کد خبر: ۸۸۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۳۱

ثمره هاشمی: اعضای ثابت ستاد احمدی‌نژاد بسیار کم هستند

آفتاب‌‌نیوز :

 آفتاب: روزنامه اعتماد ملی در شماره روز سه‌شنبه خود، گفت‌و گوی کوتاهی با مجتبی ثمره هاشمی، که اکنون ریاست ستاد انتخاباتی حامیان محمود احمدی‌نژاد را عهده دار است، انجام داده که در پی می‌آید.

ساختمانی قدیمی طوسی رنگ با پلاک 16 در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان ولی‌عصر، مکانی است که فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد در آنجا انجام می‌شود. در ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از احمدی‌نژاد برخلاف ستاد سایر کاندیداها خبری از هیاهو و جنب‌وجوش انتخاباتی نیست. پرچم بزرگی از ایران بر سر در این ستاد نصب شده است. ورود به این ساختمان بسیار آسان است و هماهنگی‌ها در کمتر از سه دقیقه انجام می‌شود. رئیس این ستاد، دوست احمدی‌نژاد یعنی مجتبی ثمره هاشمی است. 

برنامه ساعت 10 صبح مشاور مستعفی ارشد احمدی‌نژاد مصاحبه با روزنامه واشنگتن‌پست بود. «توماس ادبرنک» به همراه مترجمی میهمان ثمره هاشمی بودند تا سوالات خود را مطرح کنند. سوالات خبرنگار آمریکایی حول‌محور برنامه‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد و سفرهای استانی بود. خبرنگار واشنگتن پست که یک بار به همراه کروبی به سمنان رفته بود از ثمره‌هاشمی خواست ترتیبی اتخاذ کند تا او بتواند به همراه خبرنگاران ایرانی، سفر استانی رئیس‌جمهور را از نزدیک مشاهده نماید. خبرنگار واشنگتن‌پست بارها خواست تا با سوالاتی ثمره هاشمی را مجبور کند تا علیه رقیب سخن بگوید که مشاور ارشد سابق دولت مهر در پاسخ به این سوالات لبخند کمرنگی بر لب می‌آورد و سکوت می‌کرد. 

در محل ملاقات رئیس ستاد احمدی‌نژاد با میهمانان، بنری نصب شده بود که روی آن علاوه بر عکس احمدی‌نژاد عبارت «در انتظار رویت خورشیدیم» حک شده بود. پس از پایان مصاحبه ثمره‌هاشمی با خبرنگار آمریکایی مهلتی کوتاه یافتیم تا با او به گفت‌وگویی کوتاه بپردازم و وعده مصاحبه طولانی‌تر بگیرم. 

فعالیت رسمی ستاد از چه زمانی آغاز شد؟
فعالیت رسمی ستاد به طور رسمی از حدود یک هفته پیش آغاز شده است. درهای این ستاد، باز و پذیرای همه کسانی است که به گفتمان احمدی‌‌نژاد که گفتمان انقلاب اسلامی و امام و ولایت است، علاقه‌مند هستند و می‌خواهند این گفتمان ادامه پیدا کند. 

اعضای ستاد دکتراحمدی‌نژاد را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟
اعضای ثابت ستاد بسیار کم هستند و مابقی در ستاد رفت‌و آمد دارند که شامل تعدادی از نمایندگان مجلس و جوانان می‌شوند. 

شنیده می‌شود که آقای بذرپاش ریاست ستاد جوانان را عهده‌دار شده‌اند؟
نه. صحت ندارد. 

پس مسولیت ایشان در ستاد چیست؟ آیا مسوول بخش تبلیغات و رسانه هستند؟
آقای بذرپاش مسوولیت خاصی در ستاد ندارند. 

هزینه‌‌های مالی ستاد از کجا تامین‌می‌شود؟
از کمک‌های مردمی. شماره حسابی را هم اعلام کرده‌ایم تا اگر کسی تمایل به کمک داشت از این طریق اقدام کند.  

آیا شما مهندس موسوی را رقیب اصلی احمدی‌نژاد در انتخابات می‌دانید؟
از مردم سوال کنید. 

آیا آقای احمدی‌نژاد به عنوان کاندیدای انتخابات به سفرهای استانی هم می‌روند؟ 
فکر نمی‌کنم برنامه‌ای برای سفرهای انتخاباتی داشته باشند. از کدام رسانه هستید؟ 

روزنامه اعتماد ملی. 
ما به دنبال انعکاس واقعیات هستیم و نمی‌خواهیم حاشیه‌سازی باشد. ما به دنبال این هستیم که هیچکس مورد تخریب قرار نگیرد که در مصاحبه با خبرنگار واشنگتن پست دیدید. در ستاد هم سعی می‌کنیم اخلاق طوری باشد که دشمنان ملت ایران در خارج از کشور یا مخالفان نظام سوءاستفاده نکنند زیرا بداخلاقی، بی‌صداقتی، تخریب و مجادلات تند از مواردی است که در شأن ملت عزیز ایران نیست. 

***
مصاحبه با اعلام لزوم حضور ثمره در جلسه‌ای که ساعت 11 تشکیل می‌شد، ناتمام ماند. از ثمره هاشمی اجازه خواستیم تا عکسی از سر در ستاد تهیه کنیم که ایشان ضمن مخالفت با این خواسته گفت: «امکان دارد مکان ستاد تغییر کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
0
می شود و می توانیم
4 سال دیگر هم هستیم
زنده باد ایران
دکتر محمود احمدی نژاد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین