کد خبر: ۸۸۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۴

مدت خدمت سربازی کاهش یافت[+ویدئو]

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدت خدمت دوره ضرورت مشمولان لیسانس - یک ماه، فوق لیسانس - 2 ماه، دکتری - 3 ماه و فوق دکتری 4 ماه کاهش یافت. 

+

سردار سرتیپ موسی کمالی مدیر حوزه مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح امروز سه‌شنبه در نشست خبری گفت: «هم اکنون مدت خدمت سربازی در مناطق عملیاتی - 16 ماه، محروم و بد آب و هوا - 17 ماه و سایر مناطق کشور 18 ماه است که این کاهش جدید از مدت خدمت سربازی کسر خواهد شد».

وی با اشاره به استقبال گسترده جوانان برای انجام بموقع خدمت سربازی افزود: «به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل‌قوا، مصوبات جدیدی درباره خدمت نظام وظیفه جوانان در نظر گرفته شد».

مدیر حوزه مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح درباره مصوبات جدید گفت: «برای استفاده بهینه از تحقیقات و اختراعات محققان و مخترعان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی در امر دفاع و امنیت، بر اساس ضوابطی که در ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود، مدت خدمت دوره ضرورت محققان فوق لیسانس و بالاتر به ازای تحقیق یا اختراعی که در خصوص مسائل نیروهای مسلح ارائه می‌کنند؛ 2 ماه تا یک سال کسر می‌شود».

سردار سرتیپ کمالی گفت: «همچنین بسیجیانی که از سن 16 سال تمام، عضو بسیج نیروی مقاومت سپاه پاسداران انقلاب باشند ومنظم با آن نیرو همکاری کنند به ازای هر سال همکاری معادل 45 روز تا 3 ماه جزو خدمت وظیفه عمومی محسوب و حداکثر تا 9 ماه از خدمت دوره ضرورت آنان کسر می‌شود».

وی افزود: «در مصوبه‌ای که قبلاً وجود داشت یکی از فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر، از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شدند اما در مصوبه جدید، خدمت یکی از فرزندان جانبازان کمتر از 25 درصد به انتخاب پدر به تناسب میزان جانبازی، کسر خدمت می‌شود اما در هر حال آموزش نظامی را طی خواهند کرد».

مدیر حوزه مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: «با توجه به اینکه در مصوبه قبلی یکی از فرزندان رزمندگان دارای 30 ماه سابقه جبهه از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شدند در مصوبه جدید خدمت یکی از فرزندان رزمندگان کمتر از 30 ماه سابقه جبهه نیز به تناسب میزان حضور در جبهه، کسر می‌شود اما آموزش نظامی را طی خواهند کرد».
سرتیپ کمالی درباره این مصوبه اظهار داشت: «رزمندگانی مشمول این مصوبه می‌شوند که در زمان حضور در جبهه عضو نیروهای مسلح ، بسیجی، سربازان و کارکنان دولت در راستای ماموریت سازمان خودشان بوده‌اند».

وی گفت: «زمان منطقه عملیاتی رزمندگان می‌بایستی در شمال غرب کشور تا 77/1/1 و در بقیه مناطق عملیاتی تا 67/5/27 باشد».

کمالی افزود: «در مصوبه جدید یکی از فرزندان خانواده‌هایی که چهار فرزند پسر دارند و 3 فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، فرزند چهارم از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود».

سردار سرتیپ کمالی افزود: «این مصوبه شامل کسانی می‌شود که خدمت سربازی 3 فرزند حتماً انجام شده باشد نه اینکه یکی از آنان معاف شده باشد».

مدیر حوزه مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: «مشمولانی که دارای فرزند معلول هستند نیز از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند».

وی گفت: «در مصوبه جدید اگر یکی از فرزندان خانواده در حین خدمت فوت کرده باشد فرزند دیگر از خدمت دوره ضرورت معاف خواهد شد».

سردار سرتیپ کمالی افزود: «مهلت اجرای این مصوبه از اول خرداد امسال تا 30 اسفند 89 خواهد بود و تمام کسانی که در حال حاضر مشغول خدمت هستند و همچنین آماده اعزام به خدمت هستند در شمول این مصوبه قرار دارند».

مدیر حوزه مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح درباره امریه سربازی برای وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و بنیادها افزود: «120 وزارتخانه، سازمان، بنیاد و دستگاه دولتی از امریه خدمت سربازی استفاده می‌کنند».

وی گفت: «تعداد سربازانی که به این دستگاه‌های دولتی واگذار می‌شوند در حدود 60 هزار نفر هستند که به صورت انفرادی و گروهی در قالب سرباز تعاون، سرباز معلم، سرباز سازندگی، سرباز هیأت علمی و سرباز پیام آور بهداشت اعزام می‌شوند».

سردار سرتیپ کمالی ادامه داد: «با توجه به انجام بموقع خدمت سربازی، نیاز و میزان سهمیه امریه دستگاه‌های دولتی با نظر مساعد بررسی و انجام می‌شود».

مدیر حوزه مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد به اظهارنظر برخی از مسئولان نسبت به مسائل نظام وظیفه افزود: «بعضاً برخی از افراد شرکت کننده در جلسات ستاد کل نیروهای مسلح برخی از پیشنهادها را در حالی در رسانه‌های جمعی اعلام می‌کنند که هنوز به نتیجه نرسیده است».

وی با اشاره به اینکه برخی از این پیشنهادها در خصوص نظام وظیفه رد می‌شود، افزود: «مصوبات فقط از طریق ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می شود و مسائل اجرایی را نیز سازمان وظیفه عمومی اعلام می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
0
0
خدایا شکرت ، همینم خوبه .
میگن یه مو از خرس کندن قنیمته.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین