کد خبر: ۸۸۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۴
از آوردن نفت بر سر سفره‌ها تا پرداخت 60 هزار تومان به مردم

تحلیل دکتر شرکا از دگردیسی 4 ساله یک شعار انتخاباتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نظر می‌رسد محمود احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شعار پیشین خود یعنی آوردن پول نفت بر سر سفره‌ها را به دست فراموشی سپرده و به مطرح کردن وعده‌های دیگری که محور آن پرداخت پول نقد و یارانه به مردم است می‌اندیشد.

در همین ارتباط رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌گوید: «طرح دوباره پرداخت پول به مردم تحت عنوان یارانه نقدی یک موضوع کاملا تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری است و در شرایط فعلی به هیچ‌وجه امکان اجرا ندارد».

دکتر حمیدرضا برادران شرکا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: «پرداخت نقدی حتی در لایحه هدفمند شدن یارانه نیز بخش کوچکی را به خود اختصاص داده و قرار است که درآمد اصلاح یا آزادسازی قیمت‌ها از جمله قیمت حامل‌های انرژی در بخش‌های مختلف هزینه‌های دولت را جبران کند و یا در مسیر تولید و خدمات اجتماعی قرار گیرد این در حالی است که هنوز وضعیت این لایحه در مجلس مشخص نشده است».

وی تصریح کرد: «با نزدیک شدن به انتخابات ممکن است این اعداد و ارقام و همچنین وعده‌های دیگری که امکان اجرا ندارد در جهت تبلیغات سیاسی مطرح شود».

مهدی کروبی در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری با شعار پرداخت ماهانه 50 هزار تومان به هر ایرانی و محمود احمدی‌نژاد یا شعار آوردن پول نفت بر سر سفره‌ها پا به عرصه انتخابات گذاشتند، هرچند مهدی کروبی فرصتی برای عمل به شعار خود در صحنه مدیریت اجرایی کشور نیافت اما با گذشت چهار سال از ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد نه تنها آوردن پول نفت بر سر سفره‌ها تنها در حد یک شعار و وعده انتخاباتی باقی ماند بلکه با افزایش نرخ تورم و گسترش گرانی زندگی مردم نسبت به قبل سخت‌تر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Belgium
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
0
دكتر ، یعنی این چیزایی كه شما و تمام ملت می بینند [...] نمی بیند ؟
یعنی این حرفهایی كه یاران افراطی خودش مثل پورمحمدی می گویند ، [...] نمی شنود ؟
یعنی این حرفهایی كه دانش جعفری زد ، [...] متوجه نشد ؟
یعنی این همه عوام فریبی را [...] نمی بیند ؟
بعنی این كه در ا ین چهار سال احمدی نژاد به اندازه 40 سال امكانات مادی و معنوی این مملكت را بر باد داد ، [...] ندید ؟

من كاری به مخالفین این نظام و اصلاح طلبان ندارم ، ولی آیا حرفهایی كه محسن رضایی می زند كه « احمدی نژاد ایران را به پرتگاه نزدیك می كند »[...]نمی داند و یا نمی شنود ؟
یا مسیح مهاجری كه نه اصولگراست و نه اصلاح طلب كه می گوید « احمدی نژاد دروغگوترین رئیس جمهور بعد از انقلاب بوده و به همین دلیل شورای نگهبان باید او را رد صلاحیت كند » آیا [...]روزنامه جمهوری اسلامی را نمی خواند ؟
و هزار حرف و حدیث دیگر كه از دهان خود یاران احمدی نژاد در این چهار سال عنوان شده است .

نه عزیز دلم ، [...] كاملا این ها را می داند و به همین دلیل در این چهار سال قاطعانه از او حمایت كرده است و این یعنی اینكه همه چیز بر وفق مراد [...] است و از این بهتر نمی شود !!! تفسیر ساده این مطلب این است كه اگر احمدی نژاد بسیار از این هم بدتر بكند مهم نیست . مهم این است كه موقعیت ما به خطر نیافتد . این یك بهانه پوچ و ساده لوحانه است كه تصور شود « البته [...] به دلیل احترام به آرای مردم [...] حمایت می كند!!!!!! . باور كردن این تحلیل در این شرایط بسیار [...]است .

چقدر ساده لوحی است اگر كسی متوجه اوضاع این دیونه خونه نباشه !!! باز هم عرض می كنم كه « احمدی نژاد عددی نیست » بلكه آب از سرچشمه... گرفته .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین