کد خبر: ۸۸۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۸
در دیدار اعضای ستاد برگزاری كنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین ؛

لاریجانی: مساله فلسطین چیزی نیست که در برهه‌ای فراموش سپرده شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «در بحث فلسطین برخی كشورها تلاش می‌كنند تا خودشان را به تغافل بزنند و به جای حمایت از مردم مظلوم فلسطین دشمن تراشی فرضی را جایگزین آن كنند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، "علی لاریجانی" كه در دیدار اعضای ستاد برگزاری كنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین سخن می‌گفت، افزود: «در این راستا برخی از كشورهای منطقه هم سعی می‌كنند با اتخاذ مواضع نادرست دیگران را به فریب كاری بكشانند».

لاریجانی اظهار داشت: «تلاش برخی كشورهای عربی كه نه تنها حق ملت فلسطین را به جا نیاوردند بلكه در صدد رفع تكلیف از خود می‌باشند نیز در این راستا ارزیابی می‌شود».

وی با اشاره به فرموده امام (ره) در ارتباط با موضوع فلسطین اظهار داشت: «همانطور كه حضرت امام (ره) علیه گفتند فلسطین به مانند عیار برای دیگر كشورها است. كه براساس توجهی كه به فلسطین دارند اصالت آنها مشخص می‌شود».

وی گفت: «نگاه به صحنه بین المللی و تحولات آن نشان كه اصالت كشورها در برخورد با مساله فلسطین مشخص می‌شود».

رئیس كنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین تصریح كرد: «اما امروز در عرصه بین المللی احساس می‌شود كه برخی كشورها تلاش می‌كنند تا موضوع فلسطین را با دیگر موضوعات جابجا كنند كه البته این مساله را فكرهای نقاد و دقیق متوجه می‌شوند».

وی با تقدیر از برگزاركنندگان كنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین اظهار داشت از كلیه دستگاه‌های دولتی، قضایی و اجرایی كه در برگزاری این كنفرانس نقش داشتند تشكر می‌كنم.

وی افزود: «برپایی این كنفرانس عظیم الشان نشان می‌دهد كه روح و شان این كنفرانس تاثیر بسزایی در عرصه بین المللی داشت».

لاریجانی تصریح كرد: «پیام كنفرانس فلسطین برای همه جهانیان مكشوف است».

رئیس مجلس اظهار داشت: «فكر اصلی كنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین به نگاه استراتژیك مقام معظم رهبری در بحث فلسطین برمی‌گردد».

وی گفت: «حمایت ما از مردم فلسطین یک امر مستدل و منطقی است و تا زمانی كه فلسطینیان به حقوق حقه خود نرسیدند ما افتخار می‌كنیم كه از آنها حمایت كنیم».

لاریجانی تصریح كرد: «مساله فلسطین چیزی نیست كه اگر در برهه‌ای برجسته شد سپس در برهه دیگر به فراموش سپرده شود».

وی افزود: «در خلال مقالات و سخنرانی‌های ارائه شده در كنفرانس حمایت از فلسطین نكات مفید و ارزنده‌ای مطرح شد كه می‌تواند ما را در رسیدن به یک راهكار برای حل مشكل فلسطین یاری دهد».

لاریجانی تصریح كرد: «برخی كه تلاش می‌كنند راه حل مشكل فلسطین را از بین مذاكرات پر زرق و برق كه برگرفته از ضد و بندهای سیاسی در منطقه پیدا كنند كه تجربه نشان داده كه اینگونه مذاكرات نتوانسته كمكی برای ملت فلسطین به ارمغان آورد».

وی در ادامه با تقدیر از علی اكبر محتشمی پور دبیر برپایی كنفرانس حمایت از فلسطین بر اعلام آمادگی و پشتیبانی مجلس از فلسطین تاكید كرد و اظهار امیدواری نمود كه هر چه زودتر شاهد آزادسازی قدس شریف باشیم.

علی اكبر محتشمی پور در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی در ارتباط با برپایی كنفرانس فلسطین و تلاش‌های صورت گرفته برای برپایی هر چه بهتر این كنفرانس اشاره كرد.

دبیر كنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: «جنابعالی تصمیم بزرگ و قاطعی را برای برپایی كنفرانس اتخاذ كردید كه باید در این زمینه از شما تقدیر كنم».

محتشمی پور افزود: «از طرف شما اذعان می‌كنم كه مجلس كار بزرگی را با دستگاه‌های قضایی و اجرایی برای برپایی این كنفرانس انجام داد».

وی اظهار داشت: «كنفرانس توانست صدای مردم مظلوم غزه و فلسطین را به جهان منعكس كند».

این گزارش می‌افزاید: «حسین شیخ الاسلام قائم مقام وزارت خارجه، قربانعلی دری نجف آبادی دادستان كل كشور و چند تن از نمایندگان مجلس از جمله شخصیت‌های حاضر در این نشست بودند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین