم و نه یک کلمه آن طرف تر. جمهوری اسلامی یعنی جمهوریت و اسلامیت؛ هرکدام از این دو که تضعیف شود به ضرر ما است».

دانشجویان با تشویق‌های خود این سخنان میرحسین موسوی را تایید کردند. 

بخش دیگری از پرسش‌های نماینده بسیج دانشجویی مربوط به آرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل حکومت جهانی اسلام بود. 

وی در این رابطه اظهار کرد: «حکومت جهانی اسلام در سایه اسلام ناب محمدی (ص) که ضدتحجر است، امکان‌پذیر است».

دانشجوی بسیجی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آقای موسوی شما انتقادات زیادی را از دولت نهم بیان کرده‌اید، آیا این دولت نقطه قوتی هم داشت؟

موسوی پاسخ داد: «قطعا این دولت نقاط قوتی هم دارد اما زمانی که من تریبونی ندارم و صدا و سیما نیز عملکردی درست ندارد و فضا را نیز به سمت سرد شدن پیش می‌برد، چرا باید وقت خود را برای دفاع از این دولت صرف کنم»؟

وی افزود: «در طول 24 ساعت شبانه‌روز تمام شبکه‌های استانی و کانال‌های ملی در خدمت دولت است و از تمام خدمات آن تقدیر و تشکر می‌کنم».

میرحسین موسوی در ادامه در برابر برخی بحث‌های مطرح شده درباره مشکلات دانشجویان در طول چهار سال اخیر تاکید کرد: «من فشار به دانشجویان را قبول ندارم و تایید نمی‌کنم».

در ادامه این جلسه، یکی از دانشجویان بسیجی کاغذی را به میرحسین موسوی داد که روی آن نوشته شده بود، آیا شما خود را بسیجی می‌دانید؟ موسوی پاسخ داد: «من خود را یک یسیجی می‌دانم. بسیجی واقعی مدافع ناموس مردم است. یک بسیجی واقعی دید ملی دارد، ‌به ولایت فقیه معتقد و بیش از همه به قانون اساسی پایبند است و از رای مردم حراست می‌کند؛ من خاک پای چنین بسیجی هستم. اگر بسیجی این طور باشد مردم آنها را برادر و سرور خود خواهند دانست».

در این لحظه دانشجویان میرحسین موسوی را تشویق کردند.

در ادامه این جلسه یکی از دانشجویان گفت که قانون اساسی ظرفیت‌هایی را برای ایجاد دیکتاتوری دارد که نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در برابر این حرف گفت: «من به قانون اساسی معتقدم و بر همین اساس به صحنه آمده‌ام؛ من نمی‌توانم از قانون اساسی عبور کنم چرا که من خون شهدا را دیده‌ام و دیده‌ام که چه کسانی پای این قانون را امضا کرده‌اند. من موافق این حرف شما نیستم؛ البته شما حق دارید حرف و نظر خود را بیان کنید و من هم حق دارم حرفم را بزنم».

یکی از دانشجویان خطاب به موسوی این مساله را مطرح کرد که در انتخابات گذشته هم کاندیداها با بیان شعارهای کلی، رییس‌جمهور شده‌اند و شما نیز همین شعارها را می‌دهید. 

موسوی در برابر صحبت این دانشجو اظهار کرد: «شما شعور دانشجو را دست کم می‌گیرید. من حرف‌های خود را می‌زنم و در نهایت دانشجوها هستند و فکر می‌کنند و تصمیم با دانشجو است. کسی نمی‌تواند دانشجو را مجبور کند که رای بدهد یا رای ندهد. اگر هم دانشجویی چهار سال پیش رای داده و فکر می‌کند اشتباه کرده است، باید حرف‌ها را بشنود».

موسوی در برابر اظهارات مطرح شده درباره سکوت 20‌ساله خود تاکید کرد: «من در این سال ها سکوت نکرده‌ام و همواره مواضع خود را بیان کرده‌ام که ممکن است با آنها موافق و مخالف باشید».

وی در پایان اظهار کرد: «من مساله توهم توطئه را مطرح کردم و زمانی که نشریات به طور گسترده‌ تعطیل شدند به تعطیلی فله‌ای مطبوعات اعتراض کردم. حال سوال من این است که آیا شما بی‌انصاف نیستید؟ در جمع‌های دانشجویی عقلانیت و منطق حاکم است و نباید خدایی ناکرده در جو دانشجویی از انصاف خارج شویم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۴
0
5
موسوی موسوی حمایتت می کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
0
5
موسوي جان ميدونم فرد روشنفكري هستي. حمايت حمايت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
0
4
موسوي جان ميدونم فرد روشنفكري هستي. حمايت حمايت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
0
4
درود بر موسوی...
حبیبی ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
یاحسین میرحسین دوستت داریم ماهم عهدی باتو بستیم وفاداریم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین