کد خبر: ۸۸۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹

حامیان قالیباف: موسوی را در دایره تعریف مقام معظم رهبری می‌دانیم

اصولگرايان می‌گويند احمدی‌نژاد، می‌نويسند موسوی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ دبیر کل آبادگران جهادی حمایت رسمی این تشکل از کاندیداتوری میرحسین موسوی را اعلام کرد.
 
علی دورانی، با بیان اینکه بنا داشتیم در قالب نشست خبری حمایت خود را از مهندس موسوی اعلام کنیم، ولی به دلیل برخی مشکلات اين امر امکانپذیر نشد، گفت: «بنا دارم در قالب این‌گفت‌وگو، موضع صریح آبادگران جهادی را اعلام کنم». 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دارای دولتی هستیم که از اصولگرایی هزینه می‌کند، ولی خود را نماینده اصولگرایان نمی‌داند، خاطرنشان کرد: «با وجود آنكه گفتمان این دولت چالش‌هایی را در حوزه اجرا و تعامل با قوای دیگر و نهادهای نظام و در سطح جامعه ایجاد کرده است، همچنان گفتمان خود را بهتر از گفتمان اصولگرایی می‌داند».
 
وی با بیان اینکه خطاها واشتباهات این دولت بر همگان محرز است، ولی خود آنها حاضر به قبول اشتباه خود نیستند، گفت: «دولت نهم و شخص آقای احمدی‌نژاد توان قبول اشتباهات خود را ندارد و بر رفتارها و تصمیمات غلط خود پافشاری می‌کنند و نقدهای منطقی اصولگرایان را به مثابه تخریب و حرکت سیاسی قلمداد می‌کنند».
 
دورانی با بیان اینکه با این تفاسیر چطور می‌توان از دولتی حمایت کرد که در مجموع عملکرد مورد تاییدی نداشته است، ادامه داد: «اصولگرایانی که از این دولت حمایت می‌کنند، چگونه می‌خواهند پاسخگوی تکرار رفتارها و عملكرد فعلی دولت در آینده باشند.بسیاری از رفتارهای این دولت با خرد جمعی و عقلانیت عمومی هماهنگی ندارد و در دولت بعدی به يقين تشدید خواهد شد».
 
دبیر‌کل آبادگران جهادی با بیان اینکه کاندیدای اصلی ما آقای قالیباف بود که بنا به شرایطی اعلام کردند کاندیدا نمی‌شوند، گفت: «امیدوار بودیم با توجه به عملکرد قاليباف در تهران، ایران اسلامی از مدیریت برتر وی در کل کشور استفاده کند تا بدین وسیله چالش‌های که نظام با آن درگیر است، رفع و نظام به بالندگی بیشتری برسد».
 
وی ادامه داد: «ضمن احترام به دیگر کاندیداها از جمله محسن رضایی، اعلام تصمیم ایشان را برای حضور در انتخابات دیرهنگام می‌دانيم».
 
دورانی خاطرنشان کرد: «در دفتر سیاسی آبادگران جهادی به این جمع بندی رسیدیم که از میان کاندیداهای حاضر میرحسین موسوی را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود معرفی کنیم چرا که در ماه‌های گذشته ايشان هم زمان با حضور خاتمی اعلام کاندیداتوری کردند که این مساله به نظر ما دارای پیام‌ مهمی بود». 

وی تصریح کرد: «بین خاتمی و موسوی، تفاوت گفتمانی و عملکردی خاصی وجود دارد و حضور همزمان موسوی و خاتمی در عرصه انتخابات نشان داد که ايشان سلیقه خاتمی را نمی‌پسندد». 

دبیر‌کل آبادگران جهادی با تاکید بر اینکه موسوی در اردوگاه انقلاب بوده و از استوانه‌های نظام است، ادامه داد: «همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند،اصولگرایی که در ذاتش اصلاح طلبی نداشته باشد،دچار نقص است و ما بر این اساس میرحسین موسوی را در دایره تعریف مقام معظم رهبری از اصولگرایان می‌دانیم و ایشان را به عنوان يكی از بزرگان اصولگرای اصلاح طلب، قلمداد می‌کنیم». 

وی با اشاره به عدم حمایت جامعه روحانیت مبارز از کاندیداتوری احمدی‌نژاد گفت: «جامعه روحانیت مبارز به عنوان یکی از مراجع سیاسی در نظام تصمیم‌گیری مورد توجه بسیاری از نیروهای انقلاب است. عدم موضع‌گيری آنها در حمايت از احمدی‌نژاد در تصمیم گیری ما برای حمایت از موسوی موثر بوده است». 

دورانی با اشاره به مذاکرات آبادگران جهادی با برخی از تشکل‌های اصولگرا نیز گفت: «در تماس‌هایی که با این دوستان داشتیم آنها تاکید کردند که ما از سر اجبار کاندیداتوری آقای احمدی‌نژاد را مورد توجه قرار دادیم و امروز اعلام می‌کنیم آقای احمدی‌نژاد، ولی در رای خود خواهیم نوشت آقای میرحسین موسوی». 

وی در عین حال تصریح کرد: «از نظر ما این دوستان بايد موضعی شفاف داشته باشند و فارغ از مصلحت اندیشی‌های غیر قابل قبول توجهی جدی به این مساله داشته باشد». 

دبیر‌کل آبادگران جهادی با تاکید بر اینکه نخبگان و فعالان سیاسی باید به صورت شفاف و جدی در عرصه حضور داشته باشند،گفت: «در یک فضای دو قطبی، هیجانی،کاذب و غیر معقول مردم نمی‌توانند انتخابی حساب شده داشته باشند و این وظیفه بزرگ بر‌ عهده بسیاری از شخصیت‌ها و نخبگان سیاسی و جریانات مختلف است و درخواست ما این است که به صورت جدی به انتخابات نگاه کنند تا در آینده حسرت مصلحت اندیشی‌های بی‌دلیل را نخورند».
 
دورانی ادامه داد: «براین اساس اعلام می‌کنیم که کاندیدای ما مهندس موسوی است و به جبهه اصولگرایان حامی میرحسین موسوی خواهیم پیوست». 

دورانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام اسامی گروه‌های اصولگرایی که در حمایت از آقای احمدی‌نژاد تردید دارند، گفت: «برخی از تشکل‌هایی که دیر هنگام اعلام موضع کرده و یا در مواضع خود تردید دارند،جزء اين گروه‌ها هستند، اما اعلام می‌كنند از احمدی‌نژاد حمایت می‌کنیم ولی در روز اخذ رای خواهند نوشت، میرحسین موسوی. البته این مساله کفایت نمی‌کند و امیدواریم با نگاه صادقانه نظر نهایی خود را اعلام کنند». 

دورانی گفت: «بر این اساس اجماع در بین اصولگرایان صورت نگرفته است و شرایط و برخی مصلحت سنجی‌ها بسیاری از گروه‌های اصولگرا را به سمت حمایت از احمدی نژاد سوق داده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
1
0
این آقا از فکر همه خبر داره تعبیر خواب می کنه قابل توجه اون 4 میلیون نفری که به قالیباف اصولگرا رای دادن !
” بین خاتمی و موسوی، تفاوت گفتمانی و عملکردی خاصی وجود دارد و حضور همزمان موسوی و خاتمی در عرصه انتخابات نشان داد که ايشان سلیقه خاتمی را نمی‌پسندد. “
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
1
1
اصولگرايان حامي وحتي ساكت در مقابل احمدي نژاد،در آينده اي
نزديك بايد با سياست وداع كنند.سكوت در برابر اين همه سو ء
مديريت غير قابل توجيه است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین