کد خبر: ۸۸۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۲

قطبی: چارچوب تیم دایی را از بین نمی‌برم/ قرمز و آبی نیستم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: افشین قطبی از برگزاری نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ابراز رضایت کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پایان نخستین تمرین تیم ملی فوتبال با تشکر از رسانه‌ها و خبرنگاران گفت: «امروز فضای خوبی بر اردوی تیم ملی حاکم بود و من از نظم و انضباطی که بازیکنان به اردو آوردند رضایت کامل دارم. من و دستیارانم تلاش کردیم شرایط جدید و تازه‌ای را در تیم ملی آغاز کنیم و فضای مثبت در این تیم به وجود بیاوریم تا بازیکنان با آرامش بیشتر خودشان را برای سه بازی مهم آینده آماده کنند».

وی در ادامه افزود: «سعی کردم کادر خوبی را برای تیم ملی جمع کنم و تلاش کردیم کادر پزشکی خوبی را تشکیل بدهیم».

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: «با دیدن مسابقات تیم‌های مختلف بهترین بازیکنان را به اردو دعوت کردیم و برنامه تمرینی تیم را در سه بخش طراحی کردیم. سعی می‌کنیم در این سه مرحله با تصمیمات خوب بهترین بازیکنان را برای تیم ملی انتخاب کنیم».

وی دعوت 41 بازیکن به اردوی تیم ملی را مهم ارزیابی کرد و گفت: «ما سعی کردیم با دعوت از این تعداد بازیکن به همه بازیکنان روحیه بدهیم و به آن‌ها نشان دهیم که درهای تیم ملی به روی آنها باز است. با توجه به اینکه فرصت اندکی تا نخستین دیدار تیم ملی پیش رو داریم تلاش‌مان بر این بوده که بهترین و باتجربه‌ترین بازیکنان را به اردو دعوت کنیم».

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به کناره‌گیری محمد محمدی از اردوی تیم ملی فوتبال خاطر نشان کرد: «تمرین امروز با 26 بازیکن شروع شد، سعی کردیم در پست‌های مختلف به ویژه در پست‌هایی که مشکل داشتیم بازیکنان جدید و بهتری را به اردو دعوت کنیم».

وی در ادامه افزود: «در طول 48 ساعت گذشته بهترین امکانات را برای شروع تمرینات تیم ملی فراهم کردیم تا بازیکنان با روحیه بهتر و با شرایط حرفه‌ای آماده حضور در تمرینات شوند».

قطبی با تاکید بر اینکه تیم ملی شایسته داشتن بهترین‌ها و باید بهترین مربی،‌ بازیکنان و امکانات در اختیار این تیم قرار بگیرد، در خصوص آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی گفت: «‌همیشه در تمرین اول بازیکنان استرس دارند، از آنجایی که از پایان مسابقات چند روزی می‌گذرد بازیکنان از شرایط ایده‌آل دور هستند، به همین خاطر انتظار نداشتم نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی با فرم عالی در اردو حاضر شوند. با این حال بازیکنان شرایطی فراتر از انتظار من داشتند، شک نکنید آنها روز به روز بهتر می‌شوند و با کمک 70 میلیون ایرانی که پشت تیم خواهند بود نتیجه لازم برای صعود به جام جهانی را می‌گیریم».

وی در ادامه افزود: «من نگفتم تیم ملی از پنج دیدار گذشته به واسطه حضور خبرنگاران در کنار این تیم فقط شش امتیاز گرفته است، رسانه‌ها برای تیم ملی خیلی مهم هستند، ما همیشه سعی می‌کنیم احترام رسانه‌ها را حفظ کنیم اما شما هم باید کمی حوصله به خرج دهید، شما باید صبر کنید تا کمپ تیم ملی به گونه‌ای شود که انتظار دارید و فضای خوبی بر اردوی تیم ملی حاکم شود».

وی با اشاره به اینکه تیم ملی تا بیش از دیدار مقابل کره‌جنوبی چهار بازی دوستانه خواهد داشت، ‌افزود: «تیم ملی روز جمعه هفته جاری با تیم امید بازی می‌کند، پس از آن یک دیدار دوستانه با یکی از تیم های سوریه یا عراق خواهیم داشت، پس از آن به چین می‌رویم و در این کشور دو دیدار دوستانه مقابل تیم ملی چین و یک تیم باشگاهی از این کشور انجام خواهیم داد».

وی سفر به چین را برای تیم ملی مهم ارزیابی کرد و گفت: «در این سفر تیم ملی از حواشی دور می‌شود و ما می‌توانیم تیم نهایی را در فضایی آرام انتخاب کنیم».

قطبی با اشاره به نقاط ضعف تیم ملی در خطوط دفاع و حمله گفت: «ما بیشترین بازیکن را در پست‌های دفاع و حمله به تیم ملی دعوت کردیم و تمرینات اختصاصی و ویژه‌ای برای بازیکنان حاضر در این پست‌ها خواهیم داشت و از بین آنها بهترین بازیکنان را انتخاب می‌کنیم. سعی ما بر این خواهد بود که به بازیکنان اعتماد به نفس و روحیه بدهیم، به عقیده من مهاجمان باید خطرناک‌تر و گلزن‌تر از گذشته و مدافعان کم اشتباه‌تر از قبل باشند و اجازه ندهند مهاجمان حریف فرصت‌سازی کنند. شما مطمئن باشید در بازی با کره‌شمالی بهترین تیم ایران را خواهید دید، تیمی که از بازیکنان باشخصیت تشکیل شده است».

وی در خصوص مصدومیت علی کریمی گفت: «هر بازیکنی مصدوم شود من ناراحت می‌شوم، ما باید تلاش کنیم با کمک کادر پزشکی تیم پرسپولیس و تیم ملی این بازیکن شایسته هر چه زودتر آماده همراهی تیم ملی شود».

سرمربی تیم ملی علی دایی را اسطوره فوتبال ایران خواند که در زمان حضور در میدان و مربیگری به تیم ملی خدمت کرده است: «او در زمان بازیگری برای تیم ملی افتخارآفرینی کرده و در زمان مربیگری بازیکنان زیادی را به تیم ملی دعوت کرده است. ما نباید چارچوب و سازمانی که دایی برای تیم ملی گذاشته است را از بین ببریم بلکه باید آن را اصلاح و درست کنیم».

قطبی در ادامه افزود: «در تیم من بهترین بازیکنان حضور دارند و بین تمامی آن‌ها بالانس وجود دارد. از تمام باشگاه‌ها بهترین‌ها را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم، من با این انتخاب‌ها نشان دادم نه قرمز هستم نه آبی و نه سبز چرا که اعتقاد دارم تیم ملی متعلق به مردم است و برای موفقیت این تیم باید بهترین‌ها به اردو دعوت شوند».

وی در خصوص دعوت دو دروازه‌بان جدید به تیم ملی گفت: «من تمایل داشتم چهار دروازه‌بان در تیم ملی حضور داشته باشند، از آنجایی که محمدی به علت مشکلات شخصی از حضور در اردوی تیم ملی عذرخواهی کرد دو دروازه‌بان جدید را دعوت کردم. برای سفر به چین و به احتمال فراوان سه یا چهار دروازه‌بان همراه تیم خواهند بود که در صورت نیاز با مصدومیت یکی از دروازه‌بانان با مشکل مواجه نشویم».

وی در ادامه افزود: «طی 14 روز گذشته سعی کردیم چارچوب جدیدی را برای تیم ملی درست کنیم و تمامی اطلاعات بازیکنان را جمع آوری کنیم، ما بانک اطلاعاتی از بازیکنان تشکیل خواهیم داد که در آن تمام جزئیات بازیکنان، حضور آن‌ها در تیم ملی و بازی‌های آنها در این تیم گردآوری خواهد شد تا مربیان آینده از این بانک اطلاعاتی استفاده کنند، متاسفانه بیشتر مربیان کوتاه مدت فکر می‌کنند اما نگاه من برای حضور در تیم ملی بلند مدت است».

قطبی خاطر نشان کرد: «طی دو هفته گذشته احساسات خوبی را در ایران دیدم، موج مثبتی به فوتبال ایران بازگشته است و نظر مردم نسبت به تیم ملی مثبت شده است».

وی گفت: «ما ایرانی‌ها دوست داریم در گذشته زندگی کنیم، این نگاه درست نیست، ما نباید در گذشته زندگی کنیم بلکه باید از آن درس بگیریم و به امروز بیاندیشیم. ما امروز باید تلاش کنیم تا تیم ملی به جام جهانی برود و بعد از راه‌یابی به این رقابت‌ها برای ساختن تیم ملی قدرتمند تلاشی تازه را آغاز کنیم».

قطبی خاطر نشان کرد: «من سعی کردم هر فردی را که برای تیم ملی می‌آورم از بازیکن تا مربی و کادر پزشکی جزو بهترین‌ها باشند تا من را برای ساخت تیم ملی بهتر کمک کنند. "بیوتر" مربی و دستیارم در تیم ملی فردی است که 41 سال در فوتبال تجربه دارد، او در تیم‌های پایه‌ای فوتبال هلند فعالیت کرده و تجربه حضور در لیگ‌های این کشور را دارد، شما می‌توانید تمرین او را نگاه کنید و از بازیکنان پرسید آیا این مربی هلندی در اندازه هدایت تیم ملی است یا نه. من به این مربی هلندی ایمان دارم نه به او بلکه به تمام مربیان و بازیکنان تیمم ایمان و اعتقاد دارم. هر کاری که آنها می‌کنند را با دقت زیر نظر دارم تا تیم ملی با شرایطی خوب برای مسابقات آینده آماده شود».

قطبی در خصوص دیدار خود با مهدی مهدوی‌کیا و دیگر لژیونرهای فوتبال ایران گفت: «من بازی مهدوی‌کیا را دیدم، او یکی از بهترین بازیکنان فرانکفورت بود، با اینکه سه ماه بازی نکرده بود اما شرایط ایده‌آلی داشت. مهدوی‌کیا انگیزه زیادی برای حضور در تیم ملی دارد، من از شرایط او و فرمی که دارد راضی هستم، به عقیده من مهدوی‌کیا می‌تواند به تیم ملی کمک کرده و مهره‌ای مثمر ثمر برای تیم من باشد».

وی افزود: «جواد نکونام و مسعود شجاعی نیز بهترین‌های اوساسونا هستند. من در نشست سه ساعته‌ای که با آن‌ها داشتم این دو بازیکن را جوانانی باشخصیت برای فوتبال ایران دیدم».

وی گفت: «در تماسی که با زندی و تیموریان داشتم شرایط هر دوی آنها خوب بود، به عقیده من تمامی بازیکنان ایرانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند سرمایه و ثروت تیم ملی هستند و ما باید از این سرمایه استفاده کنیم. به همین خاطر من تمام بازیکنانی که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنم و اگر شرایط خوبی داشته باشند در بازی‌های آینده از وجودشان استفاده خواهم کرد».

وی در ادامه تصریح کرد: «فوتبال ایران لژیونرهای بسیار خوبی دارد بعد از سه بازی آینده فرصت خواهیم داشت که با کمک شما (خبرنگاران) بازیکنانی را که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند، شناسایی کرده و به اردو دعوت کنیم».

وی در خاتمه تصریح کرد: «ایرانی‌ها آدم‌های بزرگ برای روزهای سخت و انسان‌های روشن برای روزهای تاریک هستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
فقط قطبی .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین