کد خبر: ۸۸۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۶

احمدی‌نژاد: واژه توسعه فاقد بار ارزشی و انسانی است

در غرب دو عنصر مردم و ارزش‌های انسانی نابود شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور تاکید کرد که که هر گاه روح جمعی و اراده یک ملت بتواند آزادانه انتخاب کند آن انتخاب همیشه خوب خواهد بود. 

محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر یکشنبه در هشتمین کنگره ملی فراخوان پرسش مهر در جمع دانش آموزان با بیان این مطلب اظهار داشت: «امروز در دنیا به برنامه‌های سازندگی برنامه توسعه‌ای می‌گویند اما اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران به جای این واژه از تعالی استفاده می‌کند سئوالی است که همه باید به آن بیندیشیم».

وی افزود: «این مفهوم باید آنچنان در ذهن آحاد جامعه ملکه شود که راه گم نشود».

رئیس جمهور ادامه داد: «واژه توسعه به معنای گسترش، چیز خوبی است اما فاقد هر نوع بار ارزشی و انسانی است آن چیزی که به انسان معنا و مفهوم می‌بخشد ارزش‌های انسانی است».

احمدی نژاد با بیان اینکه امکانات رفاهی لازمه زندگی است، گفت: «باید بگویم که رفاه و آسایش موجب سعادت انسان و اقناع روح بلند انسان نمی‌شود و بهره‌مندی از اینها در تجلی نام انسان تاثیری ندارد».

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه انسان سعادتمند، انسانی است که در وجود خود ویژگی‌های متعالی را متجلی کرده باشد، گفت: «انسان برجسته کسی است که آزاد، کریم، حکیم، شجاع، مهربان و متواضع باشد. پیشرفت مادی بدون توجه به ارزش‌های انسانی راه به جایی نخواهد برد و حتی در بسیاری از مواقع منجر به سقوط می‌شود».

رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد بدون اخلاق نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت، گفت: «اگر کشوری ثروتش بالا باشد ولی انسان‌ها به یکدیگر محبت نداشته باشند آن جامعه به چه دردی می‌خورد».

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی این پرسش را مطرح کرد که در جامعه‌ای همه سیاستمدار باشند اما فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در آن حاکم نباشد آن سیاست به کدام درد انسان می خورد، آیا جز لشکر کشی‌ها و استعمار و استبداد و خودخواهی از آن سیاست چیزی بیرون می آید.

وی گفت: «امروز در کشورهای غربی می‌بینیم که نظامی سیاسی برپا کرده‌اند که دو عنصر مردم و ارزش‌های انسانی در آن نابود شده است، می‌بینیم امروز در غرب دیگر مردمانشان هیچ امیدی برای تضمین آینده شان ندارند».

احمدی نژاد همچنین ادامه داد: «در آن سیاستی که تهی از فرهنگ است اولین چیزی که منهدم می شود مردم و فرهنگ کشور است».

رئیس جمهور تاکید کرد: «ما این باور را داریم که هر گاه روح جمعی و اراده یک ملت بتواند آزادانه انتخاب کند، آن انتخاب همیشه خوب خواهد بود».

وی گفت : «متاسفانه امروز می‌بینیم ارزش‌های انسانی از بین رفته است به طوریکه یک شخص برای اضافه شدن یک رای به آرایش خود را به صهیونیست‌ها و حتی همجنس باز‌ها می‌فروشد».

احمدی نژاد با بیان اینکه همه انسانها در روابط با دیگران تعریف می‌شوند، گفت: «بدون ارتباط انسان چیزی نیست، انسان زمانی مفهوم پیدا می‌کند با دیگران رابطه برقرار کند و ارتباط باید بر اساس محبت، دوستی و تعاون در خوبی‌ها باشد. جامعه باید بر اساس کمال جویی شکل گیرد، ما دنبال توسعه نیستیم بلکه دنبال تعالی هستیم».

رئیس جمهور در ادامه گفت: «ما می‌خواهیم علم و صنعت خود را بسازیم تا در تعالی باشیم. ما دنبال تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور هستیم. پیشرفت مادی و معنوی در یکدیگر تنیده‌اند و اگر هر یک را از دیگری جدا کنیم ناقص می‌شود».

وی در ادامه گفت: «امروز بر ملت‌ها روشن شده که راه چند هزار ساله کسانی که توجهی به این مفاهیم نداشته‌اند به بن بست رسیده است در قرن گذشته دیدیم که 100 میلیون نفر انسان را تنها برای توسعه سیطره خود به خاک و خون کشیدند».

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز همه نگاه‌ها به دنبال راه جدیدی است، گفت: «به نظر بنده ملت ایران به ویژه جامعه فرهنگی این توانایی را دارد که مفاهیم انسانی را به بشریت بشناساند و باید تلاش کنیم تا احساس همدلی، برابری، فداکاری، از خود گذشتگی و سعادت را به جهانیان بیاموزیم و اعلام کنیم که آن چیزی که به زندگی مفهوم می‌دهد همین مفاهیم است».

رئیس جمهور همچنین خطاب به حاضران گفت : «امروز باید ایران را با سرعت بسازیم آن هم برپایه ارزش‌های انسانی. اقتصاد ما باید اقتصادی پاک و دلسوز باشد و اگر غیر از آن باشد اقتصاد ما نیز همچون دیگر کشورها خواهد بود».

وی با بیان اینکه حرکت در بدنه آموزش و پرورش بیانگر پاسخگویی به نیازهای بشری است، خاطر نشان کرد: «کمال جویی، نشانه عمیق جامعه ماست. ما باید همه دست در دست هم دهیم و ایران را بسازیم بنده مطمئن هستم با اراده‌ای که در ایران است و با اندیشه ایمانی و انسانی که در کشور حاکم است و از سوی دیگر با استعدادهای عمیقی که در بین جوانان ما وجود دارد خواهیم توانست که همه قله‌ها را فتح کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین