کد خبر: ۸۸۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۰

احتمال كانديداتوری صادق طباطبايی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سيد صادق طباطبايی احتمالا طی دو روز آينده كانديداتوری خود را در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری اعلام می‌كند. 

سيد صادق طباطبايی طی 2 روز باقی مانده از ثبت نام كانديداهای انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری و پس از جمع‌بندی خود از شرايط انتخابات و فضای كشور احتمالا كانديداتوری خود را اعلام می‌كند.

سيد صادق طباطبايی فرزند آيت‌الله سيد محمد باقر سلطانی طباطبايی در سال 1322 در شهر قم بدنيا آمد.

وی در سال 1340 پس از اخذ ديپلم طبيعی از مدرسه دين و دانش قم عازم لبنان می‌شود و چند روزی نزد دايی خود امام موسی صدر می‌ماند و علی رغم خواسته او مبنی بر تحصيل در دانشگاه آمريكايی بيروت به آلمان نزد عموی خود دكتر مسعود طباطبايی می‌رود.

وی در رشته شيمی آلی دانشگاه آخن پذيرفته شده و موفق به كسب درجه فوق تخصص در اين رشته شده و سپس در دانشگاه بوخوم به كسب دكترای بيوشيمی در شاخه آنزيمولوژی و ژنتيک می‌شود.

او بزرگترين افتخار علمی خود را در اين می‌بيند كه در سن 32 سالگی موفق به كسب كرسی استاد تمام در دانشگاه آخن شده است.

وی در سال 1357 همراه امام خمينی به ايران می‌آيد و ابتدا در وزارت كشور معاونت سياسی و اجتماعی آن وزارتخانه و برگزاری رفراندوم نظام جمهوری اسلامی را بر عهده می‌گيرد. سپس در زمان دولت مهندس بازرگان وی معاونت سياسی ايشان و سخنگوی دولت موقت و همچنين وزير مشاور در اين دولت بوده است. صادق طباطبايی که خواهر زاده امام موسی صدر است بعد از استعفای مهندس بازرگان تا رياست جمهوری رجايی سرپرستی نخست وزيری را با حكم حضرت امام عهده دار بوده است.

طباطبايی پس از اختلاف نظر با نهضت آزادی به سمت نيروهای پيرو امام(ره) گرايش يافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین