کد خبر: ۸۸۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۵
در دیدار با مقامات آمریکایی در واشنگتن عنوان شد:

لاوروف: با افزایش تحریم‌ها علیه ایران مخالفیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه روسیه، «لاوروف»، برای اولین بار از زمان آغاز به کار دولت اوباما در واشنگتن، وارد آمریکا شد تا با مقامات آمریکایی دیدار داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر امور خارجه روسیه، 48 ساعت پس از آن که شرکت خود در کنفرانس ناتو را لغو کرد، وارد واشنگتن شد و با رییس‌جمهور آمریکا «باراک اوباما» و وزیر امور خارجه «هیلاری کلینتون» ملاقات کرد.

«سرگئی لاوروف» در جریان این دیدار، مخالفت دولت روسیه را با سخت‌تر کردن تحریم‌ها علیه ایران اعلام داشت و ایالات متحده را به دلیل اعمال کردن تحریم‌هایی سخت‌تر از چارچوب سازمان ملل، مورد انتقاد قرار داد.

این در حالی است که ایالات متحده و شرکای اروپایی‌اش قصد دارند تا دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی را علیه تهران اعمال کنند. هدف این تحریم‌ها فشار به جمهوری اسلامی ایران جهت کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای‌اش عنوان شده است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در دیدار با همتای آمریکایی خود، هیلاری کلینتون، با حساس خواندن موضوع ایران ابراز داشت: «این مسئله چندان ساده نیست. تصمیمات مشترکی در شورای امنیت سازمان ملل مورد پذیرش قرار گرفته‌اند. این تصمیمات، تمامی کشورهای جهان را مقید می‌کند به شیوه‌ای خاص عمل کنند و موارد خاصی را رعایت کنند».

او از تحریم‌های یک طرفه آمریکا و اروپا علیه ایران انتقاد کرد و گفت: «بعضی از تحریم‌های یک جانبه ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مورد ایران، پا را از قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل فراتر گذاشته‌‌اند. ما عقیده داریم که این مسئله مفید نیست».

لاوروف همچنین تصریح کرد که کرملین به توافقنامه پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان در مورد ایران، پایبند است. او گفت: «ایران با درخواست‌‌های گفت و گو مخالفت نکرده است».

وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر خود به واشنگتن همچنین اظهار داشت: «من هیچ وقت نگفته‌ام روسیه با فشار بر ایران مخالف است. در واقع، ما تحریم‌ها را حرکتی را معقول نمی‌دانیم. اگر چه در زمینه فشار، آن را ابزاری برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره تلقی می‌کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین