کد خبر: ۸۸۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۶
با بارش سنگین تگرگ‌های دُرُشت

تهران یخ‌باران شد!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: امروز (دقایقی قبل) از آسمان گرفته تهران، تگرگ‌هایی هرکدام بزرگتر از یک حبه قند فرود آمد. بارش تگرگ در پایتخت در ادامه بارندگی‌های چندین روزه بهاری در شهرهای مختلف ایران بود. 

به گزارش خبرنگار آفتاب، بارش شدید و بزرگی تگرگ‌های بعد از ظهر چهارشنبه آنچنان بود که تا دقایقی صدای لرزش شیشه‌ها و آژیر دزدگیر‌های فعال به دلیل برخورد تکه‌های یخ با اتومبیل‌های پارک شده در خیابان به همراه غرش رعد، فضای همیشه شلوغ شهر تهران را پر کرده بود. 

پیاده‌های با چتر و بی‌چتر که مورد هدف تگرگ قرارداشتند برای فرار از درد و صدمه به گوشه کنار خیابان و داخل مغازه‌ها می‌دویدند و موتور سواران بی‌کلاه از ترس آسیب جسمی بر خلاف همیشه بر پدال ترمز خود پا فشردند و مانند همه، لحظاتی را در سرپناهی سپری کردند تا تگرگ بند بیاید و آن‌گاه به حرکت ادامه دهند. 



سازمان هواشناسی در پیش‌بینی لحظه به لحظه وضعیت آب و هوای تهران از ساعت 14:30 تا 19:30   آسمانی ابری را که در ساعاتی با بارش همراه است، پیش‌بینی کرده بود.

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی وضعیت آب و هوا نشان می‌دهد که در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور بارش‌های رگباری و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط، بارش تگرگ تداوم می‌یابد.
همچنین به سبب بارش شدید همراه با رعد و برق و وزش باد با تگرگ، آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلاب در بعضی از استان‌های کشور در استان‌های زنجان، قزوین، تهران، سمنان، قم، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان و کردستان پیش بینی شده است.

با وجود افزایش ذخایر آب دریاچه سدهای کشور بر اثر بارش باران، کاهش دما و بارش تگرگ در یک ماه و نیم گذشته، به مزارع کشاورزان استان‌های مختلف کشور خسارت زده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین