کد خبر: ۸۸۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۹

بایدن: آمریکا برای گفت و گو با ایران، فرصت زیادی ندارد

خطر تهران بیشتر شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جوزف بایدن»، معاون اول باراک اوباما، روز سه‌شنبه به یک لابی طرفدار اسرائیل اطمینان داد دولت اوباما می‌‌داند که برای موفقیت دیپلماسی جدید آمریکا در گفت و گو با ایران، زمانی محدود در اختیار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «بایدن» به کمیته آمریکایی روابط اجتماعی اسرائیل مشهور به AIPAC گفت: «ما تلاش خود را به شدت بر روی دفع یک خطر بزرگ متمرکز کرده‌ایم: ایرانی مجهز به سلاح‌های هسته‌ای»!

معاون اول باراک اوباما همچنین ابراز داشت: «ایرانی مجهز به سلاح‌های هسته‌ای می‌‌تواند منجر به ایجاد یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه شود، امری که امنیت کشورها را کاهش خواهد داد».

بایدن همچنین به خودداری دولت جورج بوش از مذاکره مستقیم با ایران اشاره کرد و گفت: «کاری که ما در سال‌های اخیر انجام داده‌ایم، به طور واضح مثمر ثمر نبوده است».

جوزف بایدن همچنین به برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: «از سال 2000 تاکنون، ایران هزاران سانتریفیوژ نصب کرده و هزاران کیلوگرم اورانیوم غنی شده تولید کرده است. در 6 سال گذشته، به جای آن‌که خطر دفع شود، بیشتر نیز شده است»!

او ادامه داد: «این همان دلیلی است که ما قصد داریم مذاکرات مستقیم را با تهران دنبال کنیم تا از دسترسی این کشور به سلاح‌های اتمی جلوگیری کنیم! در صورتی که تلاش‌‌های ما برای حل این بحران از طریق مذاکره موفقیت آمیز نباشد، ما حمایت بین المللی بیشتری را برای در نظر گرفتن گزینه‌های دیگر خواهیم داشت. به طوری که ما در 8 سال گذشته یاد گرفته‌ایم، حمایت بین المللی مهم است».

بایدن همچنین اضافه کرد: «ما می‌دانیم که زمانی نامحدود در مورد این مسئله در اختیار نداریم».

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است برنامه هسته‌ای این کشور مقاصدی صلح‌‌آمیز دارد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین