کد خبر: ۸۸۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۳۶

ابراهیم یزدی:‌ نامزدها وعده‌ها را نقدا به مردم بپردازند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابراهیم یزدی از نامزدهای انتخاباتی خواسته است "وعده‌های معنوی خود را به مردم نقدا بپردازند".
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران طی یادداشتی در شماره روز پنج شنبه اعتماد ملی نوشته است: «وعده‌های نسیه در حمایت از آزادی و... كارساز نیست. اصلاح‌طلبان نامزد واحدی داشته باشند تا آرای مردم پراكنده نشود ثانیا از آرای مردم صیانت شود تا مورد تغییر تعدیل قرار نگیرد. اما وعده‌های نامزدهای اصلاح‌طلبان نمی‌تواند تنها در موضوعات اقتصادی باشد».
 
یزدی ادامه داده است: «‌سرشت جنبش اصلاح‌طلبی، علی‌الاصول حل بحران سیاسی است. بحران سیاسی پیامد نقض اصول مصرح در قانون اساسی، به عنوان یك میثاق ملی است. در این سطح كلی‌گویی و دادن وعده‌های خوب و دل‌نشین ولی نسیه كارساز نیست. در سطح سیاسی موضعگیری‌های نقد به جای وعده‌های نسیه در شفاف كردن فضای سیاسی و جهت دادن به تغییرات و تحولات ضروری است». 

ابراهیم یزدی خطاب به "نامزدهای اصلاح‌طلب در واقع به ضرورت تغییر و تحول در ساختارهای حقیقی اعتقاد دارند و داوطلب ریاست جمهوری شده‌اند تا این تغییرات را عملی سازند و آنها را پیش ببرند" نوشته است: «در این صورت نباید منتظر بمانند كه انتخاب بشوند و بعد ببینند كه آیا قادر به انجام وعده‌ها هستند یا خیر و بعد بگویند نگذاشتند! از هم‌اكنون دست به‌كار شوند و در مواردی كه به آنها اشاره می‌شود، به‌طور شخصی، كاملا صریح و بی‌پرده اظهار‌نظر و اعلام موضع نمایند. این اظهارنظر و تاثیری كه بر فضای سیاسی ایران می‌گذارد همان پرداخت نقدی وعده‌های معنوی به مردم است، مواردی مثل نقض روزمره و آشكار اصول مصرح در قانون اساسی ایران در باب حقوق و آزادی‌های اساسی ملت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین