کد خبر: ۸۸۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱
در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیر مطرح شد؛

کروبی: حق مردم فلسطین است که خودشان تصمیم بگیرند

یک وزیر زن معرفی می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیر طوسی با مهدی کروبی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی ضمن ابراز تاسف از فضای حاکم بر دانشگاه های کشور گفت: «تحقیرهایی که به اساتید و دانشجویان می‌شود بسیار زجر آور است و این فضای حاکم شده در دانشگاه‌های کشور به علت بی‌تدبیری مسئولان امر است چرا که عمده این فشارها بر اثر ندانم کاری و بی‌تجربگی مدیران مربوطه می‌شود».

وی گفت: «در صورت پیروزی در انتخابات وزیری موجه و با تدبیر که دارای سعه صدر و تحمل پذیری بالایی باشد را برای وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری معرفی می‌کنم تا این فشارهای کاذب که بر اثر بی تجربگی و ندانم کاری مسئولان فعلی است از بین برود و دانشگاهها به فضای طبیعی خود برگردند. من بار دیگر تاکید می‌کنم که با ستاره‌دار شدن، تعلیق و اخراج و ... دانشجویان مخالفم».

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص نحوه حضور همکاران غیر حزبی در ستاد خود اظهار داشت: «دوستان بر اساس عقاید و نظرات خود آمدند و با بنده همکاری می‌کنند نه من به آنها وعده داده‌ام و نه آنان از من چیزی خواسته‌اند. دوستان، خودشان برای همکاری آمدند و افتخار می‌کنم که با ایشان همکاری می‌کنم حضور دوستان برای رای آوری من نیست. بنده به دوستانم معتقد هستم».

کروبی در پاسخ به یکی از دانشجویان در خصوص نامه به حسین شریعتمداری گفت: «اصل نظام و کشور برای من مهم است و احساس کنم که به نام نظام و کشور کسانی بخواهند انحرافی ایجاد بکنند، محکم جلویشان می‌ایستم و برخورد می‌کنم و نامه‌های من به فیروزآبادی، دبیر شورای نگهبان و روزنامه کیهان برای همین بود».

وی گفت: «در شان من نبود که به اهانت های روزنامه کیهان پاسخ دهم. اما دیدم که این روزنامه که با پول بیت المال تهیه می شود علاوه بر آنکه تریبون تبلیغاتی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری است زنده و مرده، به مرجع تقلید و روشنفکر، به دگراندیش و متدین، به آخوند و نماز شب خوان، به رزمنده و جانباز و ... توهین، اهانت و تهمت می زند و همه را یا جاسوس، یا فاسد، یا عامل، یا خربکار، یا ضدانقلاب و... قلمداد می کند.بالاخره باید با این کار ضد اخلاقی و ضد ارزشی برخورد می شد و این نامه برای دفاع از کسانی بود که مورد اهانت و تهمت این روزنامه قرار گرفتند».

رئیس مجلس ششم شورای اسلامی در پاسخ به یکی از دانشجویان دختر در خصوص حضور زنان در صحنه اجرایی و سیاسی کشور اظهار داشت: «موضع من در خصوص زنان، روشن است. تنها روحانی هستم که همسرم فعالیت‌های اجرایی و سیاسی کرده است. در دهه 50 در زیر تمام آن فشارها و جو آن زمان همسر من در عرصه سیاسی کشور مرا همراهی می کرد و همچنان نیز در عرصه‌های مختلف اجرایی حضور دارد. برای حضور زنان در عرصه اجرایی و سیاسی کشور باید کار فرهنگی انجام داد».

وی گفت: «در دولت آینده یک زن را به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهم کرد».

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص نقش قومیت ها در اداره کشور گفت: «به دنبال سیاسی کاری و تنگ نظری نیستم به دنبال اجرای اصول قانون اساسی هستم و معتقدم که باید فرهنگ سازی صورت بپذیرد. معتقدم که باید از نیروهای کارآمد و متعهد در سطوح اجرایی کشور استفاده نمائیم».

وی گفت: «این احساس باید از جامعه رخت برکند که قومیت ها احساس دست دومی و دست سومی بکنند مردم باید احساس کنند که همه یکی هستند و در جامعه نقش دارند و تاثیرگذار هستند». 

مهدی کروبی در پاسخ به یکی از دانشجویان در خصوص شورای فقها گفت: «موضوع شورای فقها از قدیم مطرح بوده است و به نظر من امری مطلوب می‌باشد».

یکی از دانشجویان نظر شیخ اصلاحات را در خصوص مسئله فلسطین جویا شد که کروبی در پاسخ گفت: «آنچه مسلم است فلسطین سرزمینی است که در آن مسلمانان، مسیحیان و یهودیان زندگی می‌کنند و عده‌ای از آن آواره شده‌اند، ما به دنبال یک صلح عادلانه هستیم و حق مردم فلسطین است که خودشان تصمیم بگیرند».

در این دیدار دانشجویان از جو حاکم بر دانشگاه‌ها و تعطیلی انجمن‌های اسلامی و ایجاد تشکل‌های جعلی انتقاد نمودند و در پایان از مهدی کروبی خواستند در صورت پیروزی در انتخابات روسای دانشگاه‌های کشور را بصورت اتوبوسی برکنار نماید تا این فضای سنگین و منجمد دانشگاه‌ها از بین برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین